op
×

Δείτε ποια λαχανικά μας αδυνατίζουν και ποια μας παχαίνουν

Διαβάστηκε
Δείτε ποια λαχανικά μας αδυνατίζουν και ποια μας παχαίνουν
Δείτε ποια λαχανικά μας αδυνατίζουν και ποια μας παχαίνουν.

Επιστημονική μελέτη από το Χάρβαρντ που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό PLoS Medicine, διαπίστωσε ότι ορισμένα αμυλούχα λαχανικά και φρούτα μπορεί να προκαλέσουν αύξηση του σωματικού βάρους με την πάροδο του χρόνου. 

Οι επιστήμονες ανέλυσαν τις αλλαγές που οι κάτοικοι των ΗΠΑ έχουν κάνει στις διατροφικές τους συνήθειες όσον αφορά την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών τα τελευταία 24 χρόνια. 

Αυτό που ανακάλυψαν,  είναι ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν περισσότερα φρούτα και διάφορα είδη λαχανικών χάνουν κατά μέσο όρο 225 γρ. σε διάστημα τεσσάρων ετών για κάθε ημερήσια μερίδα φρούτων και 110 γρ. για κάθε μερίδα λαχανικών.

Αλλά εκείνοι που καταναλώνουν αμυλούχα λαχανικά, όπως ο αρακάς και οι πατάτες, παίρνουν κιλά, αντί να χάνουν. Το καλαμπόκι αποδείχτηκε ότι ήταν ο μεγαλύτερος “ένοχος”. Οι άνθρωποι που έτρωγαν τακτικά καλαμπόκι πήραν κατά μέσο όρο 900 γρ. και πάνω μέσα σε τέσσερα χρόνια.

Τα βασικά ευρήματά της έρευνας

Λαχανικά που προκαλούν αύξηση του σωματικού βάρους:
Καλαμπόκι (925 γρ. αύξηση του σωματικού βάρους)
Μπιζέλια (512 γρ. αύξηση του σωματικού βάρους)
Πατάτες (335 γρ. αύξηση του σωματικού βάρους)
Λάχανο (181γρ. αύξηση του σωματικού βάρους)

Φρούτα και λαχανικά που βοηθούν στην απώλεια βάρους:

Κουνουπίδι (621 γρ. απώλεια βάρους)
Μήλα (562 γρ. απώλεια βάρους)
Αχλάδια (562 γρ. απώλεια βάρους)
Μούρα (499γρ. απώλεια βάρους)
Μαρούλι (235 γρ. απώλεια βάρους)

Γιατί συμβαίνει όμως αυτό;

Τα αμυλούχα λαχανικά έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, το οποία σημαίνει ότι μπορεί να αυξήσουν τη γλυκόζη του αίματος στο σώμα σας. Όταν αυξάνονται τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σας, πάγκρεας εκκρίνει ινσουλίνη για να μειώσει το σάκχαρο στο αίμα σας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια απότομη πτώση των επιπέδων γλυκόζης λίγες ώρες μετά το φαγητό, αφήνοντας σας με ισχυρότερα συναισθήματα πείνας πιο γρήγορα από ό,τι αν είχατε φάει κάτι με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να καταλήξετε να τρώτε περισσότερο από ό,τι θα τρώγατε διαφορετικά.

Η μελέτη επιβεβαιώνει αυτόν το σύνδεσμο: Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα λαχανικά με πολλές ίνες και με χαμηλότερο γλυκαιμικό φορτίο, όπως το μπρόκολο και τα λαχανάκια Βρυξελλών, είχαν μια ισχυρή σύνδεση με την απώλεια βάρους από ό,τι εκείνα με λίγες ίνες και υψηλότερο γλυκαιμικό φορτίο, όπως τα καρότα και το λάχανο.







Σχετικά άρθρα

Ο τραπεζίτης της καρδιάς μας

Ο Ραμαντάν ήταν τραπεζίτης στην Συρία, και ζει στον Κατσικά εδώ και 6 μήνες. Γεμάτος περηφάνεια μας έδειξε τα φρούτα και λαχανικά που φύτεψε μόνος του, και που του δίνουν καθημερινά λίγη ελπίδα και ευχαρίστηση.

Η έρευνα για τις χημικές ουσίες, τα αποσμητικά και τον καρκίνο του μαστού | Του Δημήτρη Κουρέτα

Η πιο πρόσφατη μελέτη του 2016 μας λέει ότι σε 20 δείγματα καρκίνου του μαστού κοντά στο σημείο που ψέκαζαν οι γυναίκες στην άκρη της μασχάλης αναπτύχθηκε καρκίνος
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Δωρεάν προβολή | "Θα Χυθεί Αίμα"

19/10/18 20:30
Η ταινία μας ταξιδεύει πίσω στο χρόνο, στη σκληρή πραγματικότητα της Καλιφόρνια των αρχών του αιώνα, αγγίζοντας ζητήματα όπως η φιλοδοξία, ο πλούτος
Περισσοτερα...
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Συνεχίζοντας την περιήγηση αποδέχεστε στην Πολιτική cookies ×