op
×

Συνεχίζεται η ανοδική τάση των καταγγελιών στο Συνήγορο του Καταναλωτή

Διαβάστηκε
Συνεχίζεται η ανοδική τάση των καταγγελιών στο Συνήγορο του Καταναλωτή

Θα ξεπεράσουν τις 12.000 το 2019 οι αναφορές στην ανεξάρτητη αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή. Αυτό αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια τη συνάντησης του Συνήγορου του Καταναλωτή Λευτέρη Ζαγορίτη στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο προκειμένου να του παραδώσει την ετήσια έκθεση της Αρχής για το 2018.


Στη συνάντηση παρέστησαν, επίσης, η αναπληρώτρια Συνήγορος και Διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, κυρία Αθηνά Κοντογιάννη και η βοηθός Συνήγορος κυρία Βασιλική Μπώλου.


Με την ευκαιρία της συνάντησης, ο κ. Ζαγορίτης προέβη στην ακόλουθη δήλωση "ενημερώσαμε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Παυλόπουλο για τις δράσεις και τα πεπραγμένα της Αρχής. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή υπήρξε για μία ακόμη χρονιά ένα ισχυρό στήριγμα για τους πολίτες που ζήτησαν και έλαβαν τη διαμεσολαβητική του συνδρομή στις υποθέσεις τους. 


Παρά την αύξηση κατά 11,5% των αναφορών που κατατέθηκαν το 2018 σε σχέση με το 2017, αλλά και τον υπερδιπλασιασμό τους τα τελευταία χρόνια (αύξηση κατά 148% την περίοδο 2013-2018), η αποτελεσματικότητα της Αρχής παραμένει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, δεδομένου ότι οι καταναλωτικές διαφορές επιλύονται φιλικά σε ποσοστό που φτάνει στο 83% και κατά μέσο όρο μέσα ‪σε 84 ημέρες‬, επίτευγμα που βρίσκεται εντός του ποιοτικού στόχου των 90 ημερών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για όλα τα κράτη-μέλη. 


Η ανοδική τάση των αναφορών συνεχίζεται και το 2019 (η πρόβλεψη είναι ότι ο αριθμός τους θα ξεπεράσει τις 12.000 στο τέλος του έτους), αποδεικνύοντας, πρωτίστως, το μέγεθος της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στην Αρχή αλλά και την ενίσχυση, στη συνείδησή τους, του θεσμού της διαμεσολάβησης για την εξωδικαστική επίλυση των διαφορών. 


Η προστασία των πολιτών-καταναλωτών εξασφαλίστηκε και με τις δημόσιες παρεμβάσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή το 2018, ανάμεσα στις οποίες ξεχώρισαν η αντιμετώπιση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών από παρόχους πολυμεσικής πληροφόρησης με δωροεπιταγές για αγορές από γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι συστάσεις της Αρχής για την απόσυρση της επιβάρυνσης των έγχαρτων λογαριασμών κατανάλωσης ρεύματος της ΔΕΗ, καθώς και η επαναφορά του ζητήματος της αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου (ν. 3758/2009) που διέπει τη λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών. 


Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, ως ένας σύγχρονος, ευρωπαϊκού επιπέδου φορέας επίλυσης διαφορών, θα συνεχίσει με τον υπεύθυνο διαμεσολαβητικό του ρόλο να αποτελεί παράγοντα εμπέδωσης εμπιστοσύνης στις καταναλωτικές συναλλαγές, αλλά και ανάπτυξης της οικονομικής δραστηριότητας και του υγιούς εμπορίου".




ΑΠΕ - ΜΠΕ

Σχετικά άρθρα

Αν. Συνήγορος Καταναλωτή: Αυξημένα τα κρούσματα ψηφιακής παρενόχλησης και παράνομων χρεώσεων - Τι πρέπει να κάνουμε σε τέτοιες περιπτώσεις

Για «βομβαρδισμό» από παράπονα καταναλωτών αναφορικά με τις νέες μορφές ψηφιακής παρενόχλησης και παράνομων χρεώσεων έκανε λόγο η αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή

Στο στόχαστρο του Συνήγορου του Καταναλωτή οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών παραγγελιών φαγητού μέσω πλατφόρμας

Στο στόχαστρο του Συνηγόρου του Καταναλωτή βρίσκονται οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών παραγγελιών φαγητού μέσω πλατφόρμας μετά από καταγγελία

Συνήγορος του Καταναλωτή: Η ιστορία ενός επιβάτη πλοίου που αποζημιώθηκε για απώλεια αποσκευής

Το αίτημα της καταναλώτριας ήταν η καταβολή αποζημίωσης ύψους 500 ευρώ για την απώλεια της αποσκευής και των προσωπικών ειδών του ανήλικου τέκνου της. 

«Πατατάκια-θάνατος με καθαριστικό μπάνιου…» Ο ΕΦΕΤ προειδοποιεί! – Καταρρίπτεται

Τις τελευταίες ημέρες επανακυκλοφορούν ισχυρισμοί πως ο ΕΦΕΤ προειδοποιεί για είδη τροφίμων τα οποία περιέχουν καθαριστικά είδη και περιττώματα ζώων εντός. 
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Συνεχίζοντας την περιήγηση αποδέχεστε στην Πολιτική cookies ×