A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Σεμινάριο Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών από το Δίκτυο για τον Πολιτισμό και την Εκπαίδευση στις Φυλακές «Γεώργιος Ζουγανέλης»

Σεμινάριο Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών από το Δίκτυο για τον Πολιτισμό και την Εκπαίδευση στις Φυλακές «Γεώργιος Ζουγανέλης» και τα Παιδαγωγικά Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας


Το Δίκτυο για τον Πολιτισμό και την Εκπαίδευση στις Φυλακές «Γεώργιος Ζουγανέλης», προγραμματίζει για την Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2018 Σεμινάριο Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών και Εθελοντών  στον Βόλο, σε συνεργασία με τα τρία Παιδαγωγικά Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Σκοπός του σεμιναρίου είναι  η επιμόρφωση τόσο εκείνων που υλοποιούν προγράμματα και δράσεις σε καταστήματα κράτησης, όσο και αυτών που εργάζονται ή επιθυμούν να εργαστούν στον χώρο της εκπαίδευσης των κρατουμένων και σε εκπαιδευτικά προγράμματα που αφορούν σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες.

Συντονιστές του σεμιναρίου είναι οι: Μαρία Καγιαβή και Άννα Τσίγκου, εκπαιδεύτριες εκπαιδευτών ενηλίκων, Ελένη Λιντζαροπούλου και Μαρία Λογαρά από το Δίκτυο για τον Πολιτισμό και την Εκπαίδευση στις Φυλακές «Γεώργιος Ζουγανέλης», Λεωνίδας Κωτούλας Κοινωνικός Λειτουργός και οι Λένα Γκανά, Χρήστος Γκόβαρης, Κώστας Μάγος και Χαρά Σταθοπούλου από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. 

Η συμμετοχή στα σεμινάρια είναι δωρεάν όπως δωρεάν είναι επίσης η συμμετοχή των εισηγητών, των εκπαιδευτών και των επιστημονικών υπευθύνων. Η διάρκεια του σεμιναρίου προγραμματίζεται σε 30 ώρες (10 ώρες δια ζώσης και 20 εξ’ αποστάσεως με εργασίες και ασκήσεις) και σε όλους τους συμμετέχοντες θα δοθούν βεβαιώσεις. 

Να σημειώσουμε ότι η ένταξη των κρατουμένων σε προγράμματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης μπορεί να οδηγήσει στην αποκατάσταση της εκτίμησης και της εμπιστοσύνης απέναντι στον εαυτό τους, στην αποδοχή της πραγματικότητας και στην αποφυγή της υποτροπής. 

Για να είναι αποτελεσματικές οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις είναι σημαντικό οι εκπαιδευτές να γνωρίζουν το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο γίνεται η εκπαίδευση στη φυλακή, τις ιδιαίτερα σκληρές συνθήκες διαβίωσης των κρατουμένων και τις δυσκολίες που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν και να έχουν την απαιτούμενη εκπαίδευση και κατάρτιση για να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τους κρατούμενους.

ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ

  • Εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να διδάξουν σε δομές που λειτουργούν σε Καταστήματα Κράτησης 
  • Εθελοντές που επιθυμούν να συμμετέχουν στις δράσεις του Δικτύου  Γεώργιος Ζουγανέλης
  • Σε φοιτητές-σπουδαστές που επιθυμούν να ασχοληθούν με την διδασκαλία σε ενήλικες κρατούμενους
  • Σε όσους ενδιαφέρονται να εργαστούν με ευάλωτες κοινωνικά ομάδες 


ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ- ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Η διάρκεια είναι30 ώρεςκαι το πρόγραμμα υλοποιείται με μικτή μέθοδο. Δια ζώσης παρακολούθηση 10 ώρεςκαι μελέτη εκπαιδευτικού υλικού,  εκπαιδευτικές δραστηριότητες-ασκήσεις και συγγραφή εργασίας20 ώρες.

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να γνωρίσουν οι εκπαιδευτές και όσοι απασχολούνται σε δραστηριότητες στο χώρο της φυλακής το νομικό πλαίσιο της χώρας μας
  • Να γνωρίσουν τις βασικές αρχές και προϋποθέσεις αποτελεσματικής μάθησης ενηλίκων
  • Να είναι ικανοί να παρακινήσουν τους κρατούμενους να συμμετέχουν στα προγράμματα και να τους βοηθήσουν να επανασυνδεθούν με την εκπαιδευτική διαδικασία
  • Να είναι ικανοί να ενθαρρύνουν και να υποστηρίζουν τους κρατούμενους που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να παραμείνουν στην εκπαιδευτική ομάδα
  • Να χρησιμοποιούν ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές κατά την διάρκεια της διδασκαλίας τους
  • Να διαχειρίζονται το άγχος που μπορεί να τους δημιουργηθεί και να ξεπεράσουν τις προκαταλήψεις τους 
  • Να κατανοούν  τα προσωπικά τους όρια κατά την διαδικασία της υλοποίησης των προγραμμάτων 

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Θεματική Ενότητα 1: Το θεσμικό πλαίσιο της εκπαίδευσης στη φυλακή

  1. Η φυλακή ως θεσμός – το σωφρονιστικό σύστημα στην Ελλάδα
  2. Τα δεινά του εγκλεισμού
  3. Νομικό πλαίσιο πρόσβασης στην εκπαίδευση μέσα στη φυλακή
  4. Δομές που λειτουργούν στα Καταστήματα Κράτησης στη χώρα μας

Θεματική  Ενότητα 2: Βασικές αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων και αξιοποίηση της ομάδας στην εκπαιδευτική διαδικασία στη φυλακή

  1. Εκπαίδευση ενηλίκων, θεωρίες μάθησης, δια βίου μάθηση
  2. Η αξιοποίηση  της ομάδας στην εκπαιδευτική διαδικασία
  3. Ο ρόλος των συναισθημάτων στην εκπαίδευση ενηλίκων στη φυλακή
  4. Χαρακτηριστικά φυλακισμένων εκπαιδευομένων και η διερεύνηση των αναγκών τους
  5. Εκπαιδευτικές τεχνικές για προγράμματα εκπαίδευσης σε Καταστήματα Κράτησης

Θεματική Ενότητα 3: Ο ρόλος του εκπαιδευτή 

  1. Ο ρόλος του εκπαιδευτή στο Κατάστημα Κράτησης
  2. Προσωπικά όρια και δεοντολογία
  3. Αποτελεσματική συνεργασία με το προσωπικό των Καταστημάτων Κράτησης
  4. Ενθάρρυνση και υποστήριξη εκπαιδευομένων στα Καταστήματα Κράτησης

Θεματική Ενότητα 4: Ο ρόλος του εθελοντή 

  1. Ο ρόλος του εθελοντή στο Κατάστημα Κράτησης
  2. Προσωπικά όρια και δεοντολογία
  3. Αποτελεσματική συνεργασία με το προσωπικό των Καταστημάτων Κράτησης 
  4. Δυσκολίες και δυνατότητες 

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ 

Στο e-mail του Δικτύου [email protected]m έως 22Ιανουαρίου με θέμα: Δήλωση Συμμετοχής στο Σεμινάριο – ΒΟΛΟΣ

Απαραίτητη η αποστολή βιογραφικού σημειώματος. Περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. 




ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Έτος 2045. Ο «Χ» είναι 40 ετών, πατέρας δύο παιδιών, με κατασταλαγμένες πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Η χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
21 μαθήματα ζωής του μαθητή του Φρόιντ που έλεγε ότι: Αυτό στο οποίο αντιστέκεστε, επιμένει
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Το θέμα θα είναι η παρασκευή αληθινού ψωμιού με προζύμι και αλεύρι φυσικής καλλιέργειας!
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
H Equal Society σε προσκαλεί στον κόσμο του impact management
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
To metaverse που ποθεί και περιγράφει ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανήκει τόσο στην επιστημονική φαντασία όσο και σε μία πραγματικότητα
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x