op
×

Χορτοφαγική και vegan διατροφή σε βρέφη και νήπια;

Διαβάστηκε
Χορτοφαγική και vegan διατροφή σε βρέφη και νήπια;
H Ακαδημία Διατροφής και Διαιτολογίας των ΗΠΑ (AND) και η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (ΑΑΡ) συμφωνούν στο γεγονός ότι τα καλά σχεδιασμένα χορτοφαγικά και vegan πρότυπα διατροφής είναι υγιεινά για βρέφη και νήπια.
 
Χρόνος και προσοχή είναι απαραίτητη για να βοηθηθούν τα μικρά παιδιά, χορτοφάγα ή όχι, ώστε να πάρουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για την φυσιολογική τους ανάπτυξη.
 
Τους πρώτους έξι μήνες της ζωής τους, όλα τα μωρά είναι καλύτερα με το μητρικό γάλα. Χρησιμοποιήστε φόρμουλα γάλακτος εμπλουτισμένη με σίδηρο (φόρμουλα σόγιας για vegans) αν μειωθεί ή σταματήσει ο θηλασμός. 

Το αγελαδινό γάλα, το γάλα σόγιας, το γάλα ρυζιού και οι σπιτικές συνταγές για γάλα δεν είναι κατάλληλα για μωρά κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους επειδή έχουν λάθος αναλογία πρωτεϊνών, λίπους και υδατανθράκων. Επίσης τους λείπουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά για την υγεία και την ανάπτυξη των βρεφών.
 
Στερεά τρόφιμα μπορεί να εισαχθούν με τον ίδιο τρόπο όπως και για τα μη χορτοφάγα βρέφη. Αντικαταστήστε το κρέας με λιωμένο ή πολτοποιημένο τόφου ή φασόλια/σόγια ή από γαλακτοκομικά γιαούρτι και τυρί. 
 
Δεδομένου ότι το μητρικό γάλα είναι μια τόσο πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών οι vegan μητέρες μπορεί να θέλουν να θηλάζουν για περισσότερο από ένα έτος. Απογαλακτίστε τα vegan βρέφη με γάλα σόγιας εμπλουτισμένο με ασβέστιο και βιταμίνες Β12 και D. Eναλλακτικές πηγές γάλακτος, όπως σόγιας, ρυζιού, αμυγδάλου, κάνναβης κ.α. δεν συνιστώνται κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους της ζωής ως κύρια πηγή γάλακτος, επειδή είναι χαμηλά τόσο σε πρωτεΐνη όσο και ενέργεια.
 
Θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή

Εάν τρέφετε χορτοφάγα ή vegan παιδιά προσέξτε  ιδιαίτερα τα ακόλουθα θρεπτικά συστατικά:

Βιταμίνη Β12: Οι χορτοφάγοι μπορούν να πάρουν άφθονη Β12 από γαλακτοκομικά προϊόντα και αυγά. Οι Vegan μητέρες που θηλάζουν αλλά και τα παιδιά τους, χρειάζονται μια καλή πηγή Β12. Οι επιλογές περιλαμβάνουν ένα συμπλήρωμα ή ενισχυμένα τρόφιμα όπως τα ροφήματα σόγιας, τα δημητριακά και τα υποκατάστατα κρέατος.

Βιταμίνη D: Η AAP συνιστά όλα τα βρέφη που θηλάζουν να λαμβάνουν 400 IU ημερησίως συμπλήρωμα βιταμίνης D ξεκινώντας λίγο μετά τη γέννηση τους. Αυτό θα πρέπει να συνεχιστεί έως ότου το παιδί σας να καταναλώνει την ίδια ποσότητα βιταμίνης D από ενισχυμένο γάλα: δηλαδή τουλάχιστον ένα λίτρο ημερησίως γάλα αγελάδας ή γάλα σόγιας.

Ασβέστιο: Τα μωρά που γαλουχούνται από στήθος ή φόρμουλες, καθώς και τα μικρά παιδιά που καταναλώνουν γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα, συνήθως παίρνουν άφθονο επιπρόσθετο ασβεστίο από τις τροφές τους και επιπρόσθετα από γιαούρι και τυρί.

Για vegan νήπια τα εμπλουτισμένα με ασβέστιο τρόφιμα, ροφήματα ή συμπληρώματα μπορεί να είναι απαραίτητα. Δείτε ένα πιστοποιημένο διαιτολόγο για συμβουλές.

Σίδηρος: Η περιεκτικότητα σε σίδηρο του μητρικού γάλακτος είναι χαμηλή, ακόμη και αν οι μητέρες έχουν καλή διατροφή. Τα μωρά γεννιούνται με αρκετό σίδηρο για 4 έως 6 μήνες. Μετά από αυτή την ηλικία τα χορτοφάγα και vegan βρέφη χρειάζονται μια εξωτερική πηγή. Οι επιλογές περιλαμβάνουν ενισχυμένα δημητριακά ή συμπληρώματα σιδήρου.

Πρωτεΐνη: Τα μωρά χρειάζονται αρκετή πρωτεΐνη για την ταχεία ανάπτυξη τους κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους. Οι πρωτεϊνικές ανάγκες μπορούν να καλυφθούν με μητρικό γάλα ή φόρμουλα μέχρι περίπου τους 8 μήνες. Μετά από αυτό, προσθέστε φυτικές πρωτεϊνες από φασόλια με δημητριακά και εμπλουτισμένα γάλατα σόγιας. Λακτο/ωο-φυτοφάγα νήπια μπορούν να πάρουν πρωτεΐνη από το γιαούρτι και τα αυγά.

Φυτικές ίνες: Οι υπερβολικές φυτικές ίνες μπορεί να χορταίνουν τα νήπια γρήγορα. Δώστε τους συχνά γεύματα και σνακ. Χρησιμοποιήστε κάποια επεξεργασμένα δημητριακά, όπως εμπλουτισμένα δημητριακά, ψωμιά, ζυμαρικά και τρόφιμα που είναι υψηλότερα σε φυτικά λιπαρά, συμπεριλαμβανομένου του βούτυρου από ηλιέλαιο και του αβοκάντο ώστε να βοηθήσουν τα χορτοφάγα παιδιά να καλύψουν τις ενεργειακές και θρεπτικές τους ανάγκες.
 
 


  

Σχετικά άρθρα

Τι ΔΕΝ πρέπει να κάνετε στα παιδιά σας: Το μήνυμα του δασκάλου σε γονείς που έγινε viral

Ο Τζόνας είναι δάσκαλος  και δoυλεύει εδώ και 16 χρόνια μαζί με παιδιά. Με μία του ανάρτηση στο facebook που έγινε viral λέει στους γονείς πως το πιο σημαντικό από όλα είναι  να μεγαλώσουν έναν καλό άνθρωπο. Δείτε τι τους συμβουλεύει να μην κάνουν.

Παγκόσμια Ημέρα για τα παιδιά στο δρόμο. Δράση Ευαισθητοποίησης στην πλατεία Λευκού Πύργου

Συγκεκριμένα, το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει από κοντά το «Mobile School» των δύο οργανώσεων, να παρακολουθήσει ένα εργαστήρι «Κοινωνικού Τσίρκου»
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Περισσοτερα...
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Συνεχίζοντας την περιήγηση αποδέχεστε στην Πολιτική cookies ×