A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Η Αυστρία θέλει να πάρει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ... δωρεάν!

Στόχος των ιδιωτικοποιήσεων είναι 50 δισ. ευρώ και οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι παίζουν εξέχοντα ρόλο. Όμως σύμφωνα με τους αυστριακούς σιδηρόδρομους, που εκφράζουν επενδυτικό ενδιαφέρον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αξίζει ούτε σεντ.

Οι Αυστριακοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι (ÖBB) ενδιαφέρονται να αναλάβουν τους ελληνικούς σιδηρόδρομους. Όμως ο πρόεδρος των αυστριακών σιδηροδρόμων Κρίστιαν Κερν σε συνέντευξή του στο αυστριακό οικονομικό περιοδικό Trend αποκλείει ήδη εκ των προτέρων την καταβολή ενός αντιτίμου.

«Θα εξετάσουμε την περίπτωση. Όμως γνωρίζω πολύ καλά τους ελληνικούς σιδηρόδρομους και εξεπλάγην από τα ποσά που επιδιώκονται από την ιδιωτικοποίηση. Σε περίπτωση που εξετάσουμε σοβαρά την περίπτωση ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τότε αποκλείω κατηγορηματικά την καταβολή αντιτίμου», κατέστησε σαφές ο επικεφαλής των αυστριακών σιδηροδρόμων.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπρεπε να παραμείνει στο δημόσιο

Μιλώντας στο γερμανικό Spiegel Online ο επικεφαλής των Αυστριακών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων επικρίνει την στάση του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην προώθηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα: «Αυτό που κάνουν ΔΝΤ και Κομισιόν δεν έχει σχέση με τα πραγματικά στοιχεία. Πρόκειται για ευσεβείς πόθους, δηλώνει ο Κρίστιαν Κερν. Όπως και σε άλλες χώρες οι ειδικοί του ΔΝΤ σημειώνουν στα έγγραφά τους φανταστικά ποσά και βάση αυτών προχωρούν την ιδιωτικοποίηση ενός τομέα που, σύμφωνα με τον Κρίστιαν Κερν, θα έπρεπε να βρίσκεται υπό τον έλεγχο του κράτους.

Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι περιλαμβάνονται στον κατάλογο των προαπαιτούμενων. Ωστόσο η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αποτελούσε στόχο και προηγούμενων κυβερνήσεων πάγωσε μετά την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία τον Ιανουάριο.

Άγνωστο παραμένει ποια είναι η πραγματική αξία των ελληνικών σιδηροδρόμων. Από την μια πλευρά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέτυχε πλεόνασμα το 2013 μετά από πρόγραμμα εξυγίανσης, από την άλλη όμως ο όποιος ενδιαφερόμενος θα έπρεπε να επενδύσει μεγάλα ποσά, μιας και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας είναι απηρχαιωμένο. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις το 17% του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα είναι ηλεκτροδοτημένο. Ο μέσος όρος ηλεκτροδότησης στην ΕΕ κυμαίνεται γύρω στο 54%. Πάντως οι μικρές αποστάσεις σε μια μικρή χώρα καθιστούν τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες σχετικά ασύμφορες, εκτιμά ο Κρίστιαν Κερν.

Πηγή: Deutsche Welle 


ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διίστανται οι απόψεις μεταξύ των "σοφών" της γερμανικής οικονομίας στο θέμα της χρήσης ομολόγων κορωνοϊού για την καταπολέμηση των συνεπειών της πανδημίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η θέσπιση βασικού εισοδήματος «καραντίνας» για όλους περιλαμβάνεται στις αναλυτικές προτάσεις για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στην οικονομία και την εργασία και την προστασία εργαζομένων και επιχειρήσεων από την πανδημία του κορωνοϊού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κάθε μήνας καραντίνας στις μεγάλες οικονομίες θα μειώνει κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες τον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οι ηγέτες 9 κρατών της ΕΕ, μεταξύ αυτών και ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κάλεσαν χθες την Ένωση να δημιουργήσει κορωνο-ομόλογα, προκειμένου να διαθέσει σημαντικά κονδύλια μπροστά στην υγειονομική κρίση
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο ίδιος, ο γραμματέας του ΜεΡΑ 25 Γιάνης Βαρουφάκης σε βίντεο που ανάρτησε εξηγεί την απόφασή του να δώσει στη δημοσιότητα τις ηχογραφημένες συζητήσεις τονίζοντας ότι «χωρίς διαφάνεια δεν υπάρχει δημοκρατία».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το δάνειο ύψους 15,2 δισεκ. ευρώ που δόθηκε από την κρατική τράπεζα Kreditanstalt für Wiederaufbau (ΚfW) (Πιστωτικό Ίδρυμα για την Ανασυγκρότηση) στην Ελλάδα το 2010 ήταν αμφιλεγόμενο
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ