A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Τέσσερις "χρυσοί" κανόνες για να αποφύγετε το κρυολόγημα

Οι πρώτες ιώσεις έχουν αρχίσει να εξαπλώνονται σε σχολεία και χώρους εργασίας και είναι φυσικό να αναρωτιέστε αν θα είστε εσείς το επόμενο... θύμα τους.


Ιδιαίτερα εάν είστε επιρρεπείς στο κρυολόγημα, πρέπει οπωσδήποτε να ακολουθείτε τους παρακάτω τέσσερις απλούς κανόνες ώστε να μειώσετε τις πιθανότητες λοίμωξης.


1. Μην ακουμπάτε το πρόσωπό σας


Είναι μια κίνηση που κάνουμε ασυναίσθητα αρκετές φορές μέσα στην ημέρα. Το κρυολόγημα μεταδίδεται συνήθως με τα σταγονίδια του σάλιου (βήχας, φτάρνισμα) από ένα άτομο που έχει μολυνθεί σε ένα υγιές άτομο, όμως μπορεί να μεταδοθεί ακόμη πιο εύκολα εάν τα χέρια μας έχουν έρθει σε επαφή με τον ιό από κάποια μολυσμένη επιφάνεια (π.χ. κοινόχρηστες τουαλέτες) και στη συνέχεια ακουμπήσουμε το πρόσωπό μας. Πρέπει λοιπόν να αποφεύγετε την άμεση επαφή των χεριών με το πρόσωπο και κυρίως με τις πιθανές εισόδους των μικροοργανισμών (στόμα, μύτη). Ακόμη πιο σημαντικό είναι βέβαια να πλένετε τακτικά τα χέρια σας με νερό και σαπούνι.


2. Να κοιμάστε αρκετά


Η έλλειψη ύπνου αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό κι έτσι είναι πιο πιθανό να αρρωστήσουμε. Όσοι κοιμούνται λιγότερες από έξι ώρες είναι πιο επιρρεπείς σε κρυολογήματα και λοιπές ιώσεις σε σύγκριση με όσους κοιμούνται επτά έως εννέα ώρες καθημερινά. Ο ύπνος επηρεάζει τη διαδικασία παραγωγής ορισμένων τύπων ανοσοκυττάρων (κύτταρα Β και Τ), τα οποία παίζουν καθοριστικό ρόλο στην προστασία του οργανισμού από ιούς. Παράλληλα, η έλλειψη ύπνου συνδέεται με τα αυξημένα επίπεδα φλεγμονής στο σώμα, παράμετρος που επηρεάζει την ένταση των συμπτωμάτων.


3. Να γυμνάζεστε


Όσο πέφτουν οι θερμοκρασίες, τόσο περισσότερο πρέπει να γυμνάζεστε. Η σωματική άσκηση συνοδεύεται από αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος, από μεγαλύτερη ροή αίματος και από συσπάσεις των μυών. Οι τρεις αυτοί παράγοντες βοηθούν ώστε ο οργανισμός να απελευθερώνει ανοσοκύτταρα που βρίσκονται αποθηκευμένα στο λεμφικό ιστό. Τα κύτταρα αυτά μεταφέρονται σε ολόκληρο το σώμα ώστε να εντοπίσουν και να εξολοθρεύσουν πιθανούς «εισβολείς». Για να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας, καλό είναι να κάνετε γυμναστική τύπου cardio σχεδόν καθημερινά για 30-60 λεπτά.


4. Μην αφήνετε το στρες να σας καταβάλει


Η αντίδραση του οργανισμού στο στρες συνοδεύεται από απελευθέρωση ορμονών οι οποίες αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Αναζητήστε τρόπους χαλάρωσης, όπως ένα ευχάριστο χόμπι ή απλώς μια βόλτα, ώστε να απαλλαγείτε από το καθημερινό στρες.

Πηγή: www.onmed.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΥΓΕΙΑ
Σε πλήρη λειτουργία βρίσκεται από σήμερα το πρωί η τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης
ΥΓΕΙΑ
Το πρώτο επεισόδιο είναι στον αέρα και συζητάμε τις ερωτήσεις που μας στείλατε για το πώς μας επηρεάζει η πανδημία του Covid19.
ΥΓΕΙΑ
Μια από τις δημοφιλείς ιστορίες των ημερών είναι ότι μετά τον εγκλεισμό για την προάσπιση της δημόσιας υγείας από τον Covid-19 οι περισσότεροι -αν όχι όλοι- θα χρειαστούν… δίαιτα.
ΥΓΕΙΑ
Κινέζοι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι απομόνωσαν ορισμένα αντισώματα, τα οποία είναι «υπερβολικά αποτελεσματικά» στο να μπλοκάρουν τον νέο κορωνοϊό
ΥΓΕΙΑ
Σύμφωνα με Βρετανούς επιστήμονες, πρόκειται για συμπτώματα-κλειδιά για τη διάγνωση της νόσου και όχι για περιθωριακά συμπτώματα.
ΥΓΕΙΑ
«Η συνεχιζόμενη εξάπλωση του νέου ιού SARS-CoV-2 και της νόσου COVID-19 που προκαλείται από το SARS-CoV-2, αποτελεί μια σοβαρή πρόκληση για την ανθρωπότητα»
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ