A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Tο Πολύχρωμο Σχολείο για τις Έμφυλες Ταυτότητες της Θεματικής Εβδομάδας του Γυμνασίου


Η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να εντάξει στη σχολική κοινότητα δράσεις και προγράμματα για μία συμπεριληπτική εκπαίδευση σε θέματα έμφυλων διαχωρισμών τα οποία συνδέονται με φαινόμενα ομοφοβικού/τρανσφοβικού εκφοβισμού εντός της σχολικής κοινότητας, έρχεται να καλύψει, έστω με καθυστέρηση δεκαετιών, ένα δραματικό κενό στην εκπαίδευση.

Αυτό το εξαιρετικά σοβαρό πεδίο γνώσης και κοινωνικών συμπεριφορών κυριαρχείται ακόμα και σήμερα από ταμπού, ισχυρές προκαταλήψεις και φοβίες. Η συστηματική επιμόρφωση και η διαπραγμάτευση απουσιάζουν.

Τα σχετικά ζητήματα που ανακύπτουν στην σχολική ζωή αντιμετωπίζονται με άγνοια και με βάση αυθαίρετες και αντιπαιδαγωγικές προκαταλήψεις από το χώρο του Κρυφού Αναλυτικού Προγράμματος (hidden curriculum). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ενδυναμώνονται τα αρνητικά στερεότυπα και να αναπαράγονται οι διακρίσεις και ο ενδοσχολικός εκφοβισμός που σχετίζονται με το φύλο και την σεξουαλικότητα. 

Οι μισαλλόδοξες αντιδράσεις ακραίων κύκλων που ακολούθησαν την εγκύκλιο του Υπουργείου φανερώνουν με τον πιο έντονο τρόπο πόσο χρειαζόμαστε μια σοβαρή και συστηματική προσέγγιση γύρω από αυτά τα ζητήματα.

Ως εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε την επιβαρυμένη κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία λόγω της κρίσης αλλά και λόγω των ελλείψεων και της προχειρότητας με την οποία προτείνονται πράγματα που θέλουν καλό σχεδιασμό, διαρκή επιμόρφωση και συναίνεση με την σχολική κοινότητα.

Ως εκ τούτου, η σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η ΟΛΜΕ στις 18 Ιανουαρίου, η οποία αναδεικνύει την σπουδαιότητα αυτών των θεμάτων, μας βρίσκει σύμφωνες/ους. Θεωρούμε ότι, αν και χαιρετίζουμε την πρόταση και ζητάμε να υπάρξει και συνέχεια, στην παρούσα φάση η υποχρεωτικότητα λειτουργεί αρνητικά.

Ούτε οι εκπαιδευτικοί έχουν επιμορφωθεί, ούτε έχει υπάρξει κάποια ειδική εγκύκλιος που να ξεκαθαρίζει το πλαίσιο γύρω από αυτά τα ζητήματα. Χωρίς αυτά τα απαραίτητα βήματα, ακόμα και οι ήδη ευαισθητοποιημένοι και επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν το κατάλληλο και ξεκάθαρο πλαίσιο ώστε να αναπτύξουν τις δράσεις τους.

Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι οι σχετικές δράσεις χρειάζεται να διατρέχουν όλη τη σχολική χρονιά με συστημική προσέγγιση, από την αρχική διαμόρφωση της στοχοθεσίας κάθε σχολικής μονάδας, μέχρι το έντυπο σχολικών κανονισμών και την συνεργασία με τον σύλλογο γονέων και την ευρύτερη κοινότητα.

Εννοείται βέβαια ότι προτρέπουμε τις σχολικές μονάδες να προχωρήσουν σε αυτές τις απαραίτητες δράσεις, ή να προετοιμαστούν ώστε σύντομα να είναι ικανές να το κάνουν.

Στις προτάσεις που έχουμε στείλει στο Υπουργείο Παιδείας ώστε να καλυφθούν οι σχετικές ανάγκες του εκπαιδευτικού χώρου (πρώτο συνημμένο), καταγράφουμε ανάμεσα στα άλλα και τα αιτήματα:

1.       Έκδοση εξειδικευμένης εγκυκλίου από το Υπουργείο για την διαχείριση πρακτικών ζητημάτων που ανακύπτουν στην σχολική ζωή και σχετίζονται με έμφυλους διαχωρισμούς, σεξουαλικό προσανατολισμό, ταυτότητα φύλου και χαρακτηριστικά φύλου. (δεύτερο συνημμένο).

2.       Διαρκή Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών πάνω σε αυτά τα θέματα.

3.       Έκδοση Οδηγού προς Εκπαιδευτικούς για την διαμόρφωση πλαισίου Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης.

4.       Αναθεώρηση Αναλυτικών Προγραμμάτων και Διδακτικών Εγχειριδίων.

5.       Να προγραμματιστεί άμεσα η ένταξη μαθήματος σεξουαλικής αγωγής με τρόπο που να συμπεριλαμβάνει τα σχετικά ζητήματα. Να μην εξαντλείται στη μελέτη της ανθρώπινης σεξουαλικότητας ως αναπαραγωγικής διαδικασίας και των Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενων Νοσημάτων, αλλά να επεκτείνεται σε ζητήματα συναισθημάτων, σχέσεων, ορίων, εικόνας σώματος, αυτοπεποίθησης, γυναικείου ζητήματος (ιστορίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων) κλπ.

6.       Το Υπουργείο να συνεχίσει το διάλογο με Θεσμικούς Φορείς και Οργανώσεις από την Κοινωνία των Πολιτών πάνω στα θέματα αυτά.

Επιπλέον, καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων όλων των βαθμίδων και ανεξάρτητα από το τι θα γίνει τελικά με την Θεματική Εβδομάδα του Γυμνασίου, να αναλαμβάνουν σχετικές πρωτοβουλίες ευαισθητοποίησης, αλληλοεπιμόρφωσης και διαμόρφωσης συμπεριληπτικού σχολικού κλίματος ώστε να εντάσσουν αυτά τα ζητήματα στην στοχοθεσία, τις δράσεις και τον σχολικό κανονισμό τους.









ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΕΛΛΑΔΑ
Δυνατότητα χρηματοδότησης, για πρώτη φορά, των νοικοκυριών για εγκατάσταση φωτοβολταϊκού καιαπλουστευμένη διαδικασία υπαγωγής πολυκατοικιών στο πρόγραμμα.
ΕΛΛΑΔΑ
Το ήμισυ (50%) του ποσού της ενίσχυσης δεν επιστρέφεται. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδας της κυβερνήσεως
ΕΛΛΑΔΑ
Αφιερωμένο στα «όμορφα» παιδιά από το γυμνάσιο του Κορυδαλλού που μαζεύουν χρήματα για να πάρουν λαπτοπ σε συμμαθητές τους που δεν έχουν.
ΕΛΛΑΔΑ
Τα παιδιά μου ξεκίνησαν αυτές τις μέρες το Γυμνάσιο. Από τον Ιούνιο, ο Ν. 4692/2020 προβλέπει ότι θα βαθμολογούνται πλέον και για τη διαγωγή τους, όπως σε παλιότερες εποχές.
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x