Πως η βιομηχανία ζάχαρης παραπλάνησε τους καταναλωτές, πληρώνοντας ερευνητές του Χάρβαρντ

Αποκαλυπτικά έγγραφα της βιομηχανίας ζάχαρης που δημοσιεύτηκαν  στην επιστημονική επιθεώρηση JAMA Internal Medicine αποδίδουν μια βαρύτατη κατηγορία στην βιομηχανία ζάχαρης.

Την κατηγορούν ότι κατάφερε πληρώνοντας επιστήμονες  την δεκαετία του 1960, να αποκρύψει το μέγεθος της ευθύνης που έχει η ζάχαρη στις καρδιακές παθήσεις και να ρίξει την ευθύνη στα κορεσμένα λιπαρά.

Τα έγγραφα της  βιομηχανίας ζάχαρης  δείχνουν ότι το Sugar Research Foundation, γνωστό σήμερα ως Sugar Association, πλήρωσε τρεις επιστήμονες του Χάρβαρντ  με ένα ποσό που αντιστοιχεί σε 50.000 δολλάρια σήμερα  για να δημοσιεύσει το 1967 μια ανάλυση σχετικά με το ρόλο της ζάχαρης και του λίπους στις καρδιακές παθήσεις (ο τίτλος ήταν Dietary Fats, Carbohydrates and Atherosclerotic Disease).

Τα αποτελέσματα των μελετών που  δημοσιεύθηκαν στο γνωστό επιστημονικό περιοδικό New England Journal of Medicine, ελαχιστοποιούσαν τις αρνητικές επιπτώσεις της ζάχαρης στην υγεία και έδειχναν ως ενόχους για τις καρδιακές παθήσεις τα κορεσμένα λιπαρά.

Στην δεκαετία του 1960 είχε αρχίσει να φαίνεται μια σύνδεση των τροφών υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη με τις καρδιακές παθήσεις. Τότε, σύμφωνα με τα  έγγραφα, ο  John Hickson, κορυφαίο στέλεχος της βιομηχανίας ζάχαρης πρότεινε την χρηματοδοτούμενη έρευνα ως απάντηση στα αρνητικά συμπεράσματα για τη ζάχαρη.

Ετσι στρατολόγησε τους ερευνητές του Χάρβαρντ για να υπερασπιστούν τη ζάχαρη και τους πλήρωσε  τότε 6.500 δολλάρια ( σήμερα αντιστοιχούν σε  49.000).

Παρά το γεγονός ότι αυτό το σκάνδαλο χρονολογείται πριν από σχεδόν 50 χρόνια, πιο πρόσφατες εκθέσεις δείχνουν ότι η βιομηχανία τροφίμων συνέχισε να επηρεάζει την επιστήμη της διατροφής, ανάλογα με τα εκάστοτε συμφέροντα του κάθε κλάδου.

Πέρυσι, ένα άρθρο στην εφημερίδα The New York Times αποκάλυψε ότι η Coca-Cola,  είχε δώσει εκατομμύρια δολάρια ως χρηματοδότηση για ερευνητές, που προσπάθησαν να υποβαθμίσουν τη σχέση μεταξύ των ζαχαρούχων ποτών και της παχυσαρκίας.

Τον Ιούνιο, το Associated Press ανέφερε ότι η βιομηχανία γλυκισμάτων χρηματοδότησε μελέτες, οι οποίες “συμπέραναν” ότι τα παιδιά που τρώνε γλυκά έχουν την τάση να ζυγίζουν λιγότερο από ό,τι εκείνα που δεν τρώνε γλυκά!

Πηγή: JAMA Internal Medicine
         The New York Times

ΤΡΟΦΙΜΑ
Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Χάρβαρντ: Κατάφεραν να αναστρέψουν την απώλεια όρασης σε ποντίκια, για πρώτη φορά γυρνώντας πίσω το «ρολόι» στα κατεστραμμένα κύτταρα του αμφιβληστροειδούς των ματιών τους!
ΤΡΟΦΙΜΑ
Κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί πως η ζάχαρη δεν είναι μια άκρως εθιστική και απολαυστική ουσία
ΤΡΟΦΙΜΑ
Στο σχολείο, την οικογένεια, τις παρέες γαλουχούνται με έμφυλα στερεότυπα
ΤΡΟΦΙΜΑ
Επιστήμονες στη Νορβηγία -πρώτοι στον κόσμο- άρχισαν να συλλέγουν δείγματα σπέρματος από ασθενείς με Covid-19.
ΤΡΟΦΙΜΑ
To 90% των Ελλήνων πιστεύει ότι μετά την πανδημία θα πρέπει να κάνουμε περισσότερα για την προστασία του πλανήτη και την ανακύκλωση.