op
×

Επτά τρόποι για να αντιμετωπίσεις το άγχος

Διαβάστηκε
Επτά τρόποι για να αντιμετωπίσεις το άγχος

Επαγγελματικές σκοτούρες, προσωπικά προβλήματα, οικονομική δυσπραγία και περιρρέουσα ατμόσφαιρα μπορούν να εκτοξεύσουν τα επίπεδα άγχους σε βαθμό μη διαχειρίσιμο.
Το άγχος δεν μας στερεί μόνο τη χαρά, αλλά έχει αποδειχθεί ότι συνδέεται άμεσα με την κατάσταση της υγείας του οργανισμού.

Το χρόνιο άγχος έχει επιπτώσεις στις διατροφικές μας συνήθειες, στις διαπροσωπικές σχέσεις, στον ύπνο και στις επαγγελματικές μας επιδόσεις: παχυσαρκία, δύσκολες οικογενειακές σχέσεις, αϋπνίες και χαμηλή παραγωγικότητα.

Επίσης συνδέεται με προβλήματα στην ψυχική και τη σωματική υγεία, όπως η κατάθλιψη, οι αυτοκτονικές τάσεις, οι πεπτικές διαταραχές, η εξασθένιση του ανοσοποιητικού συστήματος και οι καρδιακές προσβολές.

Πώς μπορούμε να βάλουμε μια τελεία στον φαύλο κύκλο του άγχους; Ακολουθούν επτά προτάσεις που με βάση επιστημονικά στοιχεία μπορούν να μας βοηθήσουν να ελέγξουμε το άγχος μας.

1. Κάντε μια λίστα

Καταγράψτε τις ανησυχίες σας σε μια κόλλα χαρτί και χωρίστε τις σε κατηγορίες. Η «οπτικοποίηση» των πραγμάτων που μας ανησυχούν μπορεί να μας κάνει να συνειδητοποιήσουμε ότι πολλά από αυτά οφείλονται στους ίδιους λόγους και έτσι να τα αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικότερα.
Μπορεί στο μυαλό μας να επικρατεί χάος, αλλά η λίστα θα μας δείξει ότι οι πηγές του άγχους μας είναι λίγες.


2. Πηγαίντε μια βόλτα

Η φράση «Shinrin-yoku« στα ιαπωνικά σημαίνει «βουτάω στο δάσος» και αναφέρεται στο ψυχικά οφέλη από την επαφή με τη φύση.
Μια μελέτη του Στάνφορντ απέδειξε ότι οι δραστηριότητες στη φύση προκαλούν μειωμένη δραστηριότητα σε μια περιοχή του εγκεφάλου που συνδέεται με την κατάθλιψη. Άλλες μελέτες αποδεικνύουν ότι τα αιθέρια έλαια που εκλύουν δέντρα όπως τα πεύκα, οι κέδροι και οι βελανιδιές μειώνουν την αρτηριακή πίεση, καταλαγιάζουν το άγχος και ενισχύουν την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων.


3. Υγιεινή διατροφή και αποχή από την καφεΐνη

Το άγχος μας επηρεάζει με διάφορους τρόπους. Ορισμένοι υποσιτίζονται, άλλοι το ρίχνουν στο φαΐ που συχνά είναι ανθυγιεινό.
Το junk food επιδεινώνει την κατάσταση της σωματικής υγείας και κατ” επέκταση της ψυχικής.
Όταν είμαστε αγχωμένοι καλό είναι να αποφεύγουμε και την καφεΐνη, μια ουσία που ερεθίζει το νευρικό σύστημα και αυξάνει την αδρεναλίνη όταν δεν χρειάζεται.


4. Προγραμματίστε πότε θα αγχωθείτε

Κάτι τέτοιο απαιτεί πολύ υψηλό αυτοέλεγχο, αλλά η αντιμετώπιση των ανησυχιών μας σε συγκεκριμένο, προγραμματισμένο χρόνο μας βοηθά να τις ελέγξουμε αποτελεσματικότερα.


5. Διαλογισμός

Ο διαλογισμός είναι ένας ωραίος τρόπος να μειώσουμε το άγχος και να ηρεμήσουμε το μυαλό μας.
Μια έρευνα του Πανεπιστημίου Κάρνετζι Μέλλον βρήκε ότι ο διαλογισμός επί 25 λεπτά για τρεις διαδοχικές ημέρες μπορεί να μειώσει το άγχος και τα συμπτώματα της κατάθλιψης.


6. Δραστηριότητες

Βρείτε μια δραστηριότητα που θα απομακρύνει τον νου σας από τις πηγές του άγχους. Σκαλίστε τον κήπο σας, διαβάστε ένα βιβλίο, κάντε έναν περίπατο ή χειροτεχνίες.
Μια μελέτη του αμερικανικού Συμβουλίου Ιατρικής Έρευνας υποστηρίζει ότι όταν κρατάμε το μυαλό και τα χέρια μας απασχολημένα αποθηκεύουμε και αποκωδικοποιούμε αποτελεσματικότερα τις εικόνες που μας προβληματίζουν.
Αυτό το ρόλο δεν παίζουν και τα κομπολόγια;


7. Γυμναστική

Η γυμναστική προτείνεται ως φάρμακο δια πάσα νόσο και όχι τυχαία: πιάνει! Η συχνή σωματική άσκηση είναι ένα φυσικό φάρμακο κατά τους άγχους που αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο, δηλαδή της χημικής ουσίας που μας προκαλεί ευφορία.


Διαβάστε επίσης:


πηγή: econews.gr

enallaktikos.gr

Σχετικά άρθρα

Για την ψυχή μας | Της Αγγελικής Σπανού

Οι διοργανωτές χρησιμοποιούν τον αποφορτισμένο όρο “λήπτες υπηρεσιών ψυχικής υγείας”, μάλλον για να υποστηρίξουν και με αυτό τον τρόπο την άποψή τους για την αυθαιρεσία της διάκρισης ανάμεσα στο κανονικό και το μη κανονικό που αποτελεί τη βάση του στιγματισμού.

Τσέρνομπιλ: Ο εφιάλτης που θα συνοδεύει τη γη πάνω από 20.000 χρόνια (ΦΩΤΟ)

Ένας απολογισμός για την καταστροφή που προκάλεσε και εξακολουθεί να προκαλεί το Τσέρνομπιλ, 30 χρόνια μετά την φονική έκρηξη που σημάδεψε για πάντα την ανθρωπότητα.

Αυτά τα υπέροχα σκυλιά συμπαραστέκονται σε παιδάκια - θύματα κακοποίησης (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ)

Αυτά τα 87 σκυλιά λαμβάνουν ειδική εκπαίδευση, ώστε να υποστηρίζουν και να ηρεμούν παιδιά - θύματα κακοποίησης. Τα υπέροχα αυτά σκυλάκια παρηγορούν τα παιδιά
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Συνεχίζοντας την περιήγηση αποδέχεστε στην Πολιτική cookies ×