Έρευνα φέρνει καινούργια στοιχεία για τη χρήση κάνναβης και τις επιγενετικές αλλαγές στο σπέρμα

Επιστήμονες στις ΗΠΑ ανακάλυψαν ενδείξεις ότι η έκθεση στην κάνναβη επιφέρει γενετικές αλλαγές στο σπέρμα. Παραμένει άγνωστο αν αυτές οι αλλαγές μπορούν να αναστραφούν αργότερα ή αν κληρονομούνται στους απογόνους.

Καθώς εντείνεται η τάση για νομιμοποίηση της κάνναβης διεθνώς, οι επιστήμονες μελετούν με μεγαλύτερη προσοχή τις πιθανές επιπτώσεις της, ιδίως της πιο δραστικής ουσίας της, της τετραϋδροκανναβινόλης (THC).

Η νέα μελέτη από επιστήμονες του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Ντιουκ της Β.Καρολίνα, με επικεφαλής τον καθηγητή ψυχιατρικής Σκοτ Κόλινς, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό για θέματα επιγενετικής "Epigenetics", έγινε σε πειραματόζωα (αρουραίους) και σε 24 άνδρες.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι ο καπνός του τσιγάρου, τα φυτοφάρμακα, τα επιβραδυντικά φλόγας στους πυροσβεστήρες και άλλοι παράγοντες όπως η παχυσαρκία μπορούν να προκαλέσουν αλλαγές στο σπέρμα. Η νέα μελέτη δείχνει ότι και η κάνναβη μπορεί να επιδράσει στα γονίδια και, μεταβάλλοντας την μεθυλίωση του DNA, να επιφέρει επιγενετικές αλλαγές στο σπέρμα, με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες.

«Βρήκαμε ότι οι επιπτώσεις της χρήσης κάνναβης στους άνδρες και στην αναπαραγωγική υγεία τους δεν είναι τελείως μηδενικές, καθώς υπάρχει κάτι στην κάνναβη που επηρεάζει το γενετικό προφίλ του σπέρματος», δήλωσε ο Κόλινς. «Δεν ξέρουμε ακόμη τι σημαίνει αυτό, αλλά το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι νέοι άνδρες σε αναπαραγωγική ηλικία έχουν νόμιμη πρόσβαση στην κάνναβη, θα πρέπει να μας βάλει σε σκέψη», πρόσθεσε.

Τακτικός χρήστης κάνναβης θεωρείται κάποιος που κάνει χρήση τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα επί ένα εξάμηνο. Η μελέτη βρήκε ότι όσο πιο συχνός χρήστης είναι κανείς, τόσο μεγαλύτερη είναι η παρουσία THC στα ούρα του και τόσο πιο αισθητές οι αλλαγές στο γενετικό προφίλ του σπέρματός του.

Η THC φαίνεται να επιδρά σε εκατοντάδες διαφορετικά γονίδια τόσο στους ανθρώπους όσο και στους αρουραίους. Προς το παρόν, είναι άγνωστο αν το σπέρμα που έχει επηρεασθεί από την κάνναβη, είναι αρκετά υγιές για να γονιμοποιήσει ένα ωάριο και αν η ανάπτυξη του εμβρύου στη συνέχεια είναι φυσιολογική.

Το θέμα θα μελετηθεί περαιτέρω σε περισσότερους χρήστες κάνναβης, ώστε να διαπιστωθεί αν η διακοπή της χρήσης αναστρέφει τις γενετικές αλλαγές του σπέρματος στους άνδρες χρήστες και κατά πόσο τα μωρά πατέρων τακτικών χρηστών κάνναβης έχουν και τα ίδια γενετικές αλλαγές. Για λόγους προφύλαξης πάντως, οι ερευνητές συμβουλεύουν τη διακοπή της χρήσης κάνναβης τουλάχιστον έξι μήνες προτού ένας άνδρας προσπαθήσει να κάνει παιδί.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

size="3" face="Courier New Greek">

Παύλος Δρακόπουλος

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΚΟΣΜΟΣ
"Μαμά σ' αγαπώ. Πες στα παιδιά ότι τα αγαπώ. Είμαι νεκρός", ακούγεται να λέει ο Φλόιντ στη διάρκεια των εννέα λεπτών που ο αστυνομικός τον πιέζει στον λαιμό
ΚΟΣΜΟΣ
Ισχυρές δυνάμεις της αστυνομίας διέλυσαν την συγκέντρωση που διοργάνωσε η αντιπολίτευση μπροστά από την βουλή της Σερβίας.
ΚΟΣΜΟΣ
Ο πρόεδρος της Βραζιλίας Ζαΐχ Μπολσονάρου ανακοίνωσε πως διαγνώστηκε θετικός στη νόσο Covid-19.
ΚΟΣΜΟΣ
Ο σύντροφός μας Oscar Olivera, παγκόσμιο σύμβολο του αγώνα για το νερό έχει κορωνοϊό.
ΚΟΣΜΟΣ