op
×

Γαστροοισοφαγική Παλινδρόμηση: Όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Διαβάστηκε
Γαστροοισοφαγική Παλινδρόμηση: Όσα πρέπει να γνωρίζουμε
H γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση πλήττει ένα μεγάλο ποσοστό Ελλήνων σήμερα, ενώ συνιστά ένα σοβαρό πρόβλημα που δυσκολεύει με πολλούς τρόπους την καθημερινότητα των ανθρώπων.

Το 40% των Ελλήνων αντιμετωπίζει συμπτώματα παλινδρόμησης. Το αίσθημα καύσου (καούρες), οι διαταραχές ύπνου, η δυσκολία συγκέντρωσης στη δουλειά και η αρνητική επίδραση στην σεξουαλική ζωή του ατόμου είναι μόνο μερικά από τα συμπτώματα την παλινδρόμησης που επηρεάζουν την καθημερινότητα όσων την αντιμετωπίζουν.

Ο πιο εύκολος και αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης της ασθένειας είναι τα αλγινικά. Τα αλγινικά δρουν μέσα σε 3-5 λεπτά από την λήψη τους και ενεργούν κατά της καούρας και της δυσπεψίας. Εξουδετερώνουν τα επιπλέον οξέα του στομάχου και καταστέλλουν τα συμπτώματα της παλινδρόμησης.

Είναι σημαντικό ωστόσο, ιδιαίτερα σε περιόδους εορτών, που είναι δύσκολο να μην παρασυρθούμε από τις διατροφικές υπερβολές των ημερών, να θωρακίζουμε τον οργανισμό μας με απλούς και εύκολους τρόπους.

Τα άτομα που είναι περισσότερο ευάλωτα στα συμπτώματα της παλινδρόμησης είναι σημαντικό να έχουν μαζί τους αλγινικά φάρμακα. Επιπλέον, η κατανάλωση νερού  είναι γενικότερα απαραίτητη για τον οργανισμό μας πόσο μάλλον, σε άτομα που έχουν στομαχικά προβλήματα. Είναι προτιμότερο να αποφύγουμε τα αναψυκτικά, το αλκοόλ αλλά και το κάπνισμα κατά την διάρκεια ενός γεύματος, όπως επίσης είναι συνετό να αποφεύγετε και η κατανάλωση μεγάλων γευμάτων κυρίως τις βραδινές ώρες.

Ύστερα από ένα μεγάλο γεύμα ένας περίπατος είναι προτιμότερος από το να ξαπλώσουμε, ενώ σε περίπτωση που εμφανιστούν έντονα συμπτώματα γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης είναι συνετό να συμβουλευτούμε το γιατρό ή τον φαρμακοποιό μας.

Οι λύσεις του σοβαρότατου αυτού ζητήματος που προκαλεί κωλύματα στην καθημερινότητα μας είναι όλα εκείνα τα πράγματα τα οποία όμως πρέπει να κάνουμε όλοι οι άνθρωποι για να φροντίσουμε τον οργανισμό μας κι όχι μόνο τα άτομα που κινδυνεύουν από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση

Συμβουλές ενόψει των γιορτών:

Έχετε πάντα μαζί σας ένα αλγινικό σκεύασμα

Πίνετε άφθονο νερό

Μην «φορτώνετε» το στομάχι σας κυρίως τις βραδινές ώρες

Αποφύγετε τα αναψυκτικά μαζί με το φαγητό

Αποφύγετε το κάπνισμα μετά το φαγητό

Μασάτε αργά

Συμπεριλάβετε στα γεύματά σας πράσινες σαλάτες. Προτιμήστε να τις καταναλώνετε πριν από τα άλλα φαγητά, ώστε να περιορίζετε το αίσθημα της πείνας

Αποφύγετε να ξαπλώνετε ή να ασχολείστε με κοπιώδεις δραστηριότητες μετά το φαγητό. Εάν θέλετε να διευκολύνετε την πέψη, να κάνετε έναν ήρεμο περίπατο, με αργό βήμα

Απευθυνθείτε στον γιατρό ή τον φαρμακοποιό σας αν τα συμπτώματα παραμένουν




Σχετικά άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Συνεχίζοντας την περιήγηση αποδέχεστε στην Πολιτική cookies ×