A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Τι απαντά το μοντέλο από τη ρατσιστική διαφήμιση της Dove μετά τον σάλο που προκλήθηκε

Μια διαφήμιση της εταιρείας καλλυντικών Dove έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις σε όλο τον κόσμο, ενώ τον γύρο των social media κάνει κάλεσμα για μποϋκοτάζ των προϊόντων της.

Αφορμή για τις αντιδράσεις αποτέλεσε μια διαφήμιση της εταιρείας που δείχνει μια μαύρη κοπέλα να βγάζει την μπλούζα της και μετά να γίνεται λευκή.

Η διαφήμιση, με τον τρόπο που προβλήθηκε, φαινόταν να παρομοιάζει το σκούρο δέρμα με κάτι βρώμικο.



Η Lola Ogunyemi, η νεαρή γυναίκα που πρωταγωνιστεί στο διαφημιστικό, πήρε θέση μετά τον σάλο που προκλήθηκε. Αναφέρει μεταξύ άλλων: 

"Όταν η Dove μου πρόσφερε την ευκαιρία να είμαι το πρόσωπο μιας νέας καμπάνιας για προϊόν σώματος, δέχθηκα αμέσως. 

Από πολύ νεαρή ηλικία, μου έλεγαν: "Είσαι τόσο όμορφη ... για κορίτσι με σκουρόχρωμο δέρμα." Είμαι νιγηριανή, γεννημένη στο Λονδίνο και μεγάλωσα στην Ατλάντα. Έχω μεγαλώσει με επίγνωση για την άποψη της κοινωνίας σχετικά με τους ανθρώπους με σκουρόχρωμες επιδερμίδες, ειδικά τις γυναίκες, για τις οποίες επικρατεί η πεποίθηση ότι μοιάζουν πιο όμορφες όταν έχουν ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα.

Γνωρίζω ότι η βιομηχανία ομορφιάς τροφοδότησε αυτή την άποψη με τη μακρά ιστορία της παρουσίασης μοντέλων με ανοιχτόχρωμο δέρμα ως πρότυπα ομορφιάς. 

Αυτό το κατασταλτικό αφήγημα είναι που έχω δει να επηρεάζει γυναίκες από πολλές και διαφορετικές κοινότητες. Και γι 'αυτό, όταν η Dove μου πρόσφερε την ευκαιρία να είμαι το πρόσωπο μιας νέας διαφημιστικής εκστρατείας, δέχθηκα αμέσως.

Έχοντας την ευκαιρία να εκπροσωπήσω όλες τις γυναίκες με σκούρο δέρμα σε μια παγκόσμια καμπάνια ομορφιάς, ένιωσα πως είναι ο πιο τέλειος τρόπος για να θυμίσω στον κόσμο ότι είμαστε εδώ, είμαστε όμορφες και το πιο σημαντικό, μας εκτιμούν.

Έπειτα, ένα πρωί ξύπνησα με ένα μήνυμα από φίλο που με ρώτησε αν η γυναίκα σε ένα post που είδε ήμουν πραγματικά εγώ. Μπήκα στο διαδίκτυο και ανακάλυψα ότι είχα γίνει το πρόσωπο σε μια ρατσιστική διαφήμιση. Κανένα ψέμα.

Εάν πατήσετε στο Google "ρατσιστική διαφήμιση" αυτήν τη στιγμή, μια εικόνα του προσώπου μου είναι το πρώτο αποτέλεσμα. Ήμουν ενθουσιασμένη που συμμετείχα σε μια καμπάνια, μέσω της οποίας προωθούσα τη δύναμη και την ομορφιά της φυλής μου, έτσι όταν είδα τι είχε συμβεί ένιωσα άσχημα.

Έγιναν εκκλήσεις για μποϊκοτάρισμα των προϊόντων Dove και φίλοι από όλο τον κόσμο με έπαιρναν για να δουν αν ήμουν εντάξει. Ήμουν συγκλονισμένη από το πόσο αμφιλεγόμενη έγινε η διαφήμιση.

Αν είχα ακόμη και την παραμικρή ένδειξη πως θα αντιμετωπιζόμουν ως κατώτερη ή ως "πριν" σε μια "πριν και μετά" φωτογράφιση, θα ήμουν η πρώτη που θα έλεγα ένα εμφατικό "όχι". 

Ωστόσο, η εμπειρία που είχα με την ομάδα της Dove ήταν θετική. Πέρασα πολύ καλά στο γύρισμα. Όλες οι γυναίκες κατανόησαν την έννοια και τον γενικό στόχο - να χρησιμοποιήσουμε τις διαφορές μας για να τονίσουμε το γεγονός ότι όλοι οι τύποι δέρματος αξίζουν ευγένεια.

Θυμάμαι ότι όλες μας νιώσαμε ενθουσιασμένες με την ιδέα να φοράμε  μπλουζάκια και να μετατρεπόμαστε η μία στην άλλη καθώς τα βγάζουμε. Δεν ήμασταν σίγουρες πώς θα φαινόταν στην τελική επεξεργασία, ούτε ποια από εμάς θα εμφανίζονταν στην πραγματικότητα, αλλά όλες φάνηκαν να είναι σε καλή διάθεση κατά τη διάρκεια της λήψης, συμπεριλαμβανομένου και εμού.

Στη συνέχεια βγήκε η πρώτη διαφήμιση στο Facebook: ένα βίντεο 13 δευτερολέπτων που δείχνει εμένα, μια λευκή γυναίκα και μια γυναίκα ασιατικής καταγωγής που αφαιρούμε τις μπλούζες μας και αλλάζουν τα πρόσωπά μας. Μου άρεσε πολύ. Οι φίλοι και η οικογένειά μου το αγάπησαν. Ήμουν περήφανη.

Στη συνέχεια, κυκλοφόρησε το πλήρες τηλεοπτικό σποτ των 30 δευτερολέπτων στις ΗΠΑ και ήμουν ξανά ενθουσιασμένη. Υπήρχαν επτά από εμάς στην πλήρη έκδοση, διαφορετικές φυλές και ηλικίες.

Και πάλι, ήμουν το πρώτο μοντέλο που εμφανίστηκε στην διαφήμιση, περιγράφοντας το δέρμα μου ως "20% ξηρό, 80% λαμπερό". Νομίζω ότι η πλήρης εκδοχή που προβλήθηκε στην τηλεόραση κάνει πολύ καλύτερη δουλειά και στέλνει το μήνυμα της καμπάνιας δυνατά και καθαρά.

Υπάρχουν σίγουρα πολλά που πρέπει να ειπωθούν εδώ για το πώς οι διαφημιστές πρέπει να κοιτάξουν πέρα ​​από την επιφάνεια και να εξετάσουν τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν οι εικόνες τους, ειδικά όταν πρόκειται για περιθωριοποιημένες ομάδες γυναικών. 

Μπορώ να δω πώς τα στιγμιότυπα της διαφήμισης που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο έχουν παρερμηνευθεί, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η Dove αντιμετώπισε αντιδράσεις στο παρελθόν για το ίδιο ακριβώς ζήτημα. Υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης εδώ και αισθάνομαι ότι το κοινό ήταν δικαιολογημένο στην αρχική του οργή. Έχοντας πει όλα τα παραπάνω, μπορώ επίσης να δω ότι έχουν παραληφθεί πολλά πράγματα από τη διαφήμιση. Η αφήγηση γράφτηκε χωρίς να παρέχει στους καταναλωτές ένα πλαίσιο στο οποίο θα βασιστούν για να έχουν μια ολοκληρωμένη γνώμη.

Αν και συμφωνώ με την απάντηση της Dove να ζητήσει συγγνώμη, θα μπορούσαν επίσης να υπερασπιστούν το δημιουργικό όραμά τους και την επιλογή τους να συμπεριλάβουν εμένα, μια μαύρη γυναίκα, ως πρόσωπο της εκστρατείας τους. Δεν είμαι μόνο ένα σιωπηλό θύμα μιας παρεξηγημένης καμπάνιας ομορφιάς. Είμαι δυνατή, είμαι όμορφη και δεν θα με σβήσει κανείς."





ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΚΟΣΜΟΣ
Ο κορυφαίος λοιμωξιολόγος Κρίστιαν Ντόστεν θεωρεί ότι η Γερμανία δεν είναι ακόμη επαρκώς προετοιμασμένη για την επόμενη περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού.
ΚΟΣΜΟΣ
Πρόκειται για τον «2020 SW» που θα πλησιάσει τον πλανήτη μας σε απόσταση 27.000 έως 28.00 χιλιομέτρων, πολύ πιο κοντά από ό,τι είναι το φεγγάρι
ΚΟΣΜΟΣ
Η πανδημία του νέου κορωνοϊού έχει προσβάλλει περισσότερους από 5 εκατομμύρια ανθρώπους στην Ευρώπη
ΚΟΣΜΟΣ
Δεν υπάρχει ανάγκη οι Βρετανοί να κάνουν μαζικές αγορές βασικών αγαθών δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής της Tesco
ΚΟΣΜΟΣ
Πρότεινε, τη διοργάνωση μιας διεθνούς on-line διάσκεψης σε ανώτατο επίπεδο με θέμα την ανάπτυξη του εμβολίου κατά του κορωνοϊού. "Είναι αναγκαίο να διασφαλισθεί η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών όλων των χωρών στον εμβολιασμό".
ΚΟΣΜΟΣ
Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής κατέγραψαν σήμερα τον 200.000ο θάνατο που αποδόθηκε στην Covid-19, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Τζονς Χόπκινς, με τον κορωνοϊό να συνεχίζει να σκοτώνει εκατοντάδες Αμερικανούς κάθε μέρα.
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x