op
×

Κρίση πανικού: Η μάστιγα της εποχής και πώς να την αντιμετωπίσετε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα

Διαβάστηκε
Κρίση πανικού: Η μάστιγα της εποχής και πώς να την αντιμετωπίσετε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα

Οι κρίσεις πανικού είναι επεισόδια έντονου άγχους που προκαλούν σωματικά συμπτώματα όπως η ταχυπαλμία, η έντονη εφίδρωση, το τρέμουλο, ο πόνος στο στήθος και η ναυτία. Είναι αρκετά τρομακτικές γι’ αυτόν που τις βιώνει, καθώς μπορεί να αισθάνεται ότι παθαίνει έμφραγμα.

Μια κρίση πανικού μπορεί να κάνει την εμφάνισή της ξαφνικά, χωρίς κάποια προφανή αιτία, ή να είναι αποτέλεσμα του έντονου στρες.

Όταν βρίσκεστε εν μέσω μιας κρίσης πανικού σίγουρα νιώθετε ότι δεν μπορείτε να τη σταματήσετε. Στην πραγματικότητα όμως, αν επιστρατεύσετε όλες σας τις δυνάμεις και εστιάσετε σε ένα πολύ απλό πράγμα, την αναπνοή σας, θα δείτε ότι τα πράγματα θα γίνουν αμέσως καλύτερα.

Συχνά ξεχνάμε πόσο μεγάλη επίδραση έχει η αναπνοή μας στη συνολική λειτουργία του οργανισμού μας. Όταν οι ανάσες μας γίνονται κοφτές και γρήγορες το αίσθημα του άγχους και του πανικού εντείνεται, ενώ αντίθετα όταν προσπαθούμε συνειδητά να επιβραδύνουμε τον ρυθμό εισπνοής και εκπνοής είναι σαν να «διατάζουμε» τους παλμούς μας να πέσουν και το σώμα μας να χαλαρώσει.

Μια τεχνική που ονομάζεται «στρατηγική αναπνοή» (tactical breathing) θα σας βοηθήσει να συγκεντρωθείτε, να ανακτήσετε τον έλεγχο των συναισθημάτων και των σκέψεών σας και να διαχειριστείτε το στρες όταν πραγματικά το έχετε ανάγκη –δηλαδή σε περίπτωση που βρίσκεστε σε κατάσταση πανικού.

Για να σταματήσετε την κρίση και να ηρεμήσετε μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα, θα πρέπει να ακολουθήσετε τα παρακάτω απλά βήματα:

  • Πάρτε μια βαθιά εισπνοή από τη μύτη μετρώντας μέχρι το τέσσερα
  • Κρατήστε την αναπνοή σας μετρώντας μέχρι το τέσσερα
  • Βγάλτε τον αέρα αργά από το στόμα μετρώντας μέχρι το τέσσερα
  • Κρατήστε την αναπνοή σας πριν εισπνεύσετε ξανά μετρώντας μέχρι το τέσσερα
  • Κάντε 3-5 επαναλήψεις και θα διαπιστώσετε ότι αμέσως θα αισθανθείτε καλύτερα.

Μπορείτε να αξιοποιήσετε την τεχνική της «στρατηγικής αναπνοής» οποιαδήποτε στιγμή νιώθετε πως το στρες σάς καταβάλλει και πως πλησιάζει επικίνδυνα μια κρίση πανικού.

Αν βέβαια οι κρίσεις πανικού είναι για εσάς συχνό φαινόμενο, μάλλον είναι ένδειξη της λεγόμενης διαταραχής πανικού και στην περίπτωση αυτή θα πρέπει οπωσδήποτε να αναζητήσετε τη συμβουλή ειδικού.]


Πηγή: onmed.gr

Λέξεις Κλειδία - Tags
άγχος
67
κρίση πανικού
7
Υγεία
599
Σχετικά άρθρα

Τι συμβαίνει στο σώμα μία ώρα μετά την κατανάλωση ενός αναψυκτικού

Πολλοί άνθρωποι επιλέγουν τα αναψυκτικά για να δροσιστούν ή για να συνοδεύσουν το φαγητό τους. Η κατανάλωση αναψυκτικών όμως, λροκαλεί μια σειρά παρενεργειών στο σώμα.

Ποιος ξηρός καρπός μειώνει χοληστερίνη, καρδιακά και καρκίνο παχέος εντέρου

Αν σας έλεγαν ότι υπάρχει ένα είδος ξηρού καρπού, το οποίο μειώνει τον κίνδυνο επιπλοκών από αυξημένη χοληστερίνη, την πιθανότητα εκδήλωσης καρκίνου του παχέος εντέρου, αλλά και τον κίνδυνο καρδιακής νόσου, δεν θα θέλατε να το συμπεριλάβετε στο διαιτολόγιό σας;

Μελέτη: Τα βιολογικά τρόφιμα μπορούν να προστατέψουν από την εμφάνιση καρκίνων

Οι άνθρωποι που καταναλώνουν περισσότερα βιολογικά τρόφιμα έχουν χαμηλότερο γενικό κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου σε σύγκριση με τους ανθρώπους που δεν το κάνουν. 

Η μακρόχρονη χρήση μερικών αντιυπερτασικών φαρμάκων αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο των πνευμόνων, σύμφωνα με νέα μελέτη

Μια κατηγορία κοινών φαρμάκων που χρησιμοποιούνται για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου των πνευμόνων.
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Συνεχίζοντας την περιήγηση αποδέχεστε στην Πολιτική cookies ×