A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Κρίση πανικού: Η μάστιγα της εποχής και πώς να την αντιμετωπίσετε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα

Οι κρίσεις πανικού είναι επεισόδια έντονου άγχους που προκαλούν σωματικά συμπτώματα όπως η ταχυπαλμία, η έντονη εφίδρωση, το τρέμουλο, ο πόνος στο στήθος και η ναυτία. Είναι αρκετά τρομακτικές γι’ αυτόν που τις βιώνει, καθώς μπορεί να αισθάνεται ότι παθαίνει έμφραγμα.

Μια κρίση πανικού μπορεί να κάνει την εμφάνισή της ξαφνικά, χωρίς κάποια προφανή αιτία, ή να είναι αποτέλεσμα του έντονου στρες.

Όταν βρίσκεστε εν μέσω μιας κρίσης πανικού σίγουρα νιώθετε ότι δεν μπορείτε να τη σταματήσετε. Στην πραγματικότητα όμως, αν επιστρατεύσετε όλες σας τις δυνάμεις και εστιάσετε σε ένα πολύ απλό πράγμα, την αναπνοή σας, θα δείτε ότι τα πράγματα θα γίνουν αμέσως καλύτερα.

Συχνά ξεχνάμε πόσο μεγάλη επίδραση έχει η αναπνοή μας στη συνολική λειτουργία του οργανισμού μας. Όταν οι ανάσες μας γίνονται κοφτές και γρήγορες το αίσθημα του άγχους και του πανικού εντείνεται, ενώ αντίθετα όταν προσπαθούμε συνειδητά να επιβραδύνουμε τον ρυθμό εισπνοής και εκπνοής είναι σαν να «διατάζουμε» τους παλμούς μας να πέσουν και το σώμα μας να χαλαρώσει.

Μια τεχνική που ονομάζεται «στρατηγική αναπνοή» (tactical breathing) θα σας βοηθήσει να συγκεντρωθείτε, να ανακτήσετε τον έλεγχο των συναισθημάτων και των σκέψεών σας και να διαχειριστείτε το στρες όταν πραγματικά το έχετε ανάγκη –δηλαδή σε περίπτωση που βρίσκεστε σε κατάσταση πανικού.

Για να σταματήσετε την κρίση και να ηρεμήσετε μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα, θα πρέπει να ακολουθήσετε τα παρακάτω απλά βήματα:

  • Πάρτε μια βαθιά εισπνοή από τη μύτη μετρώντας μέχρι το τέσσερα
  • Κρατήστε την αναπνοή σας μετρώντας μέχρι το τέσσερα
  • Βγάλτε τον αέρα αργά από το στόμα μετρώντας μέχρι το τέσσερα
  • Κρατήστε την αναπνοή σας πριν εισπνεύσετε ξανά μετρώντας μέχρι το τέσσερα
  • Κάντε 3-5 επαναλήψεις και θα διαπιστώσετε ότι αμέσως θα αισθανθείτε καλύτερα.

Μπορείτε να αξιοποιήσετε την τεχνική της «στρατηγικής αναπνοής» οποιαδήποτε στιγμή νιώθετε πως το στρες σάς καταβάλλει και πως πλησιάζει επικίνδυνα μια κρίση πανικού.

Αν βέβαια οι κρίσεις πανικού είναι για εσάς συχνό φαινόμενο, μάλλον είναι ένδειξη της λεγόμενης διαταραχής πανικού και στην περίπτωση αυτή θα πρέπει οπωσδήποτε να αναζητήσετε τη συμβουλή ειδικού.]


Πηγή: onmed.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΥΓΕΙΑ
40 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου τις χώρας.
ΥΓΕΙΑ
Σημαντική αύξηση στα περιστατικά ασθενών με μυοκαρδιοπάθεια λόγω στρες ή μυοκαρδιοπάθεια Τακοτσούμπο ή «σύνδρομο της ραγισμένης καρδιάς», καταγράφει μία νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα στη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.
ΥΓΕΙΑ
Ένας 36χρονος Βραζιλιάνος είναι πιθανώς ο πρώτος παγκοσμίως που απαλλάχθηκε τελείως από τον ιό HIV του AIDS μετά από θεραπεία μόνο με ένα ισχυρό πειραματικό «κοκτέιλ» αντι-ιικών φαρμάκων
ΥΓΕΙΑ
Ερευνητές στις ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι δημιούργησαν ένα αποτελεσματικό φίλτρο αέρα, το οποίο μπορεί να παγιδεύσει και να καταστρέψει αμέσως τον νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2 που προκαλεί τη νόσο Covid-19.
ΥΓΕΙΑ
Η επιδημία Covid-19 «επιταχύνεται» και προκάλεσε 400.000 νέα κρούσματα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου που πέρασε
ΥΓΕΙΑ
Πολύτιμη και στη διάγνωση του καρκίνου του προστάτη κατά τη διενέργεια της καθοδηγούμενης με υπερήχους βιοψία είναι σήμερα η πιο επαναστατική τεχνολογική εξέλιξη στο πεδίο των διαγνωστικών υπερήχων
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x