op
×

Ανακύκλωση στα σχολεία: Τα απίστευτα ποσά που εξοικονομούνται

Διαβάστηκε
Ανακύκλωση στα σχολεία: Τα απίστευτα ποσά που εξοικονομούνται
Τα πρώτα αποτελέσματα του πρωτοποριακού προγράμματος «Ανακύκλωση με Διαλογή στην Πηγή», για το πρώτο εξάμηνο υλοποίησής του στα σχολεία του δήμου Παύλου, παρουσίασε η δημοτική αρχή, στο 1ο Περιβαλλοντικό Συνέδριο με τίτλο «Περιβάλλον – Σχολείο – Κοινωνία», που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στο Κέντρο Πολιτισμού «Χ. Τσακίρης», στο πλαίσιο του τοπικού περιβαλλοντικού δικτύου «Σχολείο ανοιχτό στη γειτονιά – Ενεργός πολίτης στον Δήμο Παύλου Μελά».

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά, τόσο όσον αφορά τις ποσότητες ανακυκλώσιμων υλικών (πλαστικό, χαρτί, αλουμίνιο, πλαστικά καπάκια) που συλλέχθηκαν, όσο και για το συνολικό όφελος του δήμου που προέκυψε τόσο από την πώληση ανακυκλώσιμων υλικών, αλλά και τη μη διάθεσή τους στον Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ).

Συγκεκριμένα, στο πρόγραμμα συμμετείχαν 53 σχολεία του δήμου. Τα έσοδα από τη διαχείριση πλαστικού, χαρτιού, αλουμινίου ανήλθαν σε 2.804,25 ευρώ, ενώ από την εμπορία πλαστικών καπακιών ανήλθε σε συνολικά 5.000 ευρώ.

Παράλληλα, η εξοικονόμηση από τη μη διάθεση 20,15 τόνων αποβλήτων σε ΧΥΤΑ ανήλθε σε 2.216,50 ευρώ, ενώ η εξοικονόμηση από τη μη διάθεση 25 τόνων πλαστικών καπακιών σε ΧΥΤΑ ανήλθε σε 2.750 ευρώ.

Εν συνόλω, μέσω του προγράμματος, ο δήμος Παύλου Μελά απέτρεψε την ταφή 45,15 τόνων αποβλήτων σε ΧΥΤΑ και εξοικονόμησε 12.770,75 ευρώ.

Το δίκτυο «Σχολείο ανοιχτό στη γειτονιά – Ενεργός πολίτης στο Δήμο Παύλου Μελά», στο οποίο συμμετέχουν περισσότερες από 50 σχολικές μονάδες, από Νηπιαγωγεία μέχρι Λύκεια, συντονίζεται από τον Δήμο Παύλου Μελά σε συνεργασία με τα Γραφεία Περιβαλλοντικής Αγωγής των Δ/νσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού και Βερτίσκου και άλλους τοπικούς και περιβαλλοντικούς φορείς. Τα σχολεία δραστηριοποιούνται σε μια ή περισσότερες από τις θεματικές ενότητες του δικτύου: «Ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή στις σχολικές μονάδες», «Σχολικοί λαχανόκηποι – βοτανόκηποι», «Ελεύθεροι χώροι, αειφορία στη γειτονιά μας» και «Ενημερώνομαι, ανακυκλώνω, σκέφτομαι το συνάνθρωπο».

Σκοπός του Τοπικού Περιβαλλοντικού Δικτύου είναι μέσα από τη συνεργασία και τη βιωματική εκπαίδευση να υπάρχει ένα σχολείο ανοιχτό στην τοπική κοινωνία, που θα παρακολουθεί τις περιβαλλοντικές ανάγκες της περιοχής του και αξιοποιώντας τις δυνάμεις της τοπικής κοινωνίας για ένα καλύτερο περιβάλλον και για αειφόρο ανάπτυξη θα ετοιμάζει τους αυριανούς περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους, ενεργούς πολίτες.

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου ανέλαβε να αποτιμήσει τα αποτελέσματα του δικτύου για το σχολικό έτος 2017-18 μέσω της σύνταξης ερωτηματολογίου το οποία στάλθηκε στις σχολικές μονάδες που συμμετείχαν. Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στο 1ο Περιβαλλοντικό Συνέδριο «Περιβάλλον – Σχολείο – Κοινωνία» του Δήμου Παύλου Μελά. Την παρουσίαση της αποτίμησης μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.

Η αποτίμηση βασίστηκε στις απαντήσεις των εκπαιδευτικών που συντόνισαν τη συμμετοχή των σχολείων τους στο δίκτυο. Περισσότερα από τα μισά σχολεία του δικτύου συμμετείχαν απαντώντας το ερωτηματολόγιο.



Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την ανάλυση των απαντήσεων έδειξαν ότι:

Τα σχολεία ανταποκρίθηκαν σε πολύ σημαντικό βαθμό στην πρωτοβουλία του Δήμου και συμμετείχαν στο Δίκτυο.

Υπήρξε μεγάλη διάχυση των δράσεων του δικτύου τόσο στους μαθητές όσο και στις οικογένειές τους.

Η ικανοποίηση των σχολείων τόσο από τη συμμετοχή τους στο δίκτυο όσο και από την υποστήριξη του Δήμου στο δίκτυο ήταν εντυπωσιακά υψηλή (84%) και φανερώνει την επιτυχημένη λειτουργία του δικτύου αλλά και την πολύ καλή οργάνωση και ανταπόκριση στις ανάγκες των σχολείων από τη μεριά του Δήμου. Επιπλέον, ανεβάζει τον πήχη και αυξάνει τις προσδοκίες για την εξίσου επιτυχημένη συνέχιση του δικτύου τη φετινή αλλά και τις επόμενες χρονιές.

Μεταξύ των πολλών θετικών στοιχείων από τη συμμετοχή στο δίκτυο που αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί ξεχωρίζει η ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών και η συμπόρευση σε μια συλλογική προσπάθεια. Αντίθετα τα αρνητικά στοιχεία είναι πολύ περιορισμένα και δε μεταβάλλουν τη συνολικά θετική εικόνα.

Ο Δήμος καλείται να βελτιώσει την ενημέρωση των σχολείων σε ότι αφορά την πορεία του δικτύου και την ανταποδοτικότητα των δράσεων όπως και την υποστήριξη των σχολείων και να επεκτείνει το δίκτυο σε περισσότερα σχολεία αλλά και σε περισσότερες δράσεις.

«Με δυο λόγια, το δίκτυο "Σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία – Ενεργός πολίτης στον Δήμο Παύλου Μελά" αποτελεί ένα πετυχημένο παράδειγμα συνεργασίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τη σχολική κοινότητα. Ο Δήμος έχει τη δυνατότητα αλλά και την ευθύνη να αξιοποιήσει την υπάρχουσα δυναμική για να ισχυροποιήσει αλλά και να επεκτείνει αυτή τη συλλογική προσπάθεια. Επιπλέον, η ενεργή συμπόρευση στο δίκτυο και η συνεργασία για κοινούς σκοπούς σφυρηλατεί τον "ενεργό πολίτη" και μπορεί να αποτελέσει παρακαταθήκη για την εμπέδωση της αειφορίας και της δημοκρατίας στον Δήμο», καταλήγει η σχετική ενημέρωση.




Σχετικά άρθρα

Δεκαπεντάχρονη περιβαλλοντική ακτιβίστρια με σύνδρομο Asperger αφυπνίζει και εμπνέει την Ευρώπη (Video)

Και γιατί πρέπει να σπουδάσω για ένα μέλλον που σύντομα δεν μπορεί να υπάρχει, όταν κανείς δεν κάνει τίποτα για να σώσει αυτό το μέλλον; 

Εικόνες που προκαλούν οργή και αγανάκτηση!

Για πρώτη φορά υποβρύχιες κάμερες καταγράφουν το εργαλείο της βιντζότρατας, την ώρα που σαρώνει τον βυθό. Οι εικόνες προκαλούν οργή και αγανάκτηση για την καταστροφή που προκαλεί στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Γιατί το περιβαλλοντικό ρεπορτάζ εξελίσσεται στην πιο επικίνδυνη μορφή δημοσιογραφίας

Στο πιο επικίνδυνο ρεπορτάζ εξελίσσεται το περιβαλλοντικό, με τους δημοσιογράφους τόσο σε ανεπτυγμένες όσο και αναπτυσσόμενες χώρες, να διατρέχουν σοβαρούς κινδύνους.
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Περισσοτερα...
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Συνεχίζοντας την περιήγηση αποδέχεστε στην Πολιτική cookies ×