op
×

Τι δεν γνωρίζουμε για το πιο αγαπημένο φρούτο του καλοκαιριού

Διαβάστηκε
Τι δεν γνωρίζουμε για το πιο αγαπημένο φρούτο του καλοκαιριού

Είναι το πιο δροσερό και σίγουρα από τα πιο αγαπημένα φρούτα του καλοκαιριού. Πόσα λίγα όμως γνωρίζουμε γι αυτό εκτός από το ότι είναι χαμηλής θερμιδικής αξίας; Λάθος όμως είναι και η άποψη που επικρατεί ότι δεν έχει θρεπτικά συστατικά. Έχει και μάλιστα πολλά. 

Μια μικρή φέτα καρπούζι περιέχει:  46 θερμίδες και μας δίνει το 20% της βιταμίνης C  και το 17% της βιταμίνης Α που έχει ανάγκη καθημερινά ο οργανισμός μας. Έχει  1,5 φορά περισσότερο λυκοπένιο από μια μεγάλη φρέσκια τομάτα. 

Το λυκοπένιο  ενεργεί ως ένα σούπερ αντιοξειδωτικό, σταματώντας τις ελεύθερες ρίζες και την καταστροφή των κυττάρων μας ενώ βοηθά στην καταπολεμηση των καρδιακών παθήσεων και σε διάφορους τύπους καρκίνου.

Σύμφωνα με μελέτη της Agricultural and Food Chemistry, ο χυμός του καρπουζιού,  μπορεί να μας ανακουφίσει από τους πόνους των μυών ενώ μας χαλαρώνει μετά από εξαντλητική προπόνηση.

Κι αυτό γιατί το καρπούζι περιέχει μια φυσική ουσία, την κιτρουλίνη, που είναι ήδη συνδεδεμένη με τη βελτίωση της λειτουργίας των αρτηριών και τη  μείωση της αρτηριακής πίεσης.  Περιέχει ακόμη  βιταμίνες Β6, Β1, β-καροτένιο και μαγνήσιο. 

Το καρπούζι αποτελείται από 91,5% νερό γι αυτό κι έχει ευεργετικά αποτελέσματα στη λειτουργία των νεφρών. Μελέτη επίσης στο The Journal of Nutrition αναφέρει ότι γυναίκες με ήπια αφυδάτωση, πονοκεφάλους  και κόπωση είδαν την υγεία τους να βελτιώνεται με την κατανάλωση καρπουζιού. 





Λέξεις Κλειδία - Tags
ιδιότητες
2
βιταμίνες
20
καρπούζι
8
Σχετικά άρθρα

Όλη η αλήθεια για τα συμπληρώματα διατροφής. Τι κινδύνους κρύβουν

Σχεδόν όλες οι ποσότητες “βιταμίνης C”, στα συμπληρώματα βιταμινών προέρχονται  από γενετικά τροποποιημένο καλαμπόκι. Μεγάλη προσοχή σε βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής 
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Συνεχίζοντας την περιήγηση αποδέχεστε στην Πολιτική cookies ×