A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Πίσω από την ιστορική φωτογραφία της Τζένης Καρέζη και του Κώστα Μουσούρη

Τέλη Ιουλίου του 1992, έφυγε από την ζωή μία από τις πιο εμβληματικές ελληνίδες ηθοποιούς του κινηματογράφου και του θεάτρου μας, που πρωταγωνίστησε σε μεγάλο αριθμό θεατρικών παραστάσεων και ταινιών, μαζί με σπουδαίους άλλους ηθοποιούς.

Ένας από τους ηθοποιούς που βρέθηκε δίπλα του η Τζένη Καρέζη, ήταν ο Κώστας Μουσούρης, στο θέατρο του οποίου η Τζένη Καρέζη πρωταγωνίστησε στις αρχές της δεκαετίας του 1960.

Στις 11 Οκτωβρίου 1961 ο Κώστας Μουσούρης και η Τζένη Καρέζη πρωταγωνίστησαν στην «Φανή», του Μαρσέλ Πανιόλ.

Για την εμφάνιση αυτή της Τζένης Καρέζη, ο 'Αγγελος Τερζάκης, όπως αναφέρει ο Μίλτος Λιδωρίκης στο βιβλίο του «Κώστας Μουσούρης-Πάθος Θεάτρου (Εκδόσεις Καστανιώτη)» είχε γράψει στο «Βήμα»: «Ύστερα από την Αδέλα στο θεατρικό έργο "Το σπίτι της Μερνάρντα 'Αλμπα", η Φανή είναι θαρρώ η πιο άρτια σύνθεση που μας έχει δώσει ίσαμε σήμερα η Τζένη Καρέζη».

Η φωτογραφία της Καρέζη με τον Μουσούρη από την παράσταση αυτή, που έχει μείνει στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου, αποτυπώθηκε από τον «Elite», τον ιεροφάντη της φωτογραφικής τέχνης - κατά κόσμον Τάσο Κουτσούκο, όπως αναφέρεται στο βιβλίο «Elite - Μια επωνυμία που έγινε όνομα και ιστορία του Θεάτρου», του Μίλτου Α. Λιδωρίκη, που επανακυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Παρουσία». Ο Elite υπήρξε ο φωτογράφος των περισσοτέρων κορυφαίων ελλήνων ηθοποιών και των θεατρικών τους παραστάσεων των δεκαετιών 1950 έως το 1980.

«Φωτογραφίζοντας την παράσταση εισπράττεις το έργο, τη σκηνοθεσία, τον ηθοποιό, το σκηνικό, τον φωτισμό. Όλα αυτά πρέπει να τα απεικονίσεις με τον φακό χωρίς να τα προδώσεις αλλά και χωρίς να επέμβεις. Στο πορτρέτο τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ο φωτογράφος έχει την ευθύνη να σκηνοθετήσει. Αυτός τοποθετεί, αυτός φωτίζει, αυτός πρέπει να έχει το ταλέντο να εκμαιεύσει το καλύτερο αποτέλεσμα. Και γι' αυτό χρειάζεται επικοινωνία με τον άνθρωπο που κάθεται απέναντι από τον φακό», είχε πει ο «Elite» στο Μίλτο Α. Λιδωρίκη.

Η συγκεκριμένη θεατρική παράσταση με πρωταγωνίστρια την Καρέζη και τον Μουσούρη έκοψε περισσότερα από 55.000 εισιτήρια, συμπληρώνοντας 193 παραστάσεις. Έπαιξαν επίσης οι ηθοποιοί Σ. Ξενίδης, Μ. Χρηστίδης, Γ. Βογιατζής, Α. Ντούζος, Β. Μεταξά, Γ. Γιολδάσης, Γ. Παππάς, Μ. Λαμπρινού, Γ. Λευτεριώτης, Ν. Κεδράκας,

(Συνημμένη η φωτογραφία από το Αρχείο Μίλτου Α.Λιδωρίκη)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Με αυτόν τον τρόπο, επιχειρείται να κρατηθεί ζωντανή η επαφή των μαθητών και μαθητριών του Δημοτικού με το θέατρο και «τα δώρα του», αλλά και με το Εθνικό Θέατρο.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
+ : μορφώνουμε συλλογικότητες - 1o Βιωματικό Eργαστήρι με άξονα το θέατρο του καταπιεσμένου - Εφαρμογή τεχνικών με εργαλεία του θεάτρου
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ο εμπνευστής της κοινωνικής κουζίνας αλληλεγγύης "Ο Άλλος Άνθρωπος", Κωνσταντίνος Πολυχρονόπουλος, με μία φωτογραφία και δύο λόγια σαν σχόλιο αποστομώνει τους ρατσιστές.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο η ταράτσα του Εμπρός μετατρέπεται σε καλοκαιρινό κινηματογράφο με θέα την Ακρόπολη, ποπ κορν, hot dog, μπύρες, αναψυκτικά και μερικές από τις πιο αγαπημένες μας ταινίες!
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ο συγκεκριμένος τρόπος διαμαρτυρίας, έχει ταυτιστεί τα τελευταία χρόνια με το κίνημα "Black Lives Matter."
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Πενήντα χιλιάδες χρήστες-θεατές από 40 χώρες παρακολούθησαν διαδικτυακά σε πραγματικό θεατρικό χρόνο τις παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου, κατά τον πρώτο κύκλο της πρωτοβουλίας «Μένουμε σπίτι με τον πολιτισμό»
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x