op
×

Στις 23 Ιουλίου το νομοσχέδιο κατάργησης του ασύλου

Διαβάστηκε
Στις 23 Ιουλίου το νομοσχέδιο κατάργησης του ασύλου

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκίνησε σήμερα τον κύκλο επισκέψεων του στα υπουργεία, συναντώντας την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. 

Ξεκαθάρισε πως στόχος της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει «με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα» το σχέδιο της, ενώ ανακοίνωσε ότι η πρώτη νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας θα είναι η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου. 

Θα συμπεριληφθεί στο πρώτο νομοσχέδιο που θα καταθέσει η κυβέρνηση στη Βουλή, στις 23 Ιουλίου.

Η Ν. Κεραμέως δήλωσε πως τη νέα σχολική χρονιά η κυβέρνηση θα διατηρήσει για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου «τους κύριους άξονες» του εξεταστικού συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θέσπισε ο ΣΥΡΙΖΑ και θα γίνει μόνο «εξορθολογισμός» της ύλης, καθώς η κυβέρνηση «δεν θέλει να αιφνιδιάσει τους μαθητές».

Ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για να εφαρμοστεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, θα προχωρήσει στην πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή και θα ανακαλέσει την απόφαση για τη δημιουργία τέταρτης Νομικής σχολής στην Πάτρα.

Η υπουργός προανήγγειλε μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση των πανεπιστημίων και των σχολείων, αναφέροντας πως «πιο μακροπρόθεσμος στόχος» του υπουργείου είναι να ετοιμάσει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, που θα εξασφαλίσει «περισσότερη ελευθερία» και «μεγαλύτερη αυτονομία».

Επανέλαβε ότι δεν θα προχωρήσει τις διαδικασίες για την ίδρυση τέταρτης Νομικής Σχολής με έδρα την Πάτρα και θα ανακληθεί η απόφαση για σύσταση επιτροπής που θα μελετήσει το πρόγραμμα σπουδών της Νομικής Πάτρας.

Ισχυρίστηκε πως αυτό «δεν είναι θέμα της Πάτρας, αλλά «θέμα τεταρτης Νομικής», εξηγώντας ότι η απόφαση έχει να κάνει με τους χιλιάδες άνεργους νέους δικηγόρους και με το ό,τι η κυβέρνηση θέλει να γεφυρωθεί το χάσμα ανάμεσα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την αγορά εργασίας. 

Τέλος, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσουν οι προσλήψεις των 4.500 εκπαιδευτικών.

Υπενθυμίζεται ότι οι στόχοι και οι άμεσες προτεραιότητες που έχει θέσει ο πρωθυπουργός στο υπουργείο Παιδείας είναι οι εξής:
 
-Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Εμπιστοσύνη στο δημόσιο σχολείο
 
-Ανάδειξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης από λύση ανάγκης για λίγους, σε συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.
 
-Ανώτατη Εκπαίδευση: Για ένα αναβαθμισμένο Δημόσιο Πανεπιστήμιο
 
– Άμεσες Κυβερνητικές Προτεραιότητες
 
-Απελευθέρωση του σχολείου από τον ασφυκτικό έλεγχο του Υπουργείου – Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και τον διευθυντή.
 
-Έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων και απόκτηση πιστοποιημένων γνώσεων πληροφορικής και ξένων γλωσσών.
 
-Ουσιαστικός σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός από το Γυμνάσιο.
 
-Ενίσχυση του θεσμού των προτύπων και των πειραματικών σχολείων
 
-Ανασχεδιασμός της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
 
-Ενίσχυση ειδικής αγωγής.
 
-Ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων.
 
-Κατάργηση του Ασύλου ανομίας και πραγματική προστασία της ελεύθερης διακίνησης ιδεών.
 
Face Control στα πανεπιστήμια

Η Ν. Κεραμέως δήλωσε την Τετάρτη ότι η κυβέρνηση ΝΔ εξετάζει το ενδεχόμενο ενός ιδιότυπου Face Control στα πανεπιστήμια, υποστηρίζοντας ότι αυτό είναι καθεστώς που ισχύει στα πανεπιστήμια του εξωτερικού.

«Άμεσα στο πρώτο νομοθέτημα της κυβέρνησης μας, θα υπάρχει διάταξη που θα καταργεί το άσυλο, δεν θα το τροποποιεί. 

Το άσυλο για εμάς δεν έχει θέση στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο, όπως εφαρμόζεται σήμερα. Θα ισχύει στο δημόσιο πανεπιστήμιο ό,τι ακριβώς ισχύει σε κάθε δημόσιο χώρο της χώρας. 

Θα μπορούν να επέμβουν οι αρχές αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που λαμβάνει χώρα στο πανεπιστήμιο.

Υπάρχει μια σκέψη που θέλουμε να συζητήσουμε. Εξετάζουμε να υπάρχει ένα σύστημα ελεγχόμενης εισόδου Ιδρύματα. Εγώ δεν γνωρίζω κανένα πανεπιστήμιο του εξωτερικού που να μην υπάρχει έλεγχος».


*Φωτογραφία: ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ για το EUROKINISSI

Σχετικά άρθρα

Ενωση Ελλήνων Ερευνητών: Έρευνα και Ανώτατη Εκπαίδευση - Το απροσδόκητο διαζύγιο υπονομεύει την Ανάπτυξη!

Στην Ελλάδα η θεσμική σύνδεση της Έρευνας με την Παιδεία, δηλαδή η υπαγωγή τους στο ίδιο Υπουργείο, έγινε πολύ καθυστερημένα, μόλις το 2009
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Συνεχίζοντας την περιήγηση αποδέχεστε στην Πολιτική cookies ×