Γενετικά τροποποιημένο φυτό καθαρίζει τον αέρα εσωτερικού χώρου

Επιστήμονες στις ΗΠΑ τροποποίησαν γενετικά ένα φυτό εσωτερικού χώρου, έτσι ώστε να μπορεί να καθαρίσει τον αέρα του δωματίου από επικίνδυνους ρύπους. Πρόκειται για ένα «Πόθο», αναρριχητικό κισσό, ο οποίος χάρη στη γενετική τροποποίησή του, αφαιρεί το βενζόλιο και το χλωροφόρμιο από τον αέρα, δύο ουσίες που έχουν συνδεθεί με την εμφάνιση καρκίνου.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, με επικεφαλής τον καθηγητή Στούαρτ Στραντ του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό περιβαλλοντικής επιστήμης και τεχνολογίας "Environmental Science & Technology", τροποποίησαν το DNA του φυτού, ώστε να παράγει μια πρωτεΐνη (2Ε1), η οποία μετατρέπει το βενζόλιο και το χλωροφόρμιο σε μόρια (φαινόλη, διοξείδιο του άνθρακα και ιόντα χλωριδίου), που το φυτό μπορεί μετά να χρησιμοποιήσει για την ανάπτυξή του.

Το χλωροφόρμιο βρίσκεται, μεταξύ άλλων, σε μικρές ποσότητες στο χλωριωμένο νερό της βρύσης, ενώ το βενζόλιο αποτελεί συστατικό της βενζίνης. Οι δύο αυτές ουσίες είναι πολύ μικρές για να παγιδευτούν στα συνήθη φίλτρα αέρα.

«Οι άνθρωποι δεν μιλάνε πολύ γι' αυτές τις επικίνδυνες οργανικές ουσίες μέσα στα σπίτια, επειδή στην πραγματικότητα δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα γι' αυτές. Τώρα όμως τροποποιήσαμε φυτά εσωτερικού χώρου, προκειμένου να αφαιρούν αυτά το βενζόλιο και το χλωροφόρμιο», δήλωσε ο Στραντ.

Οι εργαστηριακές μετρήσεις των ερευνητών έδειξαν ότι ο τροποποιημένος «Πόθος» μέσα σε τρεις μέρες είχε μειώσει κατά 82% το επίπεδο του χλωροφόρμιου στον αέρα και μέσα σε έξι μέρες κατά σχεδόν 100%. Επίσης μέσα σε οκτώ μέρες είχε αφαιρέσει περίπου το 75% του βενζολίου από τον αέρα. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι σε ένα σπίτι θα υπάρξουν ανάλογες μειώσεις.

Οι ερευνητές ήδη προσπαθούν να βελτιώσουν και άλλο το φυτό, ώστε να μπορεί να απορροφά άλλη μια επικίνδυνη ουσία από τους κλειστούς χώρους, τη φορμαλδεΰδη, που υπάρχει σε προϊόντα ξύλου, στον καπνό του τσιγάρου κ.α.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

ΚΟΣΜΟΣ
Ο έρως χρόνια και σύνορα δεν κοιτά, λένε. Δύο 80χρονοι ερωτευμένοι, εκείνη στη Δανία κι εκείνος στη Γερμανία, το επαληθεύουν καθώς είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν να συναντιούνται κάθε μέρα
ΚΟΣΜΟΣ
Έκκληση στις κυβερνήσεις των κρατών μελών της ΕΕ να προχωρήσουν σε μετεγκατάσταση ασυνόδευτων παιδιών από τα ελληνικά νησιά στις χώρες τους απευθύνουν 65 Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις από όλη την Ευρώπη με ανοιχτή επιστολή τους.
ΚΟΣΜΟΣ
Αυτό δήλωσε ο Πέπε Μουχίκα, πρώην Πρόεδρος της Ουρουγουάης, σε διαδικτυακή συνέντευξη που έδωσε στον δημοσιογράφο Τζορντί Έβολε, για την παγκόσμια έκτακτη κατάσταση που αντιμετωπίζουμε στην υγεία.
ΚΟΣΜΟΣ
Ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Μπιλ ντε Μπλάζιο ζήτησε από τους κατοίκος της πόλης να καλύπτουν το πρόσωπό τους όταν βγαίνουν από το σπίτι τους.
ΚΟΣΜΟΣ
Ο Έλις Μαρσάλις Τζούνιορ, Αμερικανός πιανίστας τζαζ από τη Νέα Ορλεάνη, πέθανε το βράδυ της Τετάρτης από επιπλοκές του κορωνοϊού, επιβεβαίωσε με δήλωσή του ο γιος του, Μπράνφορντ Μαρσάλις.
ΚΟΣΜΟΣ
Ο διευθυντής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO) διατύπωσε τη βαθιά ανησυχία του σχετικά με τη «ραγδαία κλιμάκωση και παγκόσμια εξάπλωση» των κρουσμάτων του COVID-19, που πλήττει πλέον 205 χώρες και περιοχές.