op
×

Πιστεύετε ότι σας λείπει ύπνος; Κάντε το τεστ με το κουτάλι

Διαβάστηκε
Πιστεύετε ότι σας λείπει ύπνος; Κάντε το τεστ με το κουτάλι
Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και οι καθημερινές απαιτήσεις  έχουν επηρεάσει το πρόγραμμα ύπνου πολλών ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. 

Η Αμερικανική Ακαδημία Κλινικής Ιατρικής έχει δηλώσει ότι υπάρχουν περισσότερα από 50 είδη διαταραχών ύπνου.

Η στέρηση του ύπνου είναι το αρχικό στάδιο τέτοιων διαταραχών, επηρεάζοντας όλους τους ανθρώπους ανεξάρτητα από την ηλικία, τη φυλή ή την εθνικότητα και περιλαμβάνει την αϋπνία και τις διαταραχές του κύκλου του κιρκαδιανού ύπνου-αφύπνισης.

Η μακροχρόνια ανεπαρκής ποιότητα και ποσότητα ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε χρόνια στέρηση ύπνου. Η ποσότητα του ύπνου που χρειάζονται οι άνθρωποι  αλλάζει  από χρόνο σε χρόνο. Κατά μέσο όρο, ένας ενήλικας χρειάζεται 7-9 ώρες συνεχούς ύπνου, ενώ ένα παιδί χρειάζεται πολύ περισσότερο και οι ηλικιωμένοι λιγότερο.

Ο ανεπαρκής ύπνος μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για την υγεία. Υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για:

Καρδιακή νόσο

Νεφροπάθεια

Υπέρταση

Διαβήτη

Παχυσαρκία

Συναισθηματικές διαταραχές

Το τεστ με το κουτάλι για να δείτε αν σας λείπει ύπνος

Το τεστ με το κουτάλι το επινόησε πριν πολλά χρόνια ο δρ Nathaniel Kleitman από το Πανεπιστήμιο του Σικάγο, ο οποίος έμεινε γνωστός στην ιστορία της ιατρικής ως ο “πατέρας της έρευνας για τον ύπνο”.

Τι θα χρειαστείτε:

Ένα ρολόι για τη μέτρηση του χρόνου

Ένα μεταλλικό κουτάλι

Ένα μεταλλικό δίσκο

Το τεστ με το κουτάλι πρέπει να διεξάγεται μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Κλείστε παντζούρια και κουρτίνες για να γίνει σκοτάδι στο δωμάτιο και στη συνέχεια ξαπλώστε στην άκρη του κρεβατιού.

Τοποθετήστε έναν μεταλλικό δίσκο στο πάτωμα δίπλα στο κρεβάτι και κρατήστε στο χέρι σας (το οποίο θα αφήσετε να “κρέμεται” δίπλα από το κρεβάτι) ένα μεταλλικό κουτάλι ακριβώς πάνω από τον δίσκο. 

Ελέγξτε ακριβώς τι ώρα λέει το ρολόι, χαλαρώστε και κλείστε τα μάτια σας όπως ακριβώς όταν κοιμάστε. 

Όταν αποκοιμηθείτε, θα χαλαρώσει η λαβή στο κουτάλι και αυτό θα πέσει πάνω στο δίσκο, με αποτέλεσμα να ξυπνήσετε από το θόρυβο.  Ελέγξτε και πάλι τι ώρα λέει το ρολόι και υπολογίστε πόσος χρόνος πέρασε.

Εάν αποκοιμηθήκατε μέσα σε 5 λεπτά, πιθανότατα έχετε σοβαρή έλλειψη ύπνου. Αν χρειαστήκατε 10 λεπτά για να κοιμηθείτε, τότε χρειάζεστε λίγο παραπάνω ύπνο κάθε μέρα. Ωστόσο, αν μείνατε ξύπνιοι για 15 λεπτά ή περισσότερο, τότε δεν έχετε ανάγκη παραπάνω ύπνου.

Το τεστ με το κουτάλι δηλώνει ότι  εάν σας παίρνει ο ύπνος πολύ γρήγορα κατά τη διάρκεια της ημέρας δεν είναι καλό σημάδι. Ακόμη και τη νύχτα, αν σας παίρνει ο ύπνος αμέσως, αυτό είναι ένα σύμπτωμα στέρησης ύπνου.




Με πληροφορίες από news-medical.net 

Σχετικά άρθρα

Όσο λιγότερο κοιμάσαι, τόσο λιγότερο θα ζήσεις - Ποιες ασθένειες συνδέονται με τη στέρηση ύπνου

Ο κορυφαίος νευροεπιστήμονας Matthew Walker για το γιατί η στέρηση του ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου, καρδιακής προσβολής και Alzheimer - και τι μπορείτε να κάνετε γι 'αυτό.

Μελέτη: Η αφαίρεση των αμυγδαλών αυξάνει στα παιδιά την ποιότητα του ύπνου

Η αφαίρεση των αμυγδαλών (αμυγδαλεκτομή) αυξάνει σημαντικά στα παιδιά την ποιότητα του ύπνου και μειώνει επαρκώς τα επεισόδια λοίμωξης του ανωτέρου αναπνευστικού τουλάχιστον κατά τον πρώτο χρόνο μετά το χειρουργείο.

Τον θάνατό μου σκέφτομαι και την ανάστασή μου.... Γράφει ο γιατρός Αλέξανδρος Λουπασάκης

Για να μάθω στη ζωή μου να ζω καλά, χρειάστηκε να μάθω να ''πεθαίνω'' καλά. Είναι ακόμα μία δωρεάν ψυχοθεραπεία, που ζω κάθε βράδυ παρέα με τον ''μικρό θάνατο'' δηλ. τον ύπνο.

Πως τα κινητά και τα τάμπλετ μειώνουν τον ύπνο των μωρών

Η τεχνολογία μπορεί να έχει πολλές θετικές αλλά έχει και αρνητικές πλευρές.  Mια νέα  βρετανική επιστημονική έρευνα, έδειξε ότι οι φορητές συσκευές με οθόνες αφής, μειώνουν τον ύπνο των νηπίων. 

Ο ύπνος θρέφει τα παιδιά....

Ο ύπνος θρέφει τα παιδιά όπως λένε και οι σοφές γιαγιάδες μας. Χρειάζεται όμως και οι γονείς να βοηθήσουν για  να έχουν κάθε βράδυ τα παιδιά έναν καλό ύπνο. Παγκόσμια μέρα του Υπνου η σημερινή σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Βελονισμός και Σύγχρονη Δυτική Ιατρική

18/11/17 19:00
Τα τελευταία 10 χρόνια στον δυτικό κόσμο αυξήθηκε το ενδιαφέρον για τον βελονισμό που όλοι γνωρίζουμε να είναι μια θεραπευτική τεχνική της Παραδοσιακής Κινέζικης Ιατρικής.
Περισσοτερα...
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Συνεχίζοντας την περιήγηση αποδέχεστε στην Πολιτική cookies ×