A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Έως τις 2 Αυγούστου σε δημόσια διαβούλευση η διάταξη για το άσυλο


Σε δημόσια διαβούλευση έχει τεθεί από χθες, Τρίτη, η διάταξη για το άσυλο, σε νομοσχέδιο με επείγουσες ρυθμίσεις των υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού.


Η διάταξη για το άσυλο αντικαθιστά την ισχύουσα από τον «νόμο Γαβρόγλου» (ν.4485/2017) και αναφέρει:


«Ακαδημαϊκές ελευθερίες - Αναβάθμιση της ποιότητας του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος


1. Στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) κατοχυρώνεται και προστατεύεται η ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και τη διδασκαλία, η οποία αποτελεί θεσμική εγγύηση της αδέσμευτης και απαραβίαστης επιστημονικής σκέψης, έρευνας και διδασκαλίας.


2. Η ακαδημαϊκή ελευθερία, καθώς και η ελεύθερη έκφραση και διακίνηση των ιδεών, προστατεύονται σε όλους τους χώρους των Α.Ε.Ι., έναντι οποιουδήποτε προσπαθεί να τις καταλύσει ή περιορίσει.


3. Εντός των χώρων των Α.Ε.Ι. οι αρμόδιες αρχές ασκούν όλες τις κατά νόμο αρμοδιότητές τους συμπεριλαμβανομένης της επέμβασης λόγω τέλεσης αξιόποινων πράξεων».


Οι πρώτες αντιδράσεις πρυτάνεων είναι θετικές. «Δεν καταργείται κανένα άσυλο», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ χαρακτηριστικά ο νεοκλεγείς πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Νίκος Παπαϊωάννου. 


«Η ουσία της διάταξης είναι ότι περιφρουρεί απόλυτα αυτό που ονομάζουμε «ακαδημαϊκό άσυλο». 


Οι δύο πρώτες παράγραφοι ενισχύουν την ακαδημαϊκή υπόσταση ημών, ανέφερε και συμπλήρωσε: «Στην τρίτη παράγραφο, εκφράζεται η διάθεση της Πολιτείας να περιορίσει, σε συνδυασμό με τη δράση των πανεπιστημίων, τις όποιες παραβατικές ενέργειες στους χώρους τους».


«Το άσυλο δε λειτουργούσε», σχολίασε από τη μεριά του ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης και μέλος του προεδρείου της Συνόδου Πρυτάνεων, Οδυσσέας Ζώρας και εξέφρασε τη συμφωνία του με τα όσα αναφέρει η διάταξη. 


Τόνισε, μιλώντας επίσης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι το άσυλο, ως προς τις ακαδημαϊκές ελευθερίες «καταλύετο από το 3% των φοιτητών που θέλουν να ακούν μόνο τη δική τους άποψη». 


Μάλιστα, αναφέρθηκε στο περιστατικό της επίθεσης κατά του νομπελίστα Τζέιμς Γουάτσον (James Watson) στο Πανεπιστήμιο Πατρών το 2011 και αναρωτήθηκε «ποιος προστατευόταν τότε από το άσυλο;». «Θεωρώ ότι (σ.σ. η διάταξη) κινείται στο πλαίσιο της κοινής λογικής», κατέληξε.


Άλλες διατάξεις του υπουργείου Παιδείας


Επιπλέον του ασύλου, στο σχέδιο νόμου το υπουργείο Παιδείας ρυθμίζει με σχετικές διατάξεις ζητήματα εξασφάλισης πιστώσεων για την πληρωμή αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, παράτασης της θητείας των εκπαιδευτικών σε πρότυπα και πειραματικά, καθώς επίσης και λειτουργίας ορισμένων νεοϊδρυθέντων τμημάτων ΑΕΙ.


Η διαβούλευση θα είναι ανοικτή μέχρι και την Παρασκευή, 2 Αυγούστου, στις 12:00'.




ΑΠΕ - ΜΠΕ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΕΛΛΑΔΑ
Ιδιαίτερη απαισιοδοξία επικρατεί στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αναψυχής, οι οποίες έχουν πληγεί σκληρά από την κρίση που οφείλεται στον SARS-CoV-2.
ΕΛΛΑΔΑ
Οι Πράσινοι στηρίζουν το αίτημα του Τζαβέντ Ασλάμ, προέδρου της Πακιστανικής Κοινότητας Ελλάδας "Η Ενότητα", για χορήγηση ασύλου και δηλώνουν ότι θα είναι πλάι του στον αγώνα του.
ΕΛΛΑΔΑ
Το Πολύχρωμο Σχολείο, ως οργάνωση που διεκδικεί συμπεριληπτική εκπαίδευση σε ζητήματα σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας, έκφρασης και χαρακτηριστικών φύλου, κατέθεσε τις παρατηρήσεις του
ΕΛΛΑΔΑ
Είναι γεγονός, είναι η ζοφερή πραγματικότητα. Καθημερινά, και με ανεξέλεγκτα αυξανόμενο ρυθμό, κάποιο βουνό, κάποια κορυφή, κάποια πλαγιά ισοπεδώνεται για χάρη της «πράσινης ανάπτυξης». 
ΕΛΛΑΔΑ
Στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα το πρόβλημα της υπογεννητικότητας εκτείνεται σε όλη τη χώρα 
ΕΛΛΑΔΑ
Εφαρμόζοντας τη μέθοδο του «artful thinking», η κ. Αρβανιτίδου χρησιμοποιεί έργα εικαστικής τέχνης και μουσικής, ενισχύοντας έτσι τη σκέψη των μαθητών
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x