op
×

Στη Μέκκα του κινηματογράφου η Άννα Σπύρου διαπρέπει!

Στη Μέκκα του κινηματογράφου η Άννα Σπύρου διαπρέπει!

Στη Μέκκα του κινηματογράφου η Άννα Σπύρου διαπρέπει!


Συνέντευξη στη Χαρί Λέκκα


Η Αννα Σπύρου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Γραφιστική στο ΤΕΙ Αθήνας και δούλεψε για δέκα χρόνια στη διαφήμιση.            

 

Το πάθος για το σινεμά, που ξεκινά από την παιδική της ηλικία, την οδήγησε στο απαστράπτον Λος Άντζελες, την Μέκκα του κινηματογράφου. Αποφοίτησε με τιμές απο το UCLA Extension στο τμήμα Σκηνοθεσίας, όπου εργάστηκε και σαν Teacher’s Assistant, ενώ έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και εργαστήρια με gurus του σεναρίου όπως τον Robert McKee.


Σήμερα ζει και εργάζεται εκεί, στη δυτική ακτή των ΗΠΑ, στο πολυπολιτισμικό Λος ΄Αντζελες, σαν ελεύθερος επαγγελματίας. Οταν δεν δουλεύει στα δικά της πρότζεκτ, σαν σεναριογράφος - σκηνοθέτης - παραγωγός, εργάζεται σε ταινίες, διαφημιστικά και μουσικά βίντεο. Πρόσφατα συνεργάστηκε με τον ΚevinPollak (The Usual Suspects, A Few Good Men) και Daniel Grao (Julietta). 


Κι επειδή το 24ωρο έχει πολλές ώρες (!), μπορεί και παρέχει υπηρεσίες σε επαγγελματικό script coverage και script consulting, διδάσκει filmmaking σε δημόσια γυμνάσια και λύκεια στο Southeast los Angeles και είναι filmmaking mentor στο Venice Arts σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου χαμηλού εισοδήματος.


Είναι μέλος στην Ένωση Ελλήνων Σεναριογράφων (ΕΣΕ), στο International Screenwriters Association (ISA) και στο Women in Films (WIF) του Los Angeles.


Άννα Σπύρου τ΄ όνομά της.


Διαβάζοντας τα πιο πάνω, ποιος δεν θα ήθελε να μπει στα «ενδότερα» της κ. Σπύρου και να ρωτήσει, να μάθει, να ενημερωθεί;


Ευτυχώς η τεχνολογία παρέχει την δυνατότητα του μηδενισμού των αποστάσεων (Αθήνα- L.A 11.095 χλμ.) κι έτσι μπορέσαμε να ρωτήσουμε, να μάθουμε, να ενημερωθούμε. 


Τ΄ όνειρο (σκηνοθεσίας) πότε ξεκινάει;


Απ΄ όσο θυμάμαι άρχισε στην Δευτέρα δημοτικού. Ήταν τότε που μετακομίσαμε με την μητέρα μου από τους Αμπελοκήπους στο Μαρούσι. Καθώς η μητέρα μου ήταν η μοναδική κηδεμόνας μου, έπρεπε να εργάζεται πάρα πολλές ώρες για να τα καταφέρει οικονομικά και να ζούμε αξιοπρεπώς. 


Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μένω ατελείωτες ώρες στο  σπίτι μόνη. Αναγκάστηκα να χρησιμοποιήσω την φαντασία μου ώστε να μου κάνω παρέα και να μην υποφέρω από μοναξιά. Έτσι, άρχισα να διαβάζω πολύ λογοτεχνία και ότι με ενέπνεε το “έπαιζα”. 


Έγραφα πρόχειρα την ιστορία μου, έκανα το casting (εννοείται ότι εγώ ήμουν πάντα η πρωταγωνίστρια), έφτιαχνα το set κάνοντας το σπίτι άνω κάτω και Action! Θυμάμαι μια φορά που είχα φέρει μέσα στο σπίτι μερικά νεογέννητα ποντίκια από την αποθήκη της αυλής. Χρειαζόμουν περισσότερους ζωντανούς χαρακτήρες για την ιστορία μου. Για κακή μου τύχη η μαμά σχόλασε νωρίτερα όμως και περιττό να σου περιγράψω τι έγινε. Καμία κατανόηση για τέχνη. (Χαχα)

Όλα τα σχολικά μου χρόνια τα πέρασα διαβάζοντας πολλά εξωσχολικά βιβλία -κυρίως λογοτεχνία και ψυχολογία. Επίσης, έγραφα και ζωγράφιζα πολύ. Όταν αποφοίτησα από το λύκειο η πρώτη μου σκέψη ήταν να γραφτώ σε Δραματική Σχολή Θεάτρου. Καθώς όμως έπρεπε σύντομα να αυτονομηθώ, αποφάσισα να σπουδάσω Γραφιστική, όπου θα έβρισκα καλοπληρωμένη δουλειά γρήγορα. 


Έτσι και έγινε. Έπιασα δουλειά αμέσως μόλις αποφοίτησα από τα ΤΕΙ και στα 27 μου είχα ήδη αγοράσει το δικό μου τριάρι στο Μαρούσι. Παρόλα αυτά ποτέ δεν ήμουν ικανοποιημένη με την δουλειά μου. Ακόμα και όταν προάχθηκα σε Art Director. Ήταν μια δουλειά που ικανοποιούσε τον υλικό μου κόσμο αλλά όχι τον ψυχικό.




Mε την διευθύντρια φωτογραφίας Rachel Dunn στο γύρισμα του Black King Down σε σκηνοθεσία και παραγωγή Άννας Σπύρου
 

 


 

Πότε μπαίνει σε εφαρμογή;


Το όνειρο σεναριογράφος/σκηνοθέτης μπήκε σε εφαρμογή με την αφορμή πολύ επώδυνων γεγονότων της ζωής μου. Ο ξαφνικός θάνατος πολύ αγαπημένου προσώπου ήταν η αφορμή να αρχίσω να γραφώ σενάρια και ο θάνατος της μητέρας μου, λίγα χρόνια αργότερα, με οδήγησε στην Αμερική. Αξίζει να σημειωθεί ότι τ΄ όνειρο της Αμερικής το είχα από τα 13 μου.

 



Ποτέ δεν τελειώνει;


Για μένα τα όνειρα δεν τελειώνουν ποτέ. Όσο είμαι εν ζωή ονειρεύομαι, βάζω στόχους και τους πραγματοποιώ.

               

Δύσκολος ο δρόμος, ανθρωποφάγος ίσως;


Όλα είναι δύσκολα και όλα είναι εύκολα. Εξαρτάται από ποια οπτική γωνία το βλέπεις. Και μεταξύ μας, μιας και που οι δύο είμαστε μητέρες, δεν υπάρχει τίποτα πιο δύσκολο από το μεγαλώσεις συναισθηματικά υγιή και ευτυχισμένα παιδιά. Τα παιδιά μου είναι το σπουδαιότερο και δυσκολότερο πρότζεκτ της ζωής μου. Το Oscar που θα πάρω, είναι δεύτερο στην ιεραρχία!

 

Ακούγεται πως στο εξωτερικό η αξιοκρατία, ακόμη και στον κινηματογράφο, ισχύει. Είναι αλήθεια;


Το Λος ΄Αντζελες είναι μια πολύ ιδιαίτερη πόλη. Είναι γεμάτη από ταλαντούχους καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο συν τους Αμερικανούς. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός. Επίσης, είναι η πόλη της μετακίνησης. Κάθε χρόνο έρχονται καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο είτε για να δοκιμάσουν κάτι καινούριο και να φύγουν, είτε γιατί πιστεύουν ότι όλα είναι εύκολα και θα γίνουν διάσημοι σε μια μέρα. Σύντομα βλέπουν την πραγματικότητα και φεύγουν. Φυσικά υπάρχουν και άλλοι λόγοι για το υψηλό ποσοστό της μετακίνησης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι εργοδότες να μην εμπιστεύονται εύκολα και προτιμούν να προσλαμβάνουν άτομα που ήδη γνωρίζουν ή είναι συστημένα από άλλους συναδέλφους. Επίσης, η κουλτούρα του network είναι πολύ αναπτυγμένη εδώ. Με λίγα λόγια είναι η πόλη του «Who you know” Γι αυτό και απαιτεί πολύ χρόνο για να τα καταφέρεις, όπως απαιτείται και επιμονή.

 

Μίλησέ μας για τις βραβεύσεις σου, που είναι σαρωτικές. 


Στην ψηφιακή εποχή που ζούμε τα βραβεία είναι ένας καλός τρόπος να αποκτήσεις αναγνωρισιμότητα και να βγει η δουλειά σου παραέξω. Επίσης, βοηθάνε να επεκτείνεις τον επαγγελματικό σου κύκλο έτσι ώστε μακροπρόθεσμα δημιουργούνται περισσότερες επαγγελματικές ευκαιρίες. Στις μέρες μας υπάρχουν άπειρα τοπικά και διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου και διαγωνισμοί σεναρίου. Όσο μεγαλύτερο είναι το φεστιβάλ τόσο περισσότερη αξία έχει το βραβείο. Για παράδειγμα, υπάρχουν φεστιβάλ που οι ετήσιες συμμετοχές είναι στις 100 και φεστιβάλ που φτάνουν τις 5000 συμμετοχές! Όπως και να έχει το να κάνεις μια ταινία είναι από μόνο του ένα επίτευγμα, είτε έχει διακριθεί σε φεστιβάλ είτε όχι.    

            

Η Άννα Σπύρου ευχαρίστησε για την συνέντευξη κι εμείς ευχηθήκαμε να δούμε σύντομα ταινία της να προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες.





Από την εκδήλωση του UCLA & Alliance of Women Directors
 


ΒΡΑΒΕΙΑ, ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ


  • Best Drama, Silent Cries, Σενάριο Μεγάλου Μήκους, Cannes Screenplay Contest, 2018
  • Best Short Screenplay, Black King Down, Ταινία  Μικρού Μήκους, Manhattan Film Festival, New York 2018
  • Best Student Short Film, Black King Down, Global Film Festival Awards, Los Angeles 2018
  • Film Market, Black King Down, Ταινία Μικρού Μήκους, Palm Springs International Short Fest, California 2018
  • Best Fade Out, Silent Cries, Σενάριο Μεγάλου Μήκους, Oaxaca International Film Festival, Mexico 2017
  • Gold Award, Eureka, Ταινία Μικρού Μήκους, L.A. Neo Noir Novel, Film, & Script Festival, Los Angeles 2017
  • Best Feature Film Script Project, Meteora,Σενάριο Μεγάλου Μήκους,SEEfest Accelerator Program, Los Angeles 2017
  • 2η Θέση για Πρωτότυπο Μεγάλου Μήκους Σενάριο, Σιωπηρές Κραυγές, Πανελλήνιος Διαγωνισμός Σεναρίου, Αθήνα, 2014
  • Short-listed (3), Silent Cries, Σενάριο Μεγάλου Μήκους, London-Greek International Film Festival, London, 2012

 

ΕΡΓΑ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ


  • Kalado: More from Each Other, Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους, γυρισμένο στην Ελβετία, (βρίσκεται στο μοντάζ).
  • Liberate, Σενάριο Μικρού Μήκους, in pre-production
  • Meteora, Σενάριο Μεγάλου Μήκους, in development 





Με τον διευθυντή φωτογραφίας Roger Deakins (Blade Runner 2049) σε εκδήλωση του ASC (American Society of Cinematographers) 




Λέξεις Κλειδία - Tags
Άννα Σπύρου Χαρί Λέκκα
7
Κινηματογράφος
210
Συνέντευξη
96
Σχετικά άρθρα

5o Διεθνές Συνέδριο Διαχείρισης Πολιτιστικής Κληρονομιάς στην Τεχνόπολη - Συνέντευξη με τη Βίλλυ Φωτοπούλου

Το 5o Διεθνές Συνέδριο Διαχείρισης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, «HerMa Conference», αποτελεί μία σημαντική διεθνή συνάντηση φορέων από το χώρο του πολιτισμού και της εκπαίδευσης. 

Μεγάλο κινηματογραφικό αφιέρωμα στον Παζολίνι [Πρόγραμμα]

Ξεκινά στις 12 Σεπτεμβρίου το πολυαναμενόμενο κινηματογραφικό αφιέρωμα «Pier Paolo Pasolini-Ο μεγάλος αιρετικός» στον θερινό κινηματογράφο «Λαΐς» της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, έως τις 20 Σεπτεμβρίου.
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Συνεχίζοντας την περιήγηση αποδέχεστε στην Πολιτική cookies ×