A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Χαλκίδα: Στόχος, συχνότερες διανομές χωρίς μεσάζοντες

Χαλκίδα: Στόχος, συχνότερες διανομές χωρίς μεσάζοντες


Του Γιώργου Παπαχριστοδούλου


Συχνότερες διανομές προϊόντων χωρίς μεσαζόντες σχεδιάζει η εθελοντική ομάδα «Μία...στάση» της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Στερεάς Ελλάδας (ΕΠΚΑ-ΣΤΕ), έπειτα από την επιτυχημένη διανομή της περασμένης Κυριακής στη Χαλκίδα. 


Οι πολίτες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα παρά την πρωινή βροχή η οποία απέτρεψε αρκετούς από την επίσκεψη στο Πάρκο του Λαού, στον χώρο που γίνεται η λαϊκή της Τρίτης, με την πρόεδρο της ΕΠΚΑ-ΣΤΕ Λία Βλάχου, με δεδομένες τις καιρικές συνθήκες, να χαρακτηρίζει καλή την προσέλευση, καθώς από την αγορά πέρασαν περίπου 400 άτομα. 


Προσδοκία της Ένωσης είναι «η αγορά να γίνει ακόμη πιο γνωστή προκειμένου να εξυπηρετήσουμε και τον μικρό παραγωγό και τον καταναλωτή. Ο παραγωγός να έρθει σε επαφή με τον καταναλωτή και ο δεύτερος να βρίσκει προϊόντα σε καλύτερες τιμές και σε καλύτερη ποιότητα». 


Οι παραγωγοί έμειναν ικανοποιημένοι από την διανομή με την Λία Βλάχου να ενημερώνει ότι στόχος της προσπάθειας είναι να στηριχτούν καταρχήν όσοι δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. 



Για τον λόγο αυτό συμμετείχαν παραγωγοί από την Εύβοια (Στρόπωνες, Μύτικα, Λάμψακο, Τριαδα, Ψαχνά), την Λαμία, αλλά και το Πήλιο, τα Μέγαρα και την Κρήτη, ώστε να δοθεί μια ποικιλία στην αγορά στην οποία κάποιος είχε την ευκαιρία να προμηθευτεί αλεύρι, ρύζι όσπρια, ζυμαρικά, κρητικά παξιμάδια, κρασί, μέλι, χειροποίητα σαπούνια, βιολογικά λαχανικά εποχής, ξερά σύκα, λιαστή τομάτα. 


Όσο για τις επιλογές των καταναλωτών η πρόεδρος της ΕΠΚΑ-ΣΤΕ απάντησε ότι ο κόσμος δείχνει προτίμηση σε προϊόντα μακράς διάρκειας όπως το αλεύρι, το λάδι, τα όσπρια επειδή ως τώρα οι διανομές της ομάδας γίνονται ανά τρίμηνο. 


Με δεδομένη την ανταπόκριση και τις ανάγκες των πολιτών, στόχος είναι πλέον οι διανομές να γίνονται συχνότερα, ώστε οι καταναλωτές να προμηθεύονται και προϊόντα μικρότερης διάρκειας. Η επόμενη διανομή προγραμματίζεται να διεξαχθεί σε έναν μήνα. 


Για τη φιλοσοφία των αγορών χωρίς μεσαζόντες η οποία, όπως έχει αποδείξει η εμπειρία όσων συμμετέχουν, ούτε ενιαία είναι σε όλη την Ελλάδα ούτε διατηρεί παντού τον αρχικό αυτοοργανωμένο-αυτόνομο χαρακτήρα της, μας μίλησε ο Γιάννης Καρώνης, ο οποίος ασχολείται εδώ και δύο χρόνια με την παραγωγή νωπών οπωροκηπευτικών και αρωματικών και ήρθε στη διανομή από τα Μέγαρα. «Συμμετέχουμε στην προσπάθεια που γίνεται για το σπάσιμο του μονοπωλίου των μεγαλεμπόρων κάνοντας μια προσπάθεια να παράγουμε με ήπιους τρόπους και να πλησιάζουμε προς την βιολογική παραγωγή. Για αυτό σήμερα στην αγορά της Χαλκίδας επιλέξαμε να φέρουμε μόνον όσα προϊόντα είναι βιολογικά» σημειώνει προσθέτοντας ότι από την ως τώρα παρουσία του στις συμβατικές λαϊκές αγορές της Αττικής συμπεραίνει ότι υπάρχουν καταναλωτές με γνώση και συνείδηση που «το καλοκαίρι στη λαϊκή θα σου πουν ότι δεν θέλω τα ομοιόμορφα αγγούρια, θέλω τα στραβά και σημαδεμένα, επειδή είναι πιο νόστιμα, πιο υγιεινά». 


Σημειώνει ακόμη ότι οι θετικές ειδήσεις πολλές φορές δεν φαίνονται επειδή στα κυρίαρχα μέσω ενημέρωσης «προβάλλεται η γνώμη μιας αισχρής μειοψηφίας ως γνώμη της πλειοψηφίας», ωστόσο, επειδή οι πολίτες αντιλαμβάνονται τι συμβαίνει με την παραγωγή, οι αγορές χωρίς μεσάζοντες βοηθούν ώστε να δημιουργηθεί ένα σημείο άμεσης επαφής, διάθεσης προϊόντων και ανταλλαγής γνώσεων μεταξύ παραγωγών και καταναλωτών. Καταλήγει με την επισήμανση ότι γίνεται προσπάθεια να αποκρουστεί η παρουσία της ακροδεξιάς σε λαϊκές αγορές και παράλληλα να οργανωθεί ένα νέο ακηδεμόνευτο κίνημα για τα δικαιώματα των παραγωγών. 


Από την πλευρά του ο Θωμάς Οικονόμου που εγκατέλειψε την ζωγραφική για να ασχοληθεί με την οικογενειακή πτηνοτροφική επιχείρηση, επίσης στην περιοχή των Μεγάρων, στέκεται στο υψηλό κόστος παραγωγής – λ.χ. ο ΦΠΑ για τις ζωοτροφές βρίσκεται πλέον στο 24%- το οποίο δυσχεραίνει την προσπάθεια του παραγωγού, ενώ η βρεφονηπιοκόμος Δήμητρα Τζιαμαλή μοιράζεται μαζί μας την ανάγκη τα θέματα της διατροφής να ενταχθούν στο σχολικό πρόγραμμα. 





Κάτω τα χέρια από τη ΒΙΟΜΕ!


Το παρών σε μια ακόμη διανομή έδωσαν και οι εργαζόμενοι του ελεύθερου αυτοδιαχειριζόμενου εργοστασίου φυσικών απορρυπαντικών (χωρίς χημικές ουσίες) της ΒΙΟΜΕ, στη Θεσσαλονίκη. 

«Θέλω να στείλω ένα μήνυμα προς την κυβέρνηση – κάτω τα χέρια από λαϊκές χωρίς μεσάζοντες, κάτω τα χέρια από τη ΒΙΟΜΕ» δήλωσε ο Iraj Nobakht, εργαζόμενος στη ΒΙΟΜΕ, συμπληρώνοντας ότι η ανταπόκριση του κόσμου της πόλης ήταν αρκετά ενθαρρυντική, κάτι το οποίο είχε φανεί από την αρχή αφού «ο κόσμος αγκάλιασε την υπόθεση της αυτοδιαχείρισης, κάτι που εξασφαλίζει ότι η παραγωγή θα παραμείνει στα χέρια των εργαζομένων». 

Η ΒΙΟΜΕ λειτουργεί πρατήριο στην οδό Ψαρών 33 (σταθμός μετρό Αγ. Αντώνιος) στην Αθήνα, ενώ δέχεται ηλεκτρονικές παραγγελίες στο www.viomecoop.com


* Αναδημοσίευση από τον ‘Ευβοϊκό Τύπο’ της Πέμπτης, 16 Μαρτίου 2017



ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Την τελευταία Αγορά Καταναλωτών Χωρίς Μεσάζοντες θα πραγματοποιήσουν οι Ενεργοί Πολίτες
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κοινωνική δράση “Χωριό Παραγωγών και καταναλωτών”, που διοργανώνεται από τον ”Σύλλογο Καταναλωτών Βύρωνα – Η Αλληλεγγύη”
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τουρισμός Υπαίθρου (Rural Tourism) είναι κάθε αυτοτελής τουριστική επιχειρηματική δράση που αναπτύσσεται στην ύπαιθρο από κάθε επιχειρηματία.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συμπληρώνονται στις 15 Δεκέμβρη, 10 χρόνια από τη στιγμή που, μέσα στα πέτρινα μνημονιακά χρόνια
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Περισσότερες από 300 οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών ζητούν τη βελτίωση του προς ψήφιση νομοσχεδίου
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η κοινωνική επιχειρηματικότητα αποτελεί το αναπτυξιακό όχημα των σύγχρονων κοινωνιών
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x