A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

6 μυστικά μακροζωίας από τους κατοίκους της Οκινάουα που ζουν πάνω από 100 χρόνια

Οι υπερήλικες κάτοικοι του νησιού Οκινάουα της Ιαπωνίας έχουν τραβήξει το ενδιαφέρον της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας ήδη από το 1976. 

Οι επιστήμονες μελετούν τους κατοίκους του νησιού που ζουν πάνω από τα 100 έτη και έχουν καταλήξει, μετά από χρόνια ερευνών, σε έξι τυπικά χαρακτηριστικά που συνδιαμορφώνουν την "μυστική συνταγή" της μακροζωίας.


Κωδικοποιημένα τα μυστικά έχουν ως εξής:

1. Οι ηλικιωμένοι κάτοικοι δεν σταματούν τη συχνή σωματική και πνευματική άσκηση

2. Το διαιτολόγιό τους είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε αλάτι, ενώ είναι πλούσιο σε φρούτα, λαχανικά, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά, τα οποία προστατεύουν από τις ασθένειες του δυτικού κόσμου όπως ο καρκίνος και η καρδιακή προσβολή.

3. Αν και καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες σόγιας (60-120 γραμμάρια σε καθημερινή βάση) σε σχέση με τους υπόλοιπους λαούς, ωστόσο, αυτή η σόγια δεν είναι γενετικά τροποποιημένη, όπως π.χ. στις ΗΠΑ. Η σόγια είναι πλούσια πηγή φλαβονοειδών και είναι εξαιρετική για την διατροφή μας όταν, φυσικά, δεν έχει υποστεί γενετική τροποποίηση.

4. Οι κάτοικοι της Οκινάουα δεν τρώνε ποτέ πολύ. Ακολουθούν μια πρακτική, η οποία ονομάζεται "hara hachi bu" και σημαίνει "8 μέρη από τα 10 και είμαι πλήρης". Ποτέ δεν τρώνε "μέχρι σκασμού", αλλά σταματούν πριν χορτάσουν. Αυτό σημαίνει ότι η ημερήσια πρόσληψη θερμίδων δεν ξεπερνά τις 1.800. Αντίθετα, στον δυτικό κόσμο, η ημερήσια πρόσληψη μπορεί να είναι και διπλάσια!

5. Δεν εμφανίζουν γεροντική άνοια γιατί το διαιτολόγιο τους είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε, που βοηθάει στη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου. Τροφές που είναι καλές πηγές βιταμίνης Ε:  αμύγδαλα, ηλιόσποροι, σπανάκι, ελιές, ακτινίδιο, σπαράγγια, μύρτιλλα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μοσχάρι, αβοκάντο, ελαιόλαδο και άλλα φυτικά έλαια.

6. Τέλος, οι υπερήλικες είναι σεβαστά πρόσωπα για την τοπική κοινωνία, η οποία τους αντιμετωπίζει σαν ένα ζωτικό κομμάτι της. Σε αντίθεση με την Δύση, οι ηλικιωμένοι στην Οκινάουα νιώθουν ότι μπορούν να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο, γεγονός που επιδρά θετικά στην πνευματική υγεία και στην ψυχολογία τους. Μάλιστα, σε σχετικές έρευνες, οι ηλικιωμένοι δηλώνουν ότι είναι πολύ ικανοποιημένοι με τη ζωή τους.

Συντάκτης: enallaktikos.gr



με πληροφορίες από earthweareone.com

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΤΡΟΦΙΜΑ
Η διαλειμματική νηστεία αποτελεί έναν ιδιαίτερα δημοφιλή τύπο δίαιτας τα τελευταία χρόνια
ΤΡΟΦΙΜΑ
Κατεψυγμένο παρασκεύασμα από κρέας πουλερικών στο οποίο διαπιστώθηκε η παρουσία του παθογόνου μικροοργανισμού σαλμονέλα ανακαλεί ο ΕΦΕΤ.
ΤΡΟΦΙΜΑ
Η Μεγάλη Εβδομάδα πλησιάζει και είναι πολλοί αυτοί που αποφασίζουν να νηστέψουν.
ΤΡΟΦΙΜΑ
Η Ικαρία είναι ανάμεσα στις μόλις πέντε περιοχές του πλανήτη όπου το προσδόκιμο ζωής των κατοίκων είναι κατά πολύ υψηλότερο από αυτόν του μέσου πληθυσμού.
ΤΡΟΦΙΜΑ
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» ενόψει του Πάσχα συγκεντρώνει τα απαραίτητα για τα χιλιάδες παιδιά και τις οικογένειές τους με σοβαρά προβλήματα διαβίωσης
ΤΡΟΦΙΜΑ
Το ανθόμελο από τα βουνά της Καστοριάς που κατέκτησε την κορυφή σε διεθνή διαγωνισμό γεύσης και ποιότητας
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x