Σπουδαία ανακάλυψη: Αυτός είναι ο νέος νάνο - πλανήτης

Ομάδα αστρονόμων στις ΗΠΑ, ανακάλυψε το πιο μακρινό σώμα που έχει ποτέ βρεθεί στο ηλιακό μας σύστημα. Είναι το πρώτο αντικείμενο - κατά πάσα πιθανότητα ένας νάνος πλανήτης - που ανιχνεύθηκε σε απόσταση άνω των 100 αστρονομικών μονάδων (μια αστρονομική μονάδα αντιστοιχεί στην απόσταση της Γης από τον Ήλιο). Η διάμετρός του εκτιμάται σε περίπου 500 χιλιόμετρα, ενώ έχει μια ροζέ απόχρωση, κάτι που προδίδει ότι διαθέτει πολύ πάγο στην επιφάνειά του.

Η ανακοίνωση για το νέο σώμα, που έχει την προσωρινή ονομασία "2018 VG18" και το παρατσούκλι «Απομακρυσμένο», έγινε από το Κέντρο Ελασσόνων Πλανητών της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης. Η ανακάλυψή του έγινε αρχικά από το ιαπωνικό τηλεσκόπιο «Σουμπαρού», διαμέτρου οκτώ μέτρων, στο όρος Μάουνα Κέα της Χαβάης, ενώ ακολούθησαν παρατηρήσεις για επιβεβαίωση από Μαγγελανικό τηλεσκόπιο στο Αστεροσκοπείο Λας Καμπάνας της Χιλής.

Το "2018 VG18" απέχει περίπου 120 αστρονομικές μονάδες, ενώ το πιο μακρινό σώμα που είχε βρεθεί μέχρι σήμερα, ήταν η Έρις σε απόσταση περίπου 96 αστρονομικών μονάδων. Ο Πλούτων, ο πιο γνωστός νάνος πλανήτης, απέχει 34 αστρονομικές μονάδες.

Τον Οκτώβριο η ίδια ερευνητική ομάδα είχε ανακοινώσει την ανακάλυψη ενός άλλου πολύ μακρινού σώματος στο ηλιακό μας σύστημα, του «Γκόμπλιν» (πιο επίσημα "2015 TG387") σε απόσταση 80 αστρονομικών μονάδων.

Οι συγκεκριμένοι αστρονόμοι (Σκοτ Σέπαρντ του Ινστιτούτου Κάρνεγκι, Τσαντ Τρουχίγιο του Πανεπιστημίου της Β.Αριζόνα και Ντέηβιντ Θόλεν του Πανεπιστημίου της Χαβάης) είχαν το 2014 προτείνει ως πιθανή την ύπαρξη στο ηλιακό μας σύστημα ενός αόρατου μέχρι σήμερα ένατου πλανήτη, πολύ μεγαλύτερου από τη Γη, γνωστού και ως «πλανήτη Χ», τον οποίο έκτοτε αναζητούν.

Ο Σέπαρντ δήλωσε ότι ο «2018 VG18» είναι «πολύ πιο μακρινός και αργός από κάθε άλλο αντικείμενο που έχει παρατηρηθεί στο ηλιακό σύστημα, συνεπώς θα χρειασθούν λίγα χρόνια, εωσότου υπολογισθεί πλήρως η τροχιά του. Βρέθηκε στην ίδια περιοχή του ουρανού που έχουν βρεθεί και άλλα πολύ μακρινά ουράνια σώματα».

Ο Θόλεν εκτίμησε ότι « o 2018 VG18 χρειάζεται πάνω από 1.000 χρόνια για να κάνει ένα ταξίδι γύρω από τον Ήλιο» (σ.σ. η διάρκεια του έτους του).

Πηγή: ΑΠΕ  - ΜΠΕ

ΚΟΣΜΟΣ
Όλοι τους βρίσκονται αντιμέτωποι με ποινές κάθειρξης έως και 40 έτη αν καταδικαστούν.
ΚΟΣΜΟΣ
Ένα υψηλόβαθμο στέλεχος του Twitter δεν απέκλεισε σήμερα το ενδεχόμενο να κλείσει ο λογαριασμός του Ντόναλντ Τραμπ
ΚΟΣΜΟΣ
Οι γονείς της Μάντλιν Μακάν, δήλωσαν σήμερα ότι η ανακοίνωση για την ύπαρξη ενός νέου υπόπτου είναι πιθανόν μια πολύ σημαντική εξέλιξη στην υπόθεση.
ΚΟΣΜΟΣ
Ο Γενικός Εισαγγελέας της Μινεσότα Κιθ Έλισον που διερευνά την υπόθεση δολοφονίας του Τζορτζ Φλόιντ, τροποποίησε την κατηγορία εναντίον του πρώην αστυνομικού Ντέρεκ Σόβιν
ΚΟΣΜΟΣ
Αιτία για τον θάνατο πλέον των 37 ανθρώπων από Covid-19, έγινε το ντέρμπι του Μάντσεστερ, που διεξήχθη στις 8 Μαρτίου και βρήκε νικητές τους «κόκκινους διάβολους» με 2-0.
ΚΟΣΜΟΣ
Για τους διαδηλωτές, ο Rahul είπε μιλώντας στον Τύπο: "Ελπίζω ο 13 χρονος γιος μου να μεγαλώσει και να γίνει το ίδιο εκπληκτικός όσο και αυτοί. Η χώρα μας χρειάζεται ανθρώπους σαν αυτούς."