A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Οι ειδικοί του Χάρβαρντ συμβουλεύουν: 5 τροφές για να ρίξετε την χοληστερίνη

Η επιλογή των κατάλληλων τροφών μπορεί να σας βοηθήσει τα μειώσετε τα αυξημένα επίπεδα χοληστερίνης και να βελτιώσετε τη σύνθεση των λιπιδίων του αίματος.

Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα «καλά λιπαρά» αποτελούν μέρος μιας υγιεινής διατροφής.

Ορισμένα τρόφιμα όμως είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά στη μείωση της χοληστερόλης. Ο λόγος είναι ότι περιέχουν διαλυτές ίνες οι οποίες δεσμεύουν τα μόρια της χοληστερόλης στο πεπτικό και τις απομακρύνουν από το σώμα πριν εισχωρήσουν στο αίμα.

Άλλες περιέχουν πολυακόρεστα λιπαρά, τα οποία μειώνουν άμεσα την LDL ή «κακή» χοληστερόλη, ενώ όσες περιέχουν φυτικές στερόλες και στανόλες εμποδίζουν την απορρόφηση της χοληστερόλης.

Δείτε πέντε τροφές που σύμφωνα με τους επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, θα σας βοηθήσουν να μειώσετε τα επίπεδα χοληστερόλης:


Βρόμη: Επιλέγετε δημητριακά με βάση τη βρόμη για το πρωινό σας, τα οποία σας δίνουν τουλάχιστον δύο γραμμάρια διαλυτών φυτικών ινών. Προσθέστε μία μπανάνα ή μερικές φράουλες για να λάβετε ακόμη μισό γραμμάριο.

Φασόλια: Είναι πολύ πλούσια σε διαλυτές φυτικές ίνες. Λόγω της αργής πέψης τους, σας κρατούν χορτάτους για μεγαλύτερο διάστημα. Αυτός είναι και ο λόγος που αποτελούν καλή τροφή για όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος.

Ξηροί καρποί: Έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ξηρών καρπών (αμύγδαλα, καρύδια, φιστίκια) ωφελούν την υγεία της καρδιάς. Η κατανάλωση 50 γραμμαρίωΛιπαρά ψάρια: Η κατανάλωση ψαριών 2-3 φορές την εβδομάδα μπορεί να μειώσει την LDL με δύο τρόπους: αφενός αντικαθιστά το κρέας, το οποίο έχει κορεσμένα λιπαρά που αυξάνουν την LDL και αφετέρου μέσω των ωμέγα-3 λιπαρών που περιέχουν, τα οποία μειώνουν την LDL. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μειώνουν τα τριγλυκερίδια στην κυκλοφορία του αίματος και προστατεύουν την καρδιά βοηθώντας στην πρόληψη των ακανόνιστων καρδιακών παλμών.ν ξηρών καρπών καθημερινά, μπορεί να μειώσει την LDL χοληστερόλη, ενώ ειδικά τα καρύδια περιέχουν θρεπτικά συστατικά που προστατεύουν την καρδιά και με άλλους τρόπους.

Τροφές εμπλουτισμένες με στερόλες και στανόλες: Οι στερόλες και οι στανόλες είναι ενώσεις που προέρχονται από τα φυτά και αναστέλλουν την απορρόφηση της χοληστερόλης από τα τρόφιμα. Στην αγορά κυκλοφορούν πολλά προϊόντα που έχουν εμπλουτιστεί με τα συγκεκριμένα συστατικά. Η λήψη δύο γραμμαρίων φυτικών στερολών ή στανολών καθημερινά, μπορεί να μειώσει την LDL κατά περίπου 10%.

Λιπαρά ψάρια: Η κατανάλωση ψαριών 2-3 φορές την εβδομάδα μπορεί να μειώσει την LDL με δύο τρόπους: αφενός αντικαθιστά το κρέας, το οποίο έχει κορεσμένα λιπαρά που αυξάνουν την LDL και αφετέρου μέσω των ωμέγα-3 λιπαρών που περιέχουν, τα οποία μειώνουν την LDL. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μειώνουν τα τριγλυκερίδια στην κυκλοφορία του αίματος και προστατεύουν την καρδιά βοηθώντας στην πρόληψη των ακανόνιστων καρδιακών παλμών.



Πηγή: health.harvard.edu, onmed

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Τέλος στο οικονομικό πρόβλημα που προκαλούν τα δίδακτρα!
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Συχνά οι άνθρωποι μένουν εμβρόντητοι μπροστά στις ψυχολογικές τους αντιδράσεις.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Το πρόγραμμα μοριοδοτείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Μερικές βασικές οδηγίες συναισθηματικής διαχείρισης των πυρκαγιών που συμβαίνουν σε όλη μας την χώρα.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Κακοποιητική συμπεριφορά από τον σύντροφό σας είναι αυτή που δε συνάδει με σεβασμό.
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x