A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Η Coca-Cola δαπάνησε 8 εκατ. ευρώ από το 2010 για να επηρεάσει επιστημονικές έρευνες στη Γαλλία

Οκτώ εκατομμύρια ευρώ έχει διαθέσει τα τελευταία χρόνια η Coca-Cola για να επηρεάσει επαγγελματίες της υγείας και ερευνητές στη Γαλλία, αποκάλυψε έρευνα της «Le Monde». Κατά τη γαλλική εφημερίδα, στόχος της αμερικανικής πολυεθνικής εταιρείας αναψυκτικών είναι με τα κονδύλια αυτά να συγκαλυφθούν οι αρνητικές για την υγεία επιπτώσεις που έχουν τα σακχαρούχα αναψυκτικά.

Για τον σκοπό αυτόν, σημειώνουν οι ερευνητές, η Coca-Cola προτάσσει τον ρόλο που παίζουν τα προϊόντα της στην τόνωση φυσικής δραστηριότητας και θέτει σε δεύτερη μοίρα τον ρόλο τους στην αύξηση της παχυσαρκίας.

Η «Le Monde» υπενθυμίζει ότι ένα κουτάκι Coca-Cola περιέχει το αντίστοιχο επτά κύβων ζάχαρης (προφανώς δεν πρόκειται για τα αναψυκτικά διαίτης της εταιρείας).

«Από το 2010 η Coca-Cola έχει χρηματοδοτήσει με περισσότερα από 8 εκατ. ευρώ ειδικούς σε διάφορους ιατρικούς οργανισμούς, καθώς επίσης και αθλητές ή άλλα πρόσωπα αναγνωρίσιμα στην κοινωνία. Στη Γαλλία, όπως και σε άλλες χώρες, αυτές οι χρηματοδοτήσεις ισοδυναμούν στη μεγάλη πλειονότητά τους με επικοινωνιακά κονδύλια ή με καθαρές διαφημιστικές χορηγίες και όχι για τη διενέργεια αυθεντικών επιστημονικών εργασιών» γράφει χαρακτηριστικά η «Le Monde».

Επικοινωνιακή πολιτική

Εξάλλου, μια μελέτη της ειδικευμένης σε θέματα δημόσιας υγείας επιθεώρησης «Journal of Public Health Policy», που δημοσιεύθηκε στις 8 Μαΐου, αποκαλύπτει ότι η γιγαντιαία πολυεθνική, στην οποία ανήκουν μεταξύ άλλων και οι επωνυμίες Fanta, Sprite, Finley και Minute Maid, θέτει ρήτρες και καθορίζει προϋποθέσεις με στόχο την επιρροή επιστημονικών μελετών που χρηματοδοτεί.

Κατά τη «Le Monde», το ζήτημα επηρεασμού της κοινής γνώμης από την Coca-Cola ξεκίνησε από έρευνα για το «lobbying» του ομίλου που δημοσίευσαν το 2015 οι «New York Times». Επειτα από το σκάνδαλο, που δημιουργήθηκε τότε, η εταιρεία έδωσε μια «υπόσχεση διαφάνειας» και έκτοτε δημοσιεύει στην ιστοσελίδα της τα ονόματα των ειδικών επιστημόνων και επίσης έναν κατάλογο δραστηριοτήτων που χρηματοδοτεί στις Ηνωμένες Πολιτείες. «Επειτα από επιμονή της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης Foodwatch, η εταιρεία αναγκάστηκε να δημοσιεύσει τα ονόματα αυτά και τις δραστηριότητες και στη Γαλλία τον Απρίλιο του 2016» αναφέρει η γαλλική εφημερίδα.

Μετά τη δημοσιοποίησή τους στη Γαλλία, τα στοιχεία αυτά πέρασαν από… κόσκινο. «Διαιτολόγοι, διατροφολόγοι και αθλητίατροι… Τα περισσότερα από τα 18 άτομα που αναφέρονται είναι επαγγελματίες της υγείας, οι πλέον αρμόδιοι για να συστήσουν στους πελάτες τους, αλλά και στα μέσα ενημέρωσης και στα διάφορα σεμινάρια που συμμετέχουν τη μη κατανάλωση ζαχαρούχων αναψυκτικών» γράφει η «Le Monde».

Ονοματεπώνυμα και διευθύνσεις

Η έρευνα της παριζιάνικης εφημερίδας αποκάλυψε και γαλλικές εταιρείες που χρηματοδοτήθηκαν από την Coca-Cola. Αναφέρεται η CréaBio, η οποία εισέπραξε από την αμερικανική εταιρεία 930.000 ευρώ για έρευνα που πραγματοποίησε για τα έντονα γλυκαντικά στα ροφήματα. Μια άλλη έρευνα με θέμα επίσης τα πρόσθετα τροφίμων διενεργήθηκε από την CHU στην πόλη Ρεν για λογαριασμό του Ινστιτούτου για την Ευρωπαϊκή Εξειδίκευση στη Φυσιολογία (Institute for European Expertise in Physiology), στα ταμεία του οποίου εισέρευσαν 720.000 ευρώ από την Coca-Cola την περίοδο 2010-2014.

Επίσης, ο Ξαβιέ Μπιγκάρ, πρώην πρόεδρος της Γαλλικής Εταιρείας Αθλητιατρικής και νυν ιατρικός διευθυντής της Διεθνούς Ενώσεως Ποδηλασίας, επιβεβαίωσε ότι εισέπραξε 4.000 ευρώ από την Powerade (ένα ενεργειακό ρόφημα που κυκλοφόρησε στην αγορά το 1988 η Coca-Cola), για ένα συνέδριο με θέμα την ενυδάτωση των αθλητών. Και ο Μπέρναρντ Ουέισφελντς, φυσίατρος ειδικευμένος σε θέματα διατροφής, ομολογεί ότι εισέπραξε ένα ανάλογο ποσό για μια ενημέρωση τύπου που έκανε με αφορμή ένα συνέδριο το οποίο διοργανώθηκε το 2011 με θέμα τα ροφήματα των εφήβων.

Μιλώντας στη «Le Monde» ο Ουέισφελντς εξήγησε ότι η τότε παρουσίασή του «είχε μελετηθεί επί μακρόν και είχε εναρμονιστεί από υπευθύνους της Coca-Cola». Από την πλευρά της, πάντως, η αμερικανική πολυεθνική εξήγησε στην εφημερίδα ότι από το 2016 έχει σταματήσει τέτοιου είδους συνεργασίες.


Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΚΟΣΜΟΣ
Στις 17-19 Ιανουαρίου 2020 διοργανώνεται σε συνεργασία με το ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ τμήμα Κοινωνιολογίας, τριήμερο σεμινάριο «Μέντορες για τη Κοινωνική Οικονομία»
ΚΟΣΜΟΣ
Δεκάδες χιλιάδες πλαστικά απορρίμματα που ρυπαίνουν τον πλανήτη δημιουργούνται από μια χούφτα πολυεθνικές όπως η Coca-Cola, η Nestle ή ακόμη η Pepsico, επισημαίνει η Break Free from Plastics
ΚΟΣΜΟΣ
Οι ελληνικές εταιρείες ΕΨΑ και ΛΟΥΞ, σε συνέχεια της ανακοίνωσης της Coca Cola Hellas δηλώνουν σήμερα σε κοινή τους ανακοίνωση ότι "η πολυεθνική βρίσκεται σε προφανή κατάσταση πανικού
ΚΟΣΜΟΣ
Η Coca Cola υπέστη μια σημαντική συμβολική ήττα.
ΚΟΣΜΟΣ
Σε πλήρη εξέλιξη είναι η έρευνα με «σφραγισμένη» την μονάδα της Λέρου από την οποία απωλέσθησαν δυο αντιαρματικά όπλα, χειροβομβίδες, εκρηκτικά διαφόρων τύπων...
ΚΟΣΜΟΣ
Mια ισραηλινή ομάδα ερευνητών κατέγραψε πρόσφατα τον αριθμό των επιστημονικών μελετών που είναι σχετικές με την κάνναβη και πραγματοποιήθηκαν μεταξύ του 2000 και του 2017.
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x