A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

«Νοιάζομαι και Δρω» - Ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον εθελοντισμό και την αλληλεγγύη

Εθελοντισμός, αλληλεγγύη και διαμόρφωση ενεργών πολιτών. Αυτές τις τρεις αξίες προσπαθεί να καλλιεργήσει το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω» που υλοποιούν το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο Δεσμός και το Ίδρυμα Λαμπράκη. 

   

Αιμοδοσία, συλλογή τροφίμων και ρούχων για πρόσφυγες, άστεγους και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, μαγείρεμα σε κοινωνικές κουζίνες, καθαρισμός δημόσιων χώρων, ευαισθητοποίηση της γειτονιάς για τα αδέσποτα, είναι μερικές από τις δράσεις που οργανώνουν οι μαθητές μέσω του προγράμματος και σκοπός είναι να γίνουν οι ίδιοι εθελοντές, να αποκτήσουν εμπειρία προσφοράς στα κοινά, βάθος σκέψης και κατανόηση ώστε να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην κοινωνία. 

   

Για το «Νοιάζομαι και Δρω» μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η γενική διευθύντρια του Ιδρύματος Λαμπράκη, Βιβή Ανθοπούλου, σημειώνοντας ότι «τα παιδιά βγαίνουν στην κοινωνία, μαθαίνουν για τις οργανώσεις των πολιτών που αναπτύσσουν εθελοντικό έργο, αναζητούν συνεργασίες και συμπαρασύρουν, από φορείς τοπικούς, όπως ο δήμος, η κοινότητα, η δασική υπηρεσία ανάλογα με τη φύση της δράσης που κάνουν έως και συλλόγους, γείτονες. Δηλαδή συνεργάζονται με φορείς, άτομα, συλλογικότητες, κι όλοι μαζί μπορούν να αναλάβουν πρωτοβουλίες πχ για την προστασία των αδέσποτων, για την υποστήριξη των ατόμων με αναπηρία, των απόρων ή των προσφύγων ή για θέματα περιβάλλοντος». 

   

Όλα αυτά όπως λέει η κ. Ανθοπούλου γίνονται «με βιωματικές δράσεις και αξιοποιώντας τεχνικές από το θέατρο στην εκπαίδευση. Ουσιαστικά τα παιδιά ξεκινούν μέσα στην τάξη και κάνουν δραστηριότητες για την κατανόηση εννοιών κι αφού κατανοήσουν όλα αυτά περνάνε και σε δράσεις φιλανθρωπίας και στη συνέχεια εθελοντισμού κι εντέλει φτάνουν στο επίπεδο της ενεργού πολιτειότητας».

   

Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο πρόγραμμα η κ. Ανθοπούλου αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «παρακολουθούν σεμινάρια επιμόρφωσης, διάρκειας, ανάλογα με τα έτη που βρίσκονται στο πρόγραμμα κι υποστηρίζονται σε τοπικό επίπεδο από έναν επιμορφωτή- σύμβουλο που επισκέπτεται το σχολείο και συνεργάζεται με τους εκπαιδευτικούς, ώστε να μπορούν οι δράσεις αυτές να είναι και ποιοτικά αλλά και από άποψη στόχευσης έγκυρες και σιγά-σιγά να διαχέονται. Δηλαδή ξεκινάμε με τουλάχιστον τρεις εκπαιδευτικούς στην κάθε σχολική μονάδα και συνήθως καταλήγουμε μετά από τρία χρόνια να συμμετέχει όλο το σχολείο και να κάνει τον εθελοντισμό μέρος της καθημερινότητας μέσα στο σχολείο».

   

«Έχουμε δημιουργήσει εκπαιδευτικό υλικό κι ένα οργανωτικό και παιδαγωγικό πλαίσιο παρέμβασης στο σχολείο, το οποίο είναι ευέλικτο και διαβαθμισμένο που σημαίνει ότι μπορεί να αξιοποιείται σε όλα τα επίπεδα. Ουσιαστικά συμμετέχουν ομάδες εκπαιδευτικών από σχολεία, οι οποίοι δημιουργούν μία αρχική ομάδα μέσα στο σχολείο που ενισχύει τα παιδιά και τα υποστηρίζει ώστε να αρχίσουν με αφετηρία την αντίληψη για τον εαυτό τους και το περιβάλλον να αναγνωρίζουν τις ανάγκες γύρω τους, να αποφασίζουν να παρέμβουν και στη συνέχεια να σχεδιάζουν δράσεις παρέμβασης για κοινωφελή σκοπό» συμπληρώνει η κ. Ανθοπούλου.

   

Το «Νοιάζομαι και Δρω» βρίσκεται στον τρίτο χρόνο εφαρμογής του στα σχολεία της Ελλάδας, με την έγκριση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, και απευθύνεται σε όλες τις βαθμίδες και όλους τους τύπους σχολείων. Μέχρι σήμερα, 367 σχολεία και στις 13 περιφέρειες της Ελλάδας, 38.500+ μαθητές, 1.930 εκπαιδευτικοί και χιλιάδες γονείς, έχουν έρθει σε επαφή με περισσότερους από 1.600 διαφορετικούς κοινωνικούς εταίρους (μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, εθελοντικές ομάδες, κ.ά.) για το σχεδιασμό και την πραγματοποίηση εθελοντικών δράσεων.

   

Μάλιστα, «επειδή οι αιτήσεις είναι πολύ περισσότερες απ' αυτές που μπορούμε να υποστηρίξουμε δημιουργήσαμε μία εκστρατεία crowdfunding μέσω της πλατφόρμας "act4Greece" με σκοπό την ανεύρεση πόρων, ώστε κάθε ένα από τα 225 σχολεία που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα κατά το σχολικό έτος 2017-2018 να έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει κατ' ελάχιστον μία εκπαιδευτική επίσκεψη», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Ανθοπούλου. 

   

Στόχος, όπως σημειώνει είναι «μέσω αυτού του προγράμματος να καλύψουμε τα έξοδα μετακίνησης των μαθητών, οι οποίοι για να υλοποιήσουν δράση στην κοινωνία και να συνεργαστούν φορείς που αναπτύσσουν εθελοντική δράση πρέπει να μετακινηθούν κι αυτό όπως ξέρουμε σήμερα για σχολεία σε κάποιες συγκεκριμένες περιοχές είναι πάρα πολύ δύσκολο».

   

Για την δική του εμπειρία με το πρόγραμμα, μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του 2ου Λυκείου Αγ. Βαρβάρας, Διονύσης Βυθούλκας, ο οποίος συμμετέχει για δεύτερη χρονιά. «Από πέρσι αποκομίσαμε πολύ θετική εμπειρία αποφασίσαμε ότι θα το συνεχίσουμε και φέτος. Η δομή του λυκείου είναι αρκετά δύσκολη λόγω των εξετάσεων κι είναι πολύ πιο αυστηροποιημένο το πλαίσιο, ωστόσο μας δίνεται η ευκαιρία, γιατί έχει ένα πολύ ευέλικτο χαρακτήρα το πρόγραμμα, να το εφαρμόζουμε με πολλούς και διάφορους τρόπους, κυρίως τώρα πια με τα μεγαλύτερα παιδιά πολύ πιο συνειδητά και πολύ πιο στοχευμένα, θα έλεγα, στις δράσεις που αφορούν την αλληλεγγύη και την ενεργό πολιτειότητα», σημειώνει ο κ. Βυθούλκας.

   

«Ξεκινήσαμε πέρσι με 45 παιδιά και σταδιακά άρχισαν να πληθύνουν όταν κατάλαβαν τι συνέβαινε. Πηγαίναμε στα συσσίτια του δήμου για τους άπορους, στο συσσίτιο της εκκλησίας, καταθέταμε προτάσεις όλοι μαζί για την αισθητική αναβάθμιση του σχολείου, λύσεις για μικροπροβλήματα που υπήρχαν στην περιοχή, ζητήματα που άρχισαν να ενεργοποιούν τα παιδιά με αποτέλεσμα η συμμετοχή ολοένα κι αυξανόταν», σημείωσε ο κ. Βυθούλκας και πρόσθεσε: «Απ' την ώρα που υπήρχε δυνατότητα από το πρόγραμμα να υπάρξει μεγαλύτερη συμμετοχή παιδιών κι εκπαιδευτικών το πράγμα διευρύνθηκε, τόσο που το διπλανό μας γυμνάσιο που δεν συμμετείχε πέρσι ήρθε να με βρει φέτος για να με ρωτήσει πώς ακριβώς είναι η διαδικασία για να συμμετάσχουν κι αυτοί». 

   

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω» στηρίζουν το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το Ίδρυμα Λασκαρίδη, τα ιδρύματα Λεβέντη, Μποδοσάκη και τα Hellenic Initiative Australia. Υποστηρικτές του προγράμματος είναι το act4Greece, η Aegean και η Blue Star Ferries.




Ι. Καρδάρα


ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ
Τη Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020, η «Αλληλεγγύη για Όλους» παρέδωσε ποσότητα τροφίμων στην συλλογική κουζίνα «Ο Άλλος Άνθρωπος».
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ
Την Τετάρτη 10/06/2020 η «Αλληλεγγύη για Όλους» παρέδωσε ποσότητα τροφίμων στις δομές αλληλεγγύης της Θεσσαλονίκης "Άλμπατρος", "Καλαθάκι" και "Ετεροτοπία"
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ
Ένα μικρό κλειδί, ένα τόσο μικρό κλειδάκι είναι αυτό που είναι ένα τεράστιο βήμα που έγινε μέσα από όλους εσάς!
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ
Η συλλογική κουζίνα el-Che(f) από την έναρξη της καραντίνας αποφάσισε να μαγειρεύει καθημερινά, προσφέροντας συσκευασμένα γεύματα σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ
Από τις 11 Μαΐου ο «ΟΝΗΣΙΜΟΣ» ξεκίνησε και πάλι την διακοπείσα λόγω πανδημίας καμπάνια για την συγκέντρωση ειδών που είναι απαραίτητα για τους κρατούμενους
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x