NASA: Μέχρι το 2050 θα έχουμε βρει εξωγήινη ζωή. Είναι ζήτημα χρόνου

"Μέσα στα επόμενα δέκα με είκοσι χρόνια θα έχουμε σίγουρα ανακαλύψει εξωγήινη ζωή σε άλλους πλανήτες του γαλαξία μας", υποστήριξε η Ellen Stofan, μια εκ των κορυφαίων επιστημόνων της NASA.

"Μην περιμένουμε να βρούμε μικρά πράσινα ανθρωπάκια, αλλά θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για μονοκύτταρους οργανισμούς. Ξέρουμε πού να ερευνήσουμε. Ξέρουμε πώς να ερευνήσουμε. Σε μεγάλο βαθμό διαθέτουμε την τεχνολογία και κινούμαστε προς αυτήν την κατεύθυνση.  Στις περισσότερες περιπτώσεις διαθέτουμε την τεχνολογία και ετοιμαζόμαστε για την εφαρμογή της. Επομένως πιστεύω ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο."

Η NASA πιστεύει πως τέτοιες ανακαλύψεις θα μπορούσαν να συμβούν πολύ σύντομα, δεδομένου ότι δεν θα γίνουν στο βαθύ διάστημα, αλλά στο δικό μας ηλιακό σύστημα και σε άλλους στον Γαλαξία μας.

Αν η ζωή, σε όποια μορφή κι αν υπάρχει, βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον Ήλιο, θα μπορούσε κάλλιστα να βρίσκεται στα φεγγάρια του Δία, Ευρώπη ή Γανυμήδη ή στον δορυφόρο του Κρόνου, τον Εγκέλαδο, που έχουν θάλασσες κάτω από τις παγωμένες επιφάνειές τους.

Ο Γαλαξίας μας είναι ένα "υγρό μέρος" εξηγεί ο διευθυντής του τμήματος αστροφυσικής της NASA, Paul Hertz: "Μπορούμε να δούμε νερό στα διαστρικά νέφη από τα οποία σχηματίζονται τα πλανητικά και αστρικά συστήματα. Μπορούμε να δούμε νερό στα συντρίμμια που πρόκειται να γίνουν πλανητικά συστήματα γύρω από άλλα αστέρια και μπορούμε να δούμε κομήτες που διαχέονται σε άλλα ηλιακά συστήματα καθώς τα άστρα τους εξατμίζονται".

Ο Jeffery Newmark, διευθυντής Ηλιοφυσικής στη NASA, ενισχύοντας τα όσα είπε η Stofan, είπε ότι: "οι επιστήμονες της NASA, δεν συζητούν πια αν πρόκειται να ανακαλυφθούν εξωγήινοι, αλλά το πότε θα ανακαλυφθούν. Οι επιστήμονες της NASA γνωρίζουν καλά πού να ψάξουν για στοιχεία εξωγήινης ζωής σε άλλους πλανήτες, πώς να ψάξουν και επιπλέον διαθέτουν και την απαραίτητη τεχνολογία".

Την αισιοδοξία για εντοπισμό εξωγήινης μορφής ζωής συμμερίστηκε ο πρώην αστροναύτης Τζον Γκρούνσφελντ
, διοικητικό και επιστημονικό στέλεχος της NASA, ο οποίος προέβλεψε ότι: "Ιχνη ζωής θα ανακαλυφθούν σχετικά σύντομα τόσο στο ηλιακό μας σύστημα, όσο και πέρα από αυτό. Όπως είπε, «απέχουμε μια γενιά για κάτι τέτοιο, όσον αφορά το ηλιακό μας σύστημα, είτε η ανακάλυψη θα αφορά σε κάποιον παγωμένο δορυφόρο ή τον 'Αρη, είτε ακόμη κάποιον (εξω)πλανήτη γύρω από ένα κοντινό άστρο. Οι πρόσφατες ανακαλύψεις δείχνουν πως το ηλιακό μας σύστημα και εν γενεί ο Γαλαξίας μας βρίθουν από περιβάλλοντα που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν μορφές ζωής, όπως τις ξέρουμε."

Ενδεικτικά αναφέρονται οι δορυφόροι του Δία Ευρώπη και Γανυμήδης, αλλά και ο δορυφόρος του Κρόνου, ο Εγκέλαδος. Επίσης ωκεανοί κάλυπταν μεγάλο μέρος του Άρη στο παρελθόν, ενώ το Curiosity έχει εντοπίσει ήδη στον «κόκκινο πλανήτη» οργανικά μόρια άνθρακα και "σταθερού" αζώτου, βασικά στοιχεία για γήινες μορφές ζωής.

Επίσης από την έρευνα του διαστημικού τηλεσκόπιου της NASA Κέπλερ προκύπτει πως σχεδόν κάθε αστέρι "φιλοξενεί" πλανήτες και πολλοί από αυτούς ενδέχεται να μπορούν να φιλοξενήσουν ζωή.

Όπως προκύπτει οι πλανήτες που μοιάζουν με τη Γη και τον Άρη είναι περισσότεροι στο γαλαξία μας από τους γίγαντες αερίου, όπως ο Κρόνος και ο Δίας.

Κάτω από την παγωμένη επιφάνεια του δορυφόρο του Δία "Ευρώπη", πιστεύεται ότι  κρύβεται ένας ωκεανός που δεν είναι τόσο διαφορετικός από τις παγωμένες λίμνες στις δικές μας πολικές περιοχές που είναι γεμάτες μικρόβια.

Η NASA προγραμματίζει μια αποστολή στην Ευρώπη το 2022.

Ο κύριος στόχος αυτής της αποστολής που θα στοιχίσει 2.1 δισεκατομμύρια δολάρια, θα είναι να ρίξει φως στο ερώτημα κατά πόσον το παγωμένο αυτό φεγγάρι είναι κατοικήσιμο και κατά πόσον υπάρχουν ενδείξεις εξωγήινης ζωής.

ΚΟΣΜΟΣ
Η NASA και επιστήμονες στις ΗΠΑ ανίχνευσαν πέραν κάθε αμφιβολίας νερό στη φωτεινή (ορατή) πλευρά της Σελήνης.
Μία σπάνια φωτογραφία του Τζον Λένον και του Τσε Γκεβάρα. Είναι αληθινή;
ΚΟΣΜΟΣ
Όχι μία αλλά τέσσερις λίμνες με αλμυρό νερό μπορεί να βρίσκονται θαμμένες κάτω από τους πάγους στο νότιο πόλο του Άρη
ΚΟΣΜΟΣ
Ο Αμερικανός βουλευτής Τζον Λιούις, πρωτοπόρος του κινήματος πολιτικών δικαιωμάτων και επί σειρά ετών μέλος της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ, απεβίωσε
ΚΟΣΜΟΣ
Η αμερικανίδα ηθοποιός Κέλι Πρέστον, η οποία είχε εμφανιστεί στις ταινίες "Τζέρι Μαγκουάϊρ" και "Οι Δίδυμοι", πέθανε σε ηλικία 57 ετών
ΚΟΣΜΟΣ
Ένα πείραμα στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό από επιστήμονες της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας δημιούργησε την εξωτική κβαντική «πέμπτη κατάσταση της ύλης», ένα υπέρψυχρο αέριο συμπύκνωμα Bose-Einstein.