ΗΠΑ: Έλληνας σχεδίασε φορητή συσκευή παραγωγής οξυγόνου από διοξείδιο του άνθρακα

Μία μικρή φορητή συσκευή, σε μέγεθος κονσέρβας, που μπορεί να παράγει οξυγόνο από διοξείδιο του άνθρακα χάρη σε μία νέα μέθοδο και θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για να αναπνέουν οι αστροναύτες στα μελλοντικά διαπλανητικά ταξίδια τους στον Άρη και αλλού, σχεδίασαν ερευνητές στις ΗΠΑ, με επικεφαλής έναν Έλληνα επιστήμονα της διασποράς.

Είναι μία πρωτοποριακή μέθοδος που θα μπορούσε να βοηθήσει τους διαστημικούς εξερευνητές του μέλλοντος να δημιουργούν το δικό τους πολύτιμο οξυγόνο επί τόπου σε έναν άλλο πλανήτη ή δορυφόρο, εξοικονομώντας έτσι κόπο και χρήματα, αντί να μεταφέρουν αέρα από τη Γη.

Η νέα τεχνολογία, που παρουσιάστηκε στο περιοδικό «Nature Communications», ανήκει στον Κωνσταντίνο Γιαπή, καθηγητή του Τμήματος Χημείας και Χημικών Μηχανικών του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Καλιφόρνιας (Caltech) και βασίζεται σε μία προηγούμενη έρευνά του.

Το 2017 ο Έλληνας επιστήμονας είχε βρει μία πειστική εξήγηση γιατί οι κομήτες μπορούν να παράγουν αέριο οξυγόνο γύρω τους. Κάνοντας εργαστηριακά πειράματα σε συνθήκες που προσομοιάζουν στο διάστημα, ο κ. Γιαπής είχε δείξει, με σχετική δημοσίευση επίσης στο «Nature Communications», με ποιο τρόπο το μοριακό οξυγόνο (οξυγόνο σε αέρια μορφή) μπορεί να παραχθεί στην επιφάνεια των κομητών.

ΑΠΕ - ΜΠΕ

ΚΟΣΜΟΣ
Το τουρκικό Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε την απόφαση του 1934 με την οποία η τότε τουρκική κυβέρνηση είχε μετατρέψει την Αγία Σοφία της Κωνσταντινούπολης σε μουσείο, μετέδωσε το CNN Turk.
ΚΟΣΜΟΣ
"Μαμά σ' αγαπώ. Πες στα παιδιά ότι τα αγαπώ. Είμαι νεκρός", ακούγεται να λέει ο Φλόιντ στη διάρκεια των εννέα λεπτών που ο αστυνομικός τον πιέζει στον λαιμό
ΚΟΣΜΟΣ
Ισχυρές δυνάμεις της αστυνομίας διέλυσαν την συγκέντρωση που διοργάνωσε η αντιπολίτευση μπροστά από την βουλή της Σερβίας.
ΚΟΣΜΟΣ
Ο πρόεδρος της Βραζιλίας Ζαΐχ Μπολσονάρου ανακοίνωσε πως διαγνώστηκε θετικός στη νόσο Covid-19.
ΚΟΣΜΟΣ
Ο σύντροφός μας Oscar Olivera, παγκόσμιο σύμβολο του αγώνα για το νερό έχει κορωνοϊό.
ΚΟΣΜΟΣ