Βρέθηκαν τα «γονίδια της εξυπνάδας»

Περισσότερα από 500 γονίδια που συνδέονται με την ανθρώπινη νοημοσύνη, ανακαλύφθηκαν στο πλαίσιο μιας νέας βρετανο-αμερικανικής γενετικής έρευνας, της μεγαλύτερης του είδους της μέχρι σήμερα.

Οι ερευνητές από τα πανεπιστήμια Εδιμβούργου, Σαουθάμπτον και Χάρβαρντ, με επικεφαλής τον επιδημιολόγο δρα Ντέηβιντ Χιλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιολογικής ψυχιατρικής "Molecular Psychiatry", σύμφωνα με το "New Scientist" και τη βρετανική «Τέλεγκραφ», ανέλυσαν στοιχεία και συνέκριναν το DNA άνω των 240.000 ανθρώπων.

Εντόπισαν έτσι 538 γονίδια και 187 περιοχές του γονιδιώματος που σχετίζονται με τη διανοητική ικανότητα. Μερικά από αυτά τα γονίδια έχουν ήδη βρεθεί να συνδέονται και με άλλα πράγματα, όπως η μακροζωία.

Τα «γονίδια της εξυπνάδας» -ορισμένα τουλάχιστον από αυτά- φαίνεται να βελτιώνουν την μετάδοση των σημάτων μεταξύ των νευρώνων σε διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου και, παράληλλα, να προστατεύουν από την άνοια και τον πρόωρο θάνατο.

Όπως είπε ο Χιλ, «οι άνθρωποι με ανώτερο επίπεδο νοητικής λειτουργίας τείνουν επίσης να έχουν καλύτερη σωματική υγεία και να ζουν περισσότερο».

Παρόλη όμως την ανακάλυψη αυτών των γονιδίων, είναι ακόμη δύσκολο να προβλέψει κανείς την εξυπνάδα ενός παιδιού μέσω ανάλυσης του DNA του. Όταν οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν τα γονίδια που βρήκαν, για να προβλέψουν τη νοημοσύνη μιας ομάδας άλλων ανθρώπων, ήσαν σε θέση να προβλέψουν μόνο το 7% των διαφορών που είχαν τα άτομα αυτά μεταξύ τους, όσον αφορά το δείκτη νοημοσύνης.

Έστω κι έτσι πάντως, σε αυτό το μικρό βαθμό, είναι η πρώτη φορά που οι επιστήμονες δήλωσαν ότι μπόρεσαν να κάνουν μια πρόβλεψη για το δείκτη νοημοσύνης, με βάση δείγμα σάλιου ή αίματος που έχει ληφθεί για να γίνει ανάλυση γενετικού υλικού.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι το 50% έως 80% των διαφορών της γενικής νοημοσύνης μεταξύ των ανθρώπων έχει γενετική βάση, ενώ το υπόλοιπο σχετίζεται με την ανατροφή, την εκπαίδευση και γενικότερα με το περιβάλλον.

Τα παιδιά που μεγαλώνουν σε ασφαλές περιβάλλον, με κατάλληλη διατροφή, χωρίς να εκτίθενται σε μεγάλη ρύπανση και τα οποία λαμβάνουν μια αγωγή με πολλά ερεθίσματα, έχουν καλύτερες επιδόσεις στα τεστ εξυπνάδας και μεγαλύτερο δείκτη IQ.

Η επιστημονική δημοσίευση εδώ: nature.com

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Ένας καταστηματάρχης σε οποιοδήποτε κλάδο και αν δουλεύει θέλει το μαγαζί του να είναι πάντα όμορφο και ευπαρουσίαστο
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
E-Gnosis: Νέα ταχύρρυθμα τμήματα καθημερινά για ΔΩΡΕΑΝ εξ αποστάσεως μαθήματα Η/Υ και αγγλικών!
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Οι προτεινόμενες, από την οργάνωση, άμεσες ενέργειες, με πρώτη και κύρια τη θεσμοθέτηση ενός σχεδίου δράσης για τον λύκο στην Ελλάδα, συνοπτικά είναι οι εξής
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Ξεχωριστή θέση στην επίσημη καταγραφή της προίκας έχουν τα κοσμήματα και η ακίνητη περιουσία.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ