A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Tα θαυματουργά παντζάρια


Έρευνα του 2008, που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Hypertension, έδειξε ότι η κατανάλωση 500ml χυμού παντζαριών από υγιείς εθελοντές οδήγησε σε σημαντική μείωση της αρτηριακής τους πίεσης. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι αυτό ήταν πιθανό να οφείλεται στα υψηλά επίπεδα νιτρικών αλάτων που περιέχονται στο χυμό παντζαριών.

Άνοια

Ερευνητές από το πανεπιστήμιο Wake Forest έδειξαν ότι η κατανάλωση χυμού από παντζάρια μπορεί να βελτιώσει την οξυγόνωση του εγκεφάλου, επιβραδύνοντας την εξέλιξη της άνοιας σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας. Η ροή του αίματος σε ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου μειώνεται με την πάροδο του χρόνου και οδηγεί σε μείωση της γνωστικής λειτουργίας και πιθανή άνοια. Η κατανάλωση χυμού παντζαριών ως μέρος μιας διατροφής υψηλής περιεκτικότητας σε νιτρικά άλατα μπορεί να βελτιώσει τη ροή του αίματος και την οξυγόνωση σε αυτούς τους τομείς του εγκεφάλου.

Διαβήτης

Τα παντζάρια περιέχουν ένα αντιοξειδωτικό, γνωστό ως άλφα-λιποϊκό οξύ, το οποίο έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα επίπεδα της γλυκόζης και αυξάνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη. Άλλες μελέτες για το άλφα-λιποϊκό οξύ έχουν επίσης δείξει μειώσεις στην περιφερική νευροπάθεια ή/και την αυτόνομη νευροπάθεια σε διαβητικούς.

Πέψη και δυσκοιλιότητα

Λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε ίνες, τα παντζάρια βοηθούν στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας και συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

Φλεγμονή

Η χολίνη που περιέχει το παντζάρι είναι ένα πολύ σημαντικό και πολύπλευρο θρεπτικό συστατικό που βοηθά στον ύπνο, στην κίνηση των μυών, την μάθηση και τη μνήμη. Η χολίνη βοηθά επίσης να διατηρηθεί η δομή των κυτταρικών μεμβρανών και συμβάλλει στην μετάδοση των νευρικών ερεθισμάτων, την απορρόφηση του λίπους και μειώνει τη χρόνια φλεγμονή.






ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΤΡΟΦΙΜΑ
Η παλιότερη τεχνική συντήρησης τροφίμων είναι η αποξήρανση στον ήλιο. Η Ελλάδα δόξα το θεώ έχει ένα μεγάλο διάστημα ηλιοφάνειας στη διάρκεια του χρόνου και μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα με τον ήλιο.
ΤΡΟΦΙΜΑ
Στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων που έχει λάβει η κυβέρνηση για τη αποφυγή της διάδοσης του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2 στη χώρα, ο ΕΦΕΤ ενημερώνει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις τροφίμων
ΤΡΟΦΙΜΑ
Περισσότερα από τα μισά αρτοποιεία της Θεσσαλονίκης κάνουν ήδη διανομές σε σπίτια, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές -κυρίως σε ηλικιωμένους που συνήθιζαν να βγαίνουν κάθε πρωί προκειμένου να προμηθευτούν φρέσκο ψωμί από τον φούρνο της γειτονιάς τους
ΤΡΟΦΙΜΑ
«Μην τρέχετε στα σούπερ μάρκετ. Είναι και θα παραμείνουν ανοιχτά. Ανοιχτές θα παραμείνουν και οι υπαίθριες αγορές (λαϊκές). Να ενημερώνεστε μόνο από τις επίσημες ανακοινώσεις»
ΤΡΟΦΙΜΑ
Έχετε ακούσει ότι η κατανάλωση πρωινού μπορεί να ενισχύσει το μεταβολισμό; Έτσι, είστε έτοιμοι να “φορτώσετε” το πρωινό σας τρόφιμα που θα σας βοηθήσουν να κάψετε περισσότερες θερμίδες!
ΤΡΟΦΙΜΑ
Τα νηστίσιμα με καταβολές από την αρχαία Ελλάδα είναι πολύ δημοφιλή και σήμερα, κυρίως μετά την Αποκριά
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ