op
×

Πώς μπορεί η σωστή διατροφή να αποτρέψει τη συρρίκνωση του εγκεφάλου;

Διαβάστηκε
Πώς μπορεί η σωστή διατροφή να αποτρέψει τη συρρίκνωση του εγκεφάλου;
Oι άνθρωποι που έχουν υιοθετήσει μία διατροφή πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, ξηρούς καρπούς και ψάρι, διαθέτουν μεγαλύτερο εγκέφαλο, σύμφωνα με νέα έρευνα της Αμερικανικής Ένωσης Νευρολογίας.

Σύμφωνα με μία νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό journal Neurology, οι άνθρωποι που έχουν υιοθετήσει μία διατροφή πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, ξηρούς καρπούς και ψάρι, διαθέτουν μεγαλύτερο εγκέφαλο. Ο επικεφαλής της έρευνας αναφέρει ότι υπάρχουν ισχυρά ευρήματα που υποστηρίζουν ότι ο μεγαλύτερος όγκος εγκεφάλου συνδέεται με καλύτερες γνωστικές λειτουργίες, επομένως η σωστή διατροφή ίσως συμβάλει στο να ρυθμίζονται και να διατηρούνται οι γνωστικές λειτουργίες σε ηλικιωμένους ανθρώπους.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Erasmus University Medical Center και είχε ως δείγμα 4.213 ενήλικες με μέση ηλικία τα 66 έτη, εκ των οποίων κανένας δεν είχε διαγνωστεί με άνοια. Οι ερευνητές έδωσαν στους συμμετέχοντες μία σειρά από ερωτηματολόγια για να αξιολογήσουν τις διατροφικές τους συνήθειες, σε μία κλίμακα από το 0 όπου αντιπροσωπεύει την εξαιρετικά ανθυγιεινή διατροφή ως το 14 που αντιπροσωπεύει την εξαιρετικά υγιεινή.

Η καλύτερη διατροφή σύμφωνα με τις επίσημες συστάσεις τις Ολλανδίας, είναι αυτή που είναι πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, ξηρούς καρπούς, προϊόντα ολικής άλεσης, γαλακτοκομικά και ψάρι και μικρή πρόσληψη σε αναψυκτικά με ζάχαρη. Παράλληλα, πραγματοποίησαν μαγνητική στους συμμετέχοντες για να καταγραφεί η έκταση του εγκεφάλου τους. Λαμβάνοντας υπόψη τους την ηλικία, το φύλο, την εκπαίδευση, την υπέρταση, τη φυσική δραστηριότητα και το αν καπνίζουν ή όχι οι συμμετέχοντες, οι ερευνητές συμπέραναν ότι όσο πιο υγιεινή ήταν η διατροφή των συμμετεχόντων, τόσο μεγαλύτερος ήταν ο όγκος του εγκεφάλου τους.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε και με βάση την Μεσογειακή διατροφή, η οποία είχε πολλές ομοιότητες με τις κατευθυντήριες γραμμές του ολλανδικού κράτους για τη διατροφή, όπως τα λαχανικά, τα ψάρια και οι ξηροί καρποί και κατέληξαν στα ίδια συμπεράσματα. Βέβαια, στις παραπάνω έρευνες βρέθηκε η συσχέτιση μεταξύ μεγαλύτερου όγκου του εγκεφάλου και πιο υγιεινής διατροφής και δεν αποδεικνύει τη σχέση αιτίου αποτελέσματος μεταξύ αυτών των δύο παραγόντων.

Επίσης, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι όπως σε κάθε έρευνα, υπάρχουν περιορισμοί, που αφορούν στο ότι τα ερωτηματολόγια ήταν αυτοαναφοράς και είχαν ως προϋπόθεση το να θυμούνται οι συμμετέχοντες τις διατροφικές τους συνήθειες για τον τελευταίο μήνα καθώς και το ότι το δείγμα ήταν συγκεκριμένο και αποτελούνταν από κατοίκους της Ολλανδίας, οπότε ενδέχεται άλλος πληθυσμός να μην έχει τα ίδια αποτελέσματα.

Απόδοση: Γλυκερία Αποστολοπούλου, Ψυχολόγος
Επιμέλεια: PsychologyNow.gr









Σχετικά άρθρα

Αυγά: Μην κάνετε λάθος στο μαγείρεμα – Ο υγιεινός τρόπος να τα τρώτε

Τα αυγά είναι μια φθηνή, αλλά εξαιρετικά θρεπτική τροφή. Περιέχουν σχετικά λίγες θερμίδες, αλλά είναι γεμάτα πρωτεΐνες, βιταμίνες, μέταλλα, υγιεινά λίπη και διάφορα θρεπτικά ιχνοστοιχεία.

Ασπίδα υγείας τα εδώδιμα χόρτα της ελληνικής γης και κυρίως το ζουμί τους | Του Δημήτρη Κουρέτα

Τα εδώδιμα χόρτα της Ελλάδος (ραδίκια, αντίδια και συναφείς ποικιλίες) αποτελούν, για κάποιο μέρος του πληθυσμού, πολύτιμο μέρος της διατροφής του.

Έρευνα: Πώς θα αποφύγει η Ελλάδα τις μελλοντικές καταστροφικές πλημμύρες

Οι ετήσιες ζημιές από τις παράκτιες πλημμύρες μπορεί να αυξηθούν κατά 30 φορές έως το 2050 και κατά 700 φορές έως το 2100, αγγίζοντας ακόμη και το ένα τρισεκατομμύριο ευρώ το χρόνο
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Συνεχίζοντας την περιήγηση αποδέχεστε στην Πολιτική cookies ×