Γενετικά τροποποιημένο φυτό καθαρίζει τον αέρα εσωτερικού χώρου

Επιστήμονες στις ΗΠΑ τροποποίησαν γενετικά ένα φυτό εσωτερικού χώρου, έτσι ώστε να μπορεί να καθαρίσει τον αέρα του δωματίου από επικίνδυνους ρύπους. Πρόκειται για ένα «Πόθο», αναρριχητικό κισσό, ο οποίος χάρη στη γενετική τροποποίησή του, αφαιρεί το βενζόλιο και το χλωροφόρμιο από τον αέρα, δύο ουσίες που έχουν συνδεθεί με την εμφάνιση καρκίνου.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, με επικεφαλής τον καθηγητή Στούαρτ Στραντ του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό περιβαλλοντικής επιστήμης και τεχνολογίας "Environmental Science & Technology", τροποποίησαν το DNA του φυτού, ώστε να παράγει μια πρωτεΐνη (2Ε1), η οποία μετατρέπει το βενζόλιο και το χλωροφόρμιο σε μόρια (φαινόλη, διοξείδιο του άνθρακα και ιόντα χλωριδίου), που το φυτό μπορεί μετά να χρησιμοποιήσει για την ανάπτυξή του.

Το χλωροφόρμιο βρίσκεται, μεταξύ άλλων, σε μικρές ποσότητες στο χλωριωμένο νερό της βρύσης, ενώ το βενζόλιο αποτελεί συστατικό της βενζίνης. Οι δύο αυτές ουσίες είναι πολύ μικρές για να παγιδευτούν στα συνήθη φίλτρα αέρα.

«Οι άνθρωποι δεν μιλάνε πολύ γι' αυτές τις επικίνδυνες οργανικές ουσίες μέσα στα σπίτια, επειδή στην πραγματικότητα δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα γι' αυτές. Τώρα όμως τροποποιήσαμε φυτά εσωτερικού χώρου, προκειμένου να αφαιρούν αυτά το βενζόλιο και το χλωροφόρμιο», δήλωσε ο Στραντ.

Οι εργαστηριακές μετρήσεις των ερευνητών έδειξαν ότι ο τροποποιημένος «Πόθος» μέσα σε τρεις μέρες είχε μειώσει κατά 82% το επίπεδο του χλωροφόρμιου στον αέρα και μέσα σε έξι μέρες κατά σχεδόν 100%. Επίσης μέσα σε οκτώ μέρες είχε αφαιρέσει περίπου το 75% του βενζολίου από τον αέρα. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι σε ένα σπίτι θα υπάρξουν ανάλογες μειώσεις.

Οι ερευνητές ήδη προσπαθούν να βελτιώσουν και άλλο το φυτό, ώστε να μπορεί να απορροφά άλλη μια επικίνδυνη ουσία από τους κλειστούς χώρους, τη φορμαλδεΰδη, που υπάρχει σε προϊόντα ξύλου, στον καπνό του τσιγάρου κ.α.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

ΚΟΣΜΟΣ
«Δεν με νοιάζει, δεν πρόκειται να φοράω μάσκα όταν είμαι έξω» απάντησε η μία από τις δυο
ΚΟΣΜΟΣ
Και τα δημόσια σχολεία της πόλης της Νέας Υόρκης αποφάσισαν να στραφούν στην τηλεκπαίδευση
ΚΟΣΜΟΣ
Μπορεί ο Μπάιντεν αυτή την φορά να νίκησε αλλά είναι βέβαιο οτι η μάνα του Τραμπισμού είναι ξανά έγκυος.
ΚΟΣΜΟΣ
Χρειάστηκαν μόλις 10 ημέρες στη χώρα, που πλήττεται περισσότερο από κάθε άλλη στον πλανήτη από την πανδημία, για να φτάσει από τις 9 στις 10 εκατομμύρια
ΚΟΣΜΟΣ
Οι φετινές εκλογές για την προεδρία των ΗΠΑ είναι πλέον πραγματικότητα.
ΚΟΣΜΟΣ