A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Μαθαίνοντας στα παιδιά να ρωτούν και να κάνουν λάθη


Γράφουν οι εκπαιδευτικοί του big bang school

Από το Σχολείο της Φύσης ακόμα, ένα από τα βασικά σημεία των προγραμμάτων μας είναι εκπαίδευση των παιδιών στο να ρωτούν. Γιατί όμως είναι αυτό σημαντικό;

Σε ένα μέλλον, όπου όλα αλλάζουν ταχύτατα, θα μπορεί να προσαρμοστεί καλύτερα, αυτός που θα θέτει τις σωστές ερωτήσεις. Γιατί έτσι θα του έρθουν και οι κατάλληλες απαντήσεις, ώστε να μπορέσει να κατανοήσει το νέο πλαίσιο.

Η εκπαίδευση σήμερα, όχι απλώς δε μαθαίνει στα παιδιά να ρωτούν, αλλά στηρίζει ακόμα τις αυθεντίες. Ένα βιβλίο, που για κάθε ερώτημα έχει και τη σωστή απάντηση, ένας εκπαιδευτικός που γνωρίζει όλες τις πληροφορίες και ερωτήσεις κρίσης, στις οποίες ζητείται να εκφράσεις τη γνώμη σου, όπως αυτή αναγράφεται στη σελίδα 30.


Κάτω από αυτές τις συνθήκες δημιουργούνται δύο βασικά προβλήματα. Το πρώτο είναι η καταστολή της δημιουργικότητας με τον φόβο της αποτυχίας. Όταν οι απαντήσεις δεν αφήνουν περιθώριο απόκλισης, το λάθος σημαίνει αυτόματα και αποτυχία. Στο μονοπάτι της δημιουργικότητας όμως, το λάθος είναι ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά, καθώς σε φέρνει όλο και πιο κοντά στο ζητούμενο.


Έρευνες επάνω στη δημιουργικότητα, έδειξαν ότι παιδιά έως 5 ετών σκοράρουν σε ποσοστό 98% άριστα στα τέστ δημιουργικότητας, με το ποσοστό αυτό να πέφτει στο 33% στην ηλικία των 8 ετών! Στην Β'-Γ' δηλαδή του δημοτικού! Το ποσοστό αυτό πέφτει στο 2% σε ηλικίες άνω των 25%. Και θα πει κανείς γιατί η δημιουργικότητα να μας απασχολεί σε τόσο μεγάλο βαθμό. Η απάντηση έρχεται από το μέλλον. Σε ένα μέλλον, όπου η πληροφορία θα είναι ατελείωτη και η τεχνητή νοημοσύνη θα κυριαρχεί στην ανθρώπινη καθημερινότητα, το μόνο πράγμα που θα μπορεί να διαφοροποιεί τον άνθρωπο, θα είναι η ικανότητά του να δημιουργεί όραμα! Ένας δημιουργικός άνθρωπος θα μπορεί να το κάνει αυτό, έχοντας την τεχνολογία ως μέσο για την επίτευξη του στόχου του.


Το δεύτερο πρόβλημα είναι στη συνήθεια, του να υπάρχει πάντα κάποια αυθεντία, η οποία να γνωρίζει τη λύση για μένα. Με αυτόν τον τρόπο, η δημιουργία ουσιαστικά ανελεύθερων ανθρώπων είναι μονόδρομος.

Καθε φορά που δουλεύουμε λοιπόν ένα project, μια βασική ερώτηση, είναι "τι θέλεις να μάθεις εσύ μέσα από αυτό;" Και στη συνέχεια, μέσα από την μοναδική πλατφόρμα των 100mentors, ενεργοποιείται ένα παγκόσμιο δίκτυο μεντόρων, οι οποίοι απαντούν στις ερωτήσεις των παιδιών.


Πριν λίγες μέρες η Νεφέλη ρώτησε:


"Τι φορούσαν οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι για να περπατάν στην έρημο;"

Ας το παραδεχτούμε! Ένας ενήλικας δε θα έκανε ποτέ αυτήν την ερώτηση! Θα τη θεωρούσε πολύ δεδομένη για να την τολμήσει, όσο σίγουρος και αν αισθανόταν, ότι ποτέ δεν είχε ακούσει την απάντηση.


Στη Νεφέλη απάντησαν δύο Έλληνες επιστήμονες του εξωτερικού. Αρχαιολόγοι στο επάγγελμα. Η μία της απάντησε από τη Δανία και πίσω από το παράθυρό της χιόνιζε! Ο άλλος από ένα χωριό στο όρος Αίτνα στην Ιταλία, το οποίο φαινόταν στο βάθος. Από αυτά και μόνο τα στοιχεία σκεφτείτε τι κέρδισε η Νεφέλη, αλλά και όλη η τάξη που παρακολουθούσε τις απαντήσεις.


Και οι δύο της είπαν το εξής μοναδικό! Ότι δεν είμαστε απόλυτα σίγουροι, για το τι φορούσαν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι! Μάλλον ξυπόλητοι ήταν, όπως μας είπαν κάποιες τοιχογραφίες και πως ήταν πιθανό οι Φαραώ να φορούσαν σανδάλια, γιατί βρήκαμε τέτοια σε πυραμίδες. Της είπανε όμως κλείνοντας και αυτό θεωρώ πως ήταν το σημαντικότερο μάθημα.


"Αν όταν μεγαλώσεις θελήσεις να γίνεις αρχαιολόγος, θα μπορούσες εσύ να βρεις την απάντηση σε αυτό!"


Σκεφτείτε αγαπητοί μου φίλοι, αν όπως λέει και ο αγαπημένος μας Δημήτρης Γραμμένος, ένα σχολείο μάθαινε στα παιδιά όχι αυτά που ξέρουμε, αλλά αυτά που δεν ξέρουμε.


Τα κίνητρα και το ενδιαφέρον των μαθητών θα ήταν απεριόριστο και για πρώτη φορά θα έδινε την αίσθηση στα παιδιά, ότι αυτός ο κόσμος δεν είναι κάτι που αποκαλύφθηκε και εμείς απλώς περπατάμε σε αυτόν, αλλά πως ακόμα υπάρχουν πολλά κρυμμένα μυστικά για να ανακαλύψουμε. Και πως αυτό το ταξίδι της ανακάλυψης, σε περιμένει και εσένα μικρέ μας μαθητή, για να γίνεις κομμάτι του!





ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Υπογράφηκε σήμερα και αναρτήθηκε η δημόσια πρόσκληση για το ειδικό πρόγραμμα τηλεκατάρτισης, με πιστοποίηση, για τους πληττόμενους από τον κορωνοϊό επιστημονικούς κλάδους της χώρας.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Τη διάθεση 200 δωρεάν θέσεων e-learning προγραμμάτων επιμόρφωσης ανακοίνωσε το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Κυρίαρχο συναίσθημα, ανάμεσα σε πολλά που ενδέχεται να βιώνουμε το τελευταίο διάστημα με αφορμή τον παρατεταμένο εγκλεισμό μας στο σπίτι εξαιτίας του φονικού κορωνοϊού, είναι ο φόβος. Ένα συναίσθημα που εκδηλώνεται με διαφορετικό τρόπο στο κάθε άτομο.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Το βασικότερο που πρέπει να ειπωθεί για τον Ιταλό Τζιοβάνι Βοκάκιο (Giovanni Boccaccio/εξελληνισμένο Ιωάννης Βοκάκιος), που έζησε από το 1313 ως το 1375 μ.Χ στην Φλωρεντία, είναι ότι ήταν ένας πραγματικά μεγάλος ουμανιστής της εποχής του.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Μια σειρά από χρήσιμες συμβουλές που θα φροντίσουν τόσο τους χρήστες όσο και τα αξεσουάρ και έξυπνα κινητά τα οποία σε καθημερινή βάση χρησιμοποιούν πολλές φορές δίνει με σημερινή της ανακοίνωση η Honor.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Στις 22-23 Φεβρουαρίου 2020, στα Πρότυπα Σχολεία των Αναβρύτων (Πρότυπο Γενικό Λύκειο Αναβρύτων και Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων), στον χώρο του Άλσους Συγγρού, Μαρούσι, διεξήχθη το 3ο Μαθητικό Συνέδριο Προσομοίωσης Ηνωμένων Εθνών
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ