A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Τα 17 τρόφιμα που κάνουν καλό στην καρδιά


Για να είναι υγιής η καρδιά πρέπει να ακολουθούμε μια διατροφή πλούσια σε τρόφιμα φυτικής προελεύσεως και σε ψάρια. Ωστόσο μερικά από αυτά τα τρόφιμα είναι πιο καρδιοπροστατευτικά από άλλα, αναφέρουν επιστήμονες από το Διατροφικό Πρόγραμμα Προληπτικής Καρδιολογίας της Cleveland Clinic.

Οι διαιτολόγοι του προγράμματος συνέταξαν προσφάτως έναν κατάλογο με τα καλύτερα τρόφιμα για γερή καρδιά. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα υπόλοιπα τρόφιμα της κατηγορίας δεν ωφελούν. Απλώς πρέπει να φροντίζετε να τρώτε τακτικά και τα τρόφιμα της λίστας.

Να ποια είναι αυτά τα τρόφιμα, αναλόγως με την κατηγορία, καθώς και τα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν, σύμφωνα με τους ειδικούς της Cleveland Clinic.

Λαχανικά

Σπανάκι. Περιέχει βιταμίνες Κ και Α, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, σίδηρο και φυτικές (διαιτητικές) ίνες.

Μπρόκολο. Περιέχει βιταμίνες B6, C, E και K, φυλλικό οξύ και φυτικές ίνες.

Κράμβη. Περιέχει βιταμίνες A, C και K, καθώς και φυτικές ίνες.

Bok Choy. Είναι ένα δημοφιλές κινεζικό λαχανικό. Συχνά αναφέρεται και ως το άσπρο λάχανο της Κίνας. Περιέχει βιταμίνες B6, C και K, καθώς και ασβέστιο και φυτικές ίνες.

Ψάρια με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τόνος. Είναι πλούσιος σε βιταμίνες Β12 και D, καλής ποιότητας πρωτεΐνες, νιασίνη (βιταμίνη Β3), σελήνιο και σε ωμέγα-3 λιπαρά οξύ.

Άγριος ή φρέσκος σολομός. Είναι πλούσιος σε βιταμίνη Α, καλής ποιότητας πρωτεΐνες, μαγνήσιο, κάλιο, σίδηρο και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Φρούτα

Μούρα. Περιέχουν βιταμίνη C, φυλλικό οξύ, μαγγάνιο, κάλιο και φυτικές ίνες.

Μήλο. Περιέχει βιταμίνη C, φυτικές ίνες και φλαβονοειδή.

Δημητριακά

Κινόα. Είναι καλή πηγή φυτικών ινών, ψευδαργύρου, φωσφόρου και μία πλήρης πρωτεΐνη (περιέχει όλα τα βασικά αμινοξέα, όπως το κρέας και τα ψάρια).

Βρώμη. Είναι πλούσε σε φυτικές ίνες, μαγνήσιο, μαγγάνιο, κάλιο και ψευδάργυρο.

Όσπρια

Ξερά φασόλια. Είναι καλές πηγές βιταμινών Β1 και Β6, φυλλικού οξέος, πρωτεϊνών, φυτικών ινών, νιασίνης (βιταμίνης Β3), χαλκού, σιδήρου, μαγνησίου, μαγγανίου, καλίου και ψευδαργύρου.

Φακές. Περιέχουν βιταμίνες Β1, Β3 και Β6, πρωτεΐνες, διαλυτές ίνες, φυλλικό οξύ, σίδηρο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, κάλιο και ψευδάργυρο.

Ξηροί καρποί

Καρύδια. Αποτελούν φυτικές πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, καθώς και χαλκού, πρωτεϊνών και φυτικών ινών.

Αμύγδαλα. Περιέχουν βιταμίνη Ε, χαλκό, μαγνήσιο, φυτικές ίνες και πρωτεΐνες.

Λιναρόσπορος (αλεσμένος). Αποτελεί φυτική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Πειρέχει επίσης διαλυτές φυτικές ίνες και βιταμίνη Β1.

Σόγια

Φασόλια edamame.  Είναι τα φρέσκα πράσινα φασολάκια στο λοβό της σόγιας. Είναι πλούσια σε βιταμίνες C και Α, σίδηρο, κάλιο, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες.

Τόφου. Είναι προϊόν που παράγεται από το γάλα της σόγιας. Περιέχει βιταμίνες Β1 και Β3, πρωτεΐνες, φυλλικό οξύ, ασβέστιο, σελήνιο, χαλκό, σίδηρο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, κάλιο και ψευδάργυρο.

Συμβουλές για γερή καρδιά

  • Να γεμίζετε το μισό πιάτο σας με λαχανικά στο μεσημεριανό και βραδινό γεύμα.
  • Να τρώτε τουλάχιστον 120 γραμμάρια από ψάρια πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά, τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα. Πλούσια σε αυτά τα λιπαρά είναι επίσης ο γαύρος και η σαρδέλα.
  • Να τρώτε φρούτα για πρωινό και ως σνακ (συνολικά 3 φρούτα την ημέρα).
  • Δοκιμάστε την κινόα ως γεύμα ή ως συνοδευτικό. Να τρώτε βρώμη για πρωινό (μαγειρεμένη ή ωμή ως προσθήκη σε γιαούρτι) τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας. Η βρώμη προστατεύει την καρδιά μειώνοντας την κακή (LDL) χοληστερόλη.
  • Να τρώτε όσπρια τουλάχιστον 2 φορές κάθε εβδομάδα, αντί για κρέας. Μπορείτε να τα τρώτε ως κύριο γεύμα ή σε σούπες, σαλάτες και ως συνοδευτικά.
  • Να προσθέτετε τριμμένο λιναρόσπορο στη μαγειρεμένη βρώμη, το γιαούρτι και στα smoothies. Δύο κουταλιές της σούπας ημερησίως είναι αρκετές.
  • Δοκιμάστε το τόφου και τα φασόλια edamame ως ορεκτικά, σε σαλάτες και ως σνακ.
Πηγή: iatropedia.gr


ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΥΓΕΙΑ
40 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου τις χώρας.
ΥΓΕΙΑ
Σημαντική αύξηση στα περιστατικά ασθενών με μυοκαρδιοπάθεια λόγω στρες ή μυοκαρδιοπάθεια Τακοτσούμπο ή «σύνδρομο της ραγισμένης καρδιάς», καταγράφει μία νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα στη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.
ΥΓΕΙΑ
Ένας 36χρονος Βραζιλιάνος είναι πιθανώς ο πρώτος παγκοσμίως που απαλλάχθηκε τελείως από τον ιό HIV του AIDS μετά από θεραπεία μόνο με ένα ισχυρό πειραματικό «κοκτέιλ» αντι-ιικών φαρμάκων
ΥΓΕΙΑ
Ερευνητές στις ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι δημιούργησαν ένα αποτελεσματικό φίλτρο αέρα, το οποίο μπορεί να παγιδεύσει και να καταστρέψει αμέσως τον νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2 που προκαλεί τη νόσο Covid-19.
ΥΓΕΙΑ
Η επιδημία Covid-19 «επιταχύνεται» και προκάλεσε 400.000 νέα κρούσματα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου που πέρασε
ΥΓΕΙΑ
Πολύτιμη και στη διάγνωση του καρκίνου του προστάτη κατά τη διενέργεια της καθοδηγούμενης με υπερήχους βιοψία είναι σήμερα η πιο επαναστατική τεχνολογική εξέλιξη στο πεδίο των διαγνωστικών υπερήχων
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x