A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Έρευνα: Μειωμένος ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου αν αλλάξετε μισή ώρα από την καθημερινότητα σας

Αν ένας άνθρωπος της μέσης ή τρίτης ηλικίας αντικαταστήσει 30 λεπτά καθισιού με κάποια σωματική δραστηριότητα, οποιουδήποτε είδους ή έντασης, τότε μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου έως κατά 35%, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, που έρχεται να προστεθεί σε πολλές άλλες, οι οποίες αναδεικνύουν τη σημασία του να μην είναι κανείς σωματικά αδρανής όσο μεγαλώνει.

   
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή συμπεριφορικής ιατρικής Κιθ Ντίαζ του Ιατρικού Κολλεγίου του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό επιδημιολογίας "American Journal of Epidemiology", ανέλυσαν στοιχεία για 8.000 ανθρώπους άνω των 45 ετών.

   
Υπολογίστηκε ότι η αντικατάσταση μόλις μισής ώρας καθισιού με σωματική δραστηριότητα χαμηλής έντασης (π.χ. περπάτημα ή δουλειές του σπιτιού) μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 17%, ενώ αν η αντικατάσταση γίνει με δραστηριότητα μεσαίας έως μεγάλης έντασης (π.χ. τρέξιμο ή γυμναστήριο), τότε η μείωση του κινδύνου φθάνει το 35%.

   
Περίπου ένας στους τέσσερις ενήλικες στις ανεπτυγμένες χώρες περνάει καθιστός περισσότερες από οκτώ ώρες τη μέρα, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη.

   
Η νέα έρευνα δείχνει ότι όσοι παραμένουν καθιστοί για πάνω από μία ώρα χωρίς διακοπή, έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου, σε σχέση με όσους κάθονται συνολικά το ίδιο διάστημα, αλλά ενδιάμεσα κάνουν διαλείμματα για να σηκωθούν όρθιοι. Τον μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου έχουν όσοι δεν παραμένουν καθισμένοι για πάνω από 30 συνεχόμενα λεπτά, γι' αυτό οι ερευνητές συμβουλεύουν κάθε μισή ώρα να κάνει κανείς ένα όρθιο διάλειμμα έστω ενός ή δύο λεπτών.

   
Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:
academic.oup.com

Παύλος Δρακόπουλος



ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΥΓΕΙΑ
Καταγράψτε όλους τους στόχους σας για τη νέα χρονιά σε μία κόλλα χαρτί και έπειτα κλείστε την σε ένα φάκελο και από έξω γράψτε το όνομα και το επίθετό σας.
ΥΓΕΙΑ
Η στύση σχετίζεται άμεσα με την σεξουαλική διέγερση και είναι απαραίτητη, για να μπορέσει να υπάρξει διείσδυση και ερωτική επαφή
ΥΓΕΙΑ
Η ανθρώπινη ζωή… αιώνιο και εφήμερο… Ανεκτίμητη, απροσμέτρητη και ιερή.
ΥΓΕΙΑ
Yπερθέρμανση, τήξη του permafrost και νέες πανδημίες. Πως το Lockdown μείωσε ατμοσφαιρική ρύπανση και θνησιμότητα: Η περίπτωση της Ινδίας. Η άγρια ζωή ανακτά χαμένο έδαφος.
ΥΓΕΙΑ
Η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας - άσκησης συνδέεται με την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και της υγείας των εργαζόμενων
ΥΓΕΙΑ
Ας ξεκινήσουμε από το δεδομένο. Η πανδημία μας έχει αλλάξει όλους.
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x