A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Η δύναμη των χρωμάτων και πώς σχετίζεται με την ποσότητα φαγητού που καταναλώνουμε

Όποιος χρησιμοποιεί μπλε πιάτα στο φαγητό του, τρώει λιγότερο, λέει ο ψυχολόγος Χάραλντ Μπράεμ. Ο 74χρονος επιστήμονας εργάστηκε για πολλά χρόνια στη διαφημιστική βιομηχανία, μέχρι το 1981, όταν ήταν υπεύθυνος για την ψυχολογία των χρωμάτων στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών του Βισμπάντεν.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το μπλε χρώμα βοηθάει στη χαλάρωση και στην πιο αργή κατανάλωση του φαγητού, λέει ο Μπράεμ στην FAZ. Αυτός είναι ένας άλλος λόγος για τον οποίο οι περισσότεροι Γερμανοί αποκαλούν το μπλε το αγαπημένο τους χρώμα. Εάν τρώτε σε μπλε πιάτα, τρώτε πιο αργά και στη συνέχεια γίνετε νιώθετε γρηγορότερα ότι έχετε χορτάσει... Μπορείτε να βάλετε ακόμη λιγότερα τρόφιμα σε μπλε πιάτα παρά σε πιάτα διαφορετικού χρώματος και όμως έχετε την αίσθηση ότι είστε κορεσμένοι, υποστηρίζει ο Γερμανός επιστήμονας.

Σύμφωνα με τον Μπράεμ, αυτός είναι ένας παράγοντας που μπορείτε να επωφεληθείτε από μια δίαιτα. Το κίτρινο και το κόκκινο, από την άλλη πλευρά, είναι χρώματα που αυξάνουν την όρεξη και την κατανάλωση. Το κόκκινο χρώμα οδηγεί επίσης σε ταχύτερη κατανάλωση, σύμφωνα με τον Μπράεμ, και αυτός είναι ένας λόγος που συχνά τα εστιατόρια γρήγορου φαγητού χρησιμοποιούν αυτό το χρώμα. Υπάρχει το οικονομικό σκέλος σε πρώτο πλάνο, τα εστιατόρια τύπου «Fast Food» θέλουν να κάνουν πωλήσεις, λέει. Στη δεκαετία του 1970, o Μπράεμ ήταν ένας από τους δημιουργούς ιδεών για τα τρόφιμα και με δική του εισήγηση η Milka εισήγαγε τη μοβ αγελάδα.

Η δύναμη των χρωμάτων 

Ο Μπράεμ έγραψε πριν 30 χρόνια το βιβλίο «Η δύναμη των χρωμάτων», το οποίο έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες: Τα χρώματα είναι πολύ πιο ισχυρά από ότι αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι. Έχουν ισχυρά αποτελέσματα, τα οποία δεν μπορούν να ξεφύγουν από τον πολιτισμό οπουδήποτε στον κόσμο, εξηγεί ο Μπράεμ. Αυτή η αίσθηση του χρώματος είναι σε μεγάλο βαθμό ανεξάρτητη από τη θρησκεία και τον πολιτισμό. Παρατηρούνται μόνο μικρές διαφορές, για παράδειγμα, στην Ασία φορούν λευκά στις κηδείες, ενώ στην Ευρώπη μαύρα.

Είναι γενετικές οι αντιδράσεις στα χρώματα;

Ο Μπράεμ θεωρεί ότι η αντίδρασή μας στα χρώματα είναι στον γενετικό μας κώδικα: Στο DNA μας έχουμε αρχαίους δίσκους προγραμμάτων που είναι σταθεροί. Ασυνείδητα, αντιδρούμε πάντα με τον ίδιο τρόπο. Αυτές οι δισκέτες προγραμμάτων είναι γεμάτες αρχέτυπα, δηλαδή αρχέγονες έννοιες και πρότυπα συμπεριφοράς. Αυτό ισχύει και με τα χρώματα υποστηρίζει ο Μπράεμ. Για παράδειγμα, το κόκκινο είναι και ήταν το χρώμα της φωτιάς και του αίματος, επομένως είναι πολύ επικίνδυνο για τον άνθρωπο. Αυτό εξακολουθεί να έχει επίπτωση σήμερα: Αν δούμε κόκκινο σε μεγάλη ποσότητα, προκαλεί άγχος και ίσως ακόμη και πανικό. Δεν μπορούμε να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας ενάντια σε αυτό, εξηγεί ο Γερμανός ψυχολόγος.

Πώς το εμπόριο εκμεταλλεύεται τη γνώση σχετικά με τα χρώματα 

Στο σούπερ μάρκετ ξέρουν για την επίδραση των χρωμάτων ούτως ή άλλως: Το κόκκινο κρέας χρησιμοποιείται στις διαφημίσεις για να κάνει το κρέας να φαίνεται πιο φρέσκο, λέει ο Μπράεμ. Επίσης, σε άλλα τμήματα μπορούν να εξαπατήσουν τις αισθήσεις: Η σκούρα συσκευασία του καφέ θεωρείται πολύ βαρύτερη και ο καφές είναι πολύ ισχυρότερος από ό, τι είναι πραγματικά. Επειδή όσο πιο σκούρο είναι το χρώμα, ο πελάτης έχει την αίσθηση ότι παίρνει περισσότερα για τα χρήματα που δίνει, αν και το ίδιο το προϊόν είναι ακριβότερο λέει.

Η κατανάλωση επίσης, ήταν πάντα ένα εξαιρετικά σημαντικό πράγμα σε όλους τους πολιτισμούς. Στο παρελθόν, υπήρχε η εστία γύρω από την οποία συγκεντρωνόταν η κοινότητα. Σήμερα η εστία είναι το μπάρμπεκιου. Αυτό ενισχύει την κοινότητα. Η εικόνα μιας οικογένειας που τρώει μαζί, τη συνδέει πολύ περισσότερο από το να πάει στο εστιατόριο.

Το χρώμα δεν υποκαθιστά την υγιεινή διατροφή  

Όπως τονίζουν πάντως Έλληνες διατροφολόγοι στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εάν θέλετε μια υγιεινή διατροφή, δεν πρέπει να βασίζεστε αποκλειστικά στα χρώματα. Φαγητά με πάρα πολλά λιπαρά, η ζάχαρη και η έλλειψη άσκησης αποτελούν μια εντελώς λανθασμένη ιδέα στη διατροφή. Αντί για τα κόλπα με τα χρώματα, θα πρέπει να βλέπετε τα θέματα της υγείας πιο συνειδητά. Και αν τα χρώματα σας υποστηρίζουν, τόσο το καλύτερο.


Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ



ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΤΡΟΦΙΜΑ
Η παλιότερη τεχνική συντήρησης τροφίμων είναι η αποξήρανση στον ήλιο. Η Ελλάδα δόξα το θεώ έχει ένα μεγάλο διάστημα ηλιοφάνειας στη διάρκεια του χρόνου και μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα με τον ήλιο.
ΤΡΟΦΙΜΑ
Στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων που έχει λάβει η κυβέρνηση για τη αποφυγή της διάδοσης του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2 στη χώρα, ο ΕΦΕΤ ενημερώνει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις τροφίμων
ΤΡΟΦΙΜΑ
Περισσότερα από τα μισά αρτοποιεία της Θεσσαλονίκης κάνουν ήδη διανομές σε σπίτια, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές -κυρίως σε ηλικιωμένους που συνήθιζαν να βγαίνουν κάθε πρωί προκειμένου να προμηθευτούν φρέσκο ψωμί από τον φούρνο της γειτονιάς τους
ΤΡΟΦΙΜΑ
«Μην τρέχετε στα σούπερ μάρκετ. Είναι και θα παραμείνουν ανοιχτά. Ανοιχτές θα παραμείνουν και οι υπαίθριες αγορές (λαϊκές). Να ενημερώνεστε μόνο από τις επίσημες ανακοινώσεις»
ΤΡΟΦΙΜΑ
Έχετε ακούσει ότι η κατανάλωση πρωινού μπορεί να ενισχύσει το μεταβολισμό; Έτσι, είστε έτοιμοι να “φορτώσετε” το πρωινό σας τρόφιμα που θα σας βοηθήσουν να κάψετε περισσότερες θερμίδες!
ΤΡΟΦΙΜΑ
Τα νηστίσιμα με καταβολές από την αρχαία Ελλάδα είναι πολύ δημοφιλή και σήμερα, κυρίως μετά την Αποκριά
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ