A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Η Αυστρία θέλει να πάρει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ... δωρεάν!

Στόχος των ιδιωτικοποιήσεων είναι 50 δισ. ευρώ και οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι παίζουν εξέχοντα ρόλο. Όμως σύμφωνα με τους αυστριακούς σιδηρόδρομους, που εκφράζουν επενδυτικό ενδιαφέρον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αξίζει ούτε σεντ.

Οι Αυστριακοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι (ÖBB) ενδιαφέρονται να αναλάβουν τους ελληνικούς σιδηρόδρομους. Όμως ο πρόεδρος των αυστριακών σιδηροδρόμων Κρίστιαν Κερν σε συνέντευξή του στο αυστριακό οικονομικό περιοδικό Trend αποκλείει ήδη εκ των προτέρων την καταβολή ενός αντιτίμου.

«Θα εξετάσουμε την περίπτωση. Όμως γνωρίζω πολύ καλά τους ελληνικούς σιδηρόδρομους και εξεπλάγην από τα ποσά που επιδιώκονται από την ιδιωτικοποίηση. Σε περίπτωση που εξετάσουμε σοβαρά την περίπτωση ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τότε αποκλείω κατηγορηματικά την καταβολή αντιτίμου», κατέστησε σαφές ο επικεφαλής των αυστριακών σιδηροδρόμων.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπρεπε να παραμείνει στο δημόσιο

Μιλώντας στο γερμανικό Spiegel Online ο επικεφαλής των Αυστριακών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων επικρίνει την στάση του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην προώθηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα: «Αυτό που κάνουν ΔΝΤ και Κομισιόν δεν έχει σχέση με τα πραγματικά στοιχεία. Πρόκειται για ευσεβείς πόθους, δηλώνει ο Κρίστιαν Κερν. Όπως και σε άλλες χώρες οι ειδικοί του ΔΝΤ σημειώνουν στα έγγραφά τους φανταστικά ποσά και βάση αυτών προχωρούν την ιδιωτικοποίηση ενός τομέα που, σύμφωνα με τον Κρίστιαν Κερν, θα έπρεπε να βρίσκεται υπό τον έλεγχο του κράτους.

Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι περιλαμβάνονται στον κατάλογο των προαπαιτούμενων. Ωστόσο η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αποτελούσε στόχο και προηγούμενων κυβερνήσεων πάγωσε μετά την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία τον Ιανουάριο.

Άγνωστο παραμένει ποια είναι η πραγματική αξία των ελληνικών σιδηροδρόμων. Από την μια πλευρά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέτυχε πλεόνασμα το 2013 μετά από πρόγραμμα εξυγίανσης, από την άλλη όμως ο όποιος ενδιαφερόμενος θα έπρεπε να επενδύσει μεγάλα ποσά, μιας και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας είναι απηρχαιωμένο. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις το 17% του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα είναι ηλεκτροδοτημένο. Ο μέσος όρος ηλεκτροδότησης στην ΕΕ κυμαίνεται γύρω στο 54%. Πάντως οι μικρές αποστάσεις σε μια μικρή χώρα καθιστούν τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες σχετικά ασύμφορες, εκτιμά ο Κρίστιαν Κερν.

Πηγή: Deutsche Welle 


ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με αφορμή τον διαδικτυακό διάλογο που έγινε την Τρίτη 11 Μαΐου με θέμα «Η ζωή μας μετά την πανδημία και ο ρόλος του βασικού εισοδήματος»
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η ενίσχυση θα λάβει τη μορφή άμεσων επιχορηγήσεων, με κάθε επιχορήγηση να ανέρχεται έως και στο 7% του ετήσιου κύκλου εργασιών του δικαιούχου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τι προβλέπει το νέο πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων - Ολόκληρη η δημόσια πρόσκληση
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μείωση της προκαταβολής φόρου. Μηδενικά ενοίκια. «ΓΕΦΥΡΑ ΙΙ». Ενισχυμένη αποζημίωση ειδικού σκοπού. ΜειώσεΙς φόρων. Κάλυψη μέρους των πάγιων αναγκών για τις επιχειρήσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το ένα τέταρτο των απαντήσεων αναφέρουν ότι το ψηφιακό ευρώ πρέπει να κάνει ταχύτερες και φθηνότερες τις διασυνοριακές πληρωμές καθώς και να χρησιμοποιείται εκτός της Ευρωζώνης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μεγαλύτερο πλήγμα για τις φτωχές χώρες. Με διαφορετικές ταχύτητες η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας. Στα 16 τρισ. δολάρια τα δημοσιονομικά μέτρα στήριξης.
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x