A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Μία θεατρική παράσταση περιοδεύει σε... ταράτσες της Αθήνας


Το σχήμα θεάτρου «ΠΡΟΣΩΠΟ» και ο Ηλίας Κουνέλας, παρουσιάζουν την παράσταση «Μεγάλο βόδι μου πατά τη γλώσσα», που θα περιοδεύσει, σε δέκα ξεχωριστές ταράτσες ανά την Αθήνα, που συνομιλούν με ποικίλους τρόπους με την Ακρόπολη, από 16 έως 31 Μαΐου, για περιορισμένο αριθμό θεατών κάθε φορά. 

 

Η δράση τοποθετείται κατά τη διάρκεια του Τρωικού Πολέμου, όπου όλοι οι άντρες έχουν επιστρατευτεί στον πόλεμο, εκτός από έναν. Τον φρουρό της Κλυταιμνήστρας. Τον φύλακα της στέγης των Ατρειδών. Στέκεται υπομονετικά επί δέκα χρόνια στο ίδιο σημείο, άγρυπνος, ακίνητος κι αμίλητος, αναμένοντας ν' ανάψει η φλόγα της νίκης. Το χαρμόσυνο μήνυμα πως κέρδισαν οι Έλληνες.

 

Η παράσταση συνομιλεί με τον φύλακα του Αισχύλου, τον Αγαμέμνονα και προσπαθεί να καταλάβει πώς πέρασε τα δέκα χρόνια αναμονής του πάνω στη στέγη των Ατρειδών. Στέκεται ανάμεσα στην πίστη και την αμφιβολία, την υπομονή και την επιμονή. Προσπαθεί να διακρίνει το κοινότοπο από το κοινότυπο, την τραγική ειρωνεία από τον κυνισμό. Αναρωτιέται αν η Ακρόπολη είναι ένα μνημείο ή ένα ερείπιο και ορίζει το σώμα του φρουρού ως σύνορο, σημείο, μνήμα και μνημείο της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Ως όριο μιας πόλης που έχει χαθεί για πάντα, αφού «όταν φτάσει το μήνυμα δεν είναι πια καιρός..» .

 

Ο σκηνοθέτης Ηλίας Κουνέλας σημειώνει για την παράσταση: «Πριν από δέκα χρόνια έπαιξα τον φρουρό του Αγαμέμνονα σε μία παράσταση που έπρεπε να μένω ακίνητος, σκαλίζοντας με το βλέμμα μου ένα σημείο του ορίζοντα, όσην ώρα το κοινό έπαιρνε τη θέση του. Σ' αυτή την ακινησία αναλογίστηκα πρώτη φορά μέσα στη βοή των θεατών, τι θα μπορούσε να κάνει " ο ρόλος που υποδύομαι ", δέκα ολόκληρα χρόνια πάνω στη στέγη. Πράγματι δεν υπάρχει ομορφότερη συνθήκη απ' το να πιστέψεις για κλάσματα του δευτερολέπτου, αυτό που τελείται πάνω στη σκηνή, ως πραγματικό. Καταλάβαινα όμως πως η σκέψη μου είναι κάπως αυθαίρετη. Υπάρχουν κενά στην ιστορία. Δεν ξέρουμε πόσα χρόνια στέκονταν ο φρουρός στη στέγη των Ατρειδών. Λέμε δέκα επειδή τόσο κράτησε ο πόλεμος. Δεν ξέρουμε αν έμεινε ακίνητος κι αν πήρε όρκο σιωπής. Δεν ξέρουμε αν ήταν λιποτάκτης, βύσμα, ή αν ήθελε να πολεμήσει. Τέλος δεν ξέρουμε καν αν υπήρξε πραγματικά και στο κάτω κάτω της γραφής, χάθηκαν οι υπόλοιποι ήρωες που διασχίζουν ακλόνητοι την ιστορία της ανθρωπότητας; 

 

Έτσι έμεινε για καιρό η ιστορία του φρουρού στην αποθήκη της φαντασίας μου, όπως χάνονται όλοι οι άνθρωποι που τους συναντάμε κάποια φορά, τυχαία στο δρόμο και μας ρωτούν τι ώρα είναι ... Ώσπου άρχισα να επισκέπτομαι και να παίζω παραστάσεις στα νοσοκομεία. Εκεί κατάλαβα πως ο φρουρός όχι μόνο υπάρχει, όχι μόνο παραμένει ακίνητος κι αμίλητος, αλλά ελπίζει και σε μια νίκη ηττημένη, χωρίς λογική. Απλώς και μόνο επειδή η ζωή επιμένει και είναι πάντα υποχρεωτική. Επίσης μου έκανε μεγάλη εντύπωση, πως στα νοσοκομεία δεν βρίσκω Ορέστηδες ή 'Αμλετ, η ιστορία στο τέλος μετατρέπει κάθε ερείπιο σε φρουρό». 

 

Η παράσταση υποστηρίζεται από το Υπουργείο Πολιτισμού. Παίζουν η Νάντια Κατσούρα και ο Παναγιώτης Καμμένος. Τα κοστούμια επιμελείται η Κατερίνα - Χριστίνα Μανωλάκου, τη μουσική ο Μιχάλης Μάζης και την κίνηση η Ιωάννα Αντώναρου.


Απαραίτητη η τηλεφωνική κράτηση.


Πληροφορίες - Κρατήσεις : 6940210915




ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ποίησή του έχουν μελοποιήσει ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Νίκος Κυπουργός, ο Τάσος Μελετόπουλος, ο Στάμος Σέμσης και ο Νίκος Σαραγούδας με τον Γιώργο Τρανταλίδη.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Το ζήτημα της Επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα ήταν ένα από τα κύρια θέματα στην ημερήσια διάταξη της 22ης Συνόδου της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η Κινηματογραφική Λέσχη Μεσοποταμίας διοργανώνει προβολή του βραβευμένου ντοκιμαντέρ "Παρόντες", του Γιώργου Αυγερόπουλου
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Πόση αγάπη και ενδιαφέρον για τον άνθρωπο και την τέχνη μπορούν να χωρέσουν μέσα σε ένα εικαστικό διαδικτυακό εργαστήρι;
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η Θεατρική Ομάδα 2510, παρουσιάζει το έργο του Ανδρέα Ζαφείρη «Κατερίνα Γώγου: το Γαμώτο που Δεν Έζησα»
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Αποτελεί κοινή παραδοχή πως η τέχνη σε όλες τις μορφές της ενώνει τους ανθρώπους και ομορφαίνει την καθημερινότητά τους.
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x