op
×

Η τεχνική αναπνοής που μειώνει άμεσα το άγχος [ΒΙΝΤΕΟ]

Διαβάστηκε
Η τεχνική αναπνοής που μειώνει άμεσα το άγχος [ΒΙΝΤΕΟ]
Οι ασκήσεις αναπνοής ή pranayama, είναι ένα μεγάλο μέρος της γιόγκα και είναι μεταξύ των βασικών “εργαλείων”, που χρησιμοποιούν πολλοί ψυχολόγοι, ιδιαίτερα όταν εργάζονται με πελάτες που βιώνουν έντονο στρες ή άγχος.

 
Η διαφραγματική αναπνοή είναι η πιο ευρέως γνωστή τεχνική αναπνοής, αλλά νέες επιστημονικές έρευνες έχουν αρχίσει να ρίχνουν φως σε άλλες τεχνικές της pranayama και τα οφέλη τους.

Η διαδικασία της αναπνοής αφορά την διασύνδεση του εθελοντικής νευρικού μας συστήματος (πτυχές της φυσιολογίας μας κάτω από τον συνειδητό μας έλεγχο) και το αυτόνομο νευρικό μας σύστημα (πτυχές που δεν είναι υπό τον συνειδητό μας έλεγχο).

Οι συνειδητές ασκήσεις αναπνοής είναι ένα μέσο για να περάσουμε μηνύματα προς τον εγκέφαλο με βάση του τι κάνουμε με το σώμα μας. Προσφέρει επίσης μια άμεση σύνδεση για την εξισορρόπηση του συμπαθητικού και του παρασυμπαθητικού νευρικού συστήματος.

Η τεχνική Nadi Shodhana της γιόγκα, ή αλλιώς εναλλαγή ρινικής εισπνοής (δλδ εισπνοή από μόνο ένα ρουθούνι κάθε φορά) έχει μια μακρά ιστορία στην παραδοσιακή ιατρική Ayurvedic και την γιόγκα. Πιστεύεται ότι εναρμονίζει τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου, με αποτέλεσμα μια ισορροπημένη σωματική, ψυχική και συναισθηματική ευεξία.

Αν και η επιστήμη δεν έχει εξερευνήσει σε βάθος τι μπορεί να συμβαίνει από την άποψη της εγκεφαλικής λειτουργίας των δύο ημισφαιρίων κατά τη διάρκεια αυτής της τεχνικής αναπνοής, πρόσφατες μελέτες έχουν επιβεβαιώσει ότι έχει πράγματι κάποιες πολύ ισχυρές θετικές επιδράσεις.

Λένε ότι υπάρχουν τρεις καλοί λόγοι να εξασκηθείτε στην τεχνική αναπνοής pranayama:

Ενεργοποιεί το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα και μειώνει την αρτηριακή πίεση.

Ενισχύει τις αναπνευστικές λειτουργίες: αυξάνει την αναπνευστική δύναμη και την αντοχή.

Βελτιώνει την προσοχή και τον συντονισμό των κινήσεων.

Έτσι η Nadi Shodhana κάνει καλό στην καρδιά, τους πνεύμονες και τον εγκέφαλό μας.

Πώς να εφαρμόσετε την τεχνική αναπνοής με εναλλαγή ρινικής εισπνοής

  • Καθίστε σε μια άνετη στάση. Χαλαρώστε το σώμα και αναπνεύστε φυσικά για λίγα λεπτά, επιτρέποντας στο μυαλό και το σώμα σας να ηρεμήσει.
  • Ακουμπήστε το αριστερό σας χέρι στο γόνατό σας.
  • Με το δεξί χέρι, φέρτε δύο εκτεταμένα δάκτυλα και ακουμπήστε τα ελαφρά στη γέφυρα της μύτης σας. Τοποθετήστε τον αντίχειρά σας απαλά πάνω δεξί ρουθούνι. Τοποθετήστε τα άλλα δάχτυλα απαλά επάνω αριστερό ρουθούνι σας.
  • Κλείστε τα μάτια σας και να ξεκινήσετε απαλά να κλείνετε το δεξί σας ρουθούνι (χρησιμοποιώντας τον αντίχειρα) και εισπνεύστε αργά, βαθιά, ομαλά, απαλά και χωρίς πίεση μόνο από το αριστερό ρουθούνι.
  • Μετά, κλείστε το αριστερό σας ρουθούνι (χρησιμοποιώντας τα μικρά δάχτυλα) και αφήστε ελεύθερο το δεξί. Εκπνεύστε μέσα από το δεξί ρουθούνι. Στη συνέχεια εισπνεύστε μέσα από το ίδιο (δεξί) ρουθούνι.
  • Τώρα κλείστε πάλι το δεξί ρουθούνι και αφήστε ελεύθερο το αριστερό. Εκπνεύστε μέσα από το αριστερό ρουθούνι και εισπνεύστε ξανά από το ίδιο.
  • Συνεχίστε το ίδιο μοτίβο για όσο χρονικό διάστημα επιθυμείτε.
  • Όταν τελειώσετε, χαλαρώστε και τα δύο σας χέρια και αναπνεύστε πάλι φυσιολογικά για μερικές στιγμές προτού ανοίξετε τα μάτια σας.





πηγή: iatropedia.gr




Λέξεις Κλειδία - Tags
αναπνοή
4
βίντεο
131
άγχος
38
Γιόγκα
30
Σχετικά άρθρα

3 αρνητικά μοτίβα σκέψης που πρέπει να αποφύγετε - Τι μπορείτε να κάνετε εναλλακτικά

Οι μη υγιείς τρόποι σκέψης και αντίδρασης στα πράγματα μπορούν να προκαλέσουν κατάθλιψη και άγχος, να παρατείνουν την ύπαρξη στρεσογόνων παραγόντων και να δημιουργήσουν χρόνιες καταστάσεις

Αυτός ο ήχος διώχνει την αρνητική ενέργεια και λειτουργεί θετικά για το σώμα και την ψυχή

Το Ωμ είναι μυστικιστική, ιερή συλλαβή. Συνήθως προφέρεται σαν μια μακρά συλλαβή (Ωωωμ).  Αποτελείται από τρεις ήχους, που συμβολίζουν τις τρεις Βέδες.

Μαρτυρία μητέρας για την φαρμακευτική κάνναβη: Από τη δεύτερη μέρα άκουσα το παιδί μου να μιλάει [ΒΙΝΤΕΟ]

H διαχειρίστρια της κλειστής ομάδας γονιών στο Facebook «Αυτισμός και κανναβιδιόλη – επιληψίες και νευρολογικές παθήσεις παιδιών», Κατερίνα Δημοχρόνη, μιλά για την φαρμακευτική κάνναβη και τα αποτελέσματα που είχε στο παιδί της με αυτισμό.
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Συνεχίζοντας την περιήγηση αποδέχεστε στην Πολιτική cookies ×