A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Η εξάπλωση των «κόκκινων» ξενοδοχείων και η Fraport σήμερα


του Οικονομολόγου, Παναγιώτη (Τάκη) Κ. Μυλωνά

Ενώ, οι 6 στις 10 ξενοδοχειακές μονάδες είναι στο κόκκινο, παρ’ όλα αυτά, οι επενδύσεις του τουρισμού, σημειώνουν συνεχή ρεκόρ, στην αύξησή τους και στην οικοδομική δραστηριότητα στις τουριστικές περιοχές.

Τα ρεκόρ αυτά, είναι μεγαλύτερα και από τα σημειωθέντα αντίστοιχα ρεκόρ, από τις αυξήσεις των αφίξεων των τουριστών. Και αυτό, παρά την ταυτόχρονη μείωση των κατά κεφαλή εσόδων των τουριστών, κατά -35%, την τελευταία δεκαετία (όπως δηλώθηκε και με τη σχετική ανακοίνωση του ΣΕΤΕ). Και συνέβηκαν αυτά, σε όλη την περίοδο της κρίσης και των μνημονίων. Οδηγώντας ως και στα φαινόμενα του «υπερτουρισμού«, ορισμένες φορές. Γίνονται όμως, οι επενδύσεις αυτές, στον τουριστικό κλάδο, στη χώρα μας, με άδηλους και αδιαφανείς πόρους!!! Αλλά αυτό, είναι μια από τις μεθόδους και τις πρακτικές, του αθέμιτου ανταγωνισμού, που ασκούν οι Tour Operators. Με τις οποίες ρίχνουν κι άλλο τις τιμές στο τουριστικό μας προϊόν…

Ένας ακόμα παράγοντας, στη φετινή πτώση του τουρισμού, είναι και η πλήρης εφαρμογή των «σχεδίων ανάπτυξης της FRAPORT«… Κι εκτός, απ’ τη διαδεδομένη λαϊκή εντύπωση, για την υπεροχή, στην αποδοτικότητα, του Ιδιωτικού ή του Δημόσιου τομέα, που αποτελεί τη δογματική αντίληψη, της μιας ή της άλλης πλευράς και φτάνει να προσεγγίζει μόνο την «Αλφα Βήτα«, της προκατάληψης των αντιλήψεων που κυκλοφορούν σχετικά, υπάρχει και η διάσταση της συγκεκριμένης πραγματικότητας κάθε φορά… Και να, τί θέλω να πω σχετικά, με την ύπαρξη και το ρόλο της «Αγίας Κρατικοεμπνεόμενης FRAPORT, του Γερμανικού Έθνους»!!!

Θέλω εδώ να συμπληρώσω, μία ακόμα εκδοχή, για την «επιτυχημένη» λειτουργία της μεικτής (Δημόσιας & Ιδιωτικής) αυτής εταιρίας, της FRAPORT. Αυτό που -κυρίως- «πέτυχε«, η εταιρεία αυτή, είναι: η μ ε ί ω σ η του «μέσου αριθμού διανυκτερεύσεων, ανά τουρίστα«… Και ο λόγος αυτός είναι, γιατί: Γιατί, η FRAPORT, ήταν και είναι μόνο ένα «χαρτί ευκαιρίας«, σαν πολλές άλλες δικές μας, όπως είναι κάποιες Διαδημοτικές Αναπτυξιακές Εταιρίες… Είναι «ένα χαρτί«, της ευκαιριακής σύμπραξης μιας στημένης κοινοπραξίας του Γερμανικού Δημοσίου, του Δήμου της Φρακφούρτης, της Λουφτχάνσα κ.λπ., μα χωρίς όμως τα δικά τους χρήματα. Ως γνωστόν, πήραν Δάνεια, απ’ τη χρεωκοπημένη Ελλάδα κι απ’ τις στεγνές ελληνικές τράπεζες -που είχαν κόψει κάθε άλλη χρηματοδότηση, πλην Ξενοδόχων και FRAPORT. Και εξαγόρασαν, έτσι, για να λειτουργήσουν, τα 14 ελληνικά αεροδρόμια…

Ο στόχος της συνωμοσίας τους αυτής ήταν: να ε λ έ γ ξ ο υ ν τη στρόφιγγα των «ροών του τουριστικού μας ρεύματος«, καθηλώνοντας τις τιμές πώλησης του προϊόντος, της «ελληνικής βιομηχανίας τουρισμού«. Και αυτό το πέτυχαν και συνεχίζουν να το ενισχύουν, με τις διάφορες -άλλες- αθέμιτες πρακτικές τους, στον τουρισμό. Και έχοντας, ταυτόχρονα, εξασφαλίσει, στην τουριστική αγορά, τιμές του τουριστικού προϊόντος, πολύ κάτω του κόστους παραγωγής του. Κόστος, με το οποίο επιβαρύνεται η ελληνική πλευρά, η οικονομία και οι Έλληνες ξενοδόχοι.

Κι έτσι, ξοδεύουν λιγότερα οι χώρες τους, που τα επανεισπράττουν, κιόλας, με τις εισαγωγές που πραγματοποιούν οι Ξενοδόχοι μας, απ’ τις χώρες τους. Ακολούθως, έστρεψαν, στη συνέχεια, το ενδιαφέρον τους, στα ναύλα μεταφοράς των «τουριστικών ροών«… Επέλεξαν, σκόπιμα, λοιπόν, να αποστέλνουν στην Ελλάδα, τους φτωχότερους από τους τουρίστες τους, με τα λίγα χρήματά τους και με τις λιγότερες «διαθέσιμες μέρες» τους, για τουρισμό. Ώστε έτσι, να αυξήσουν τις αφιξαναχωρήσεις τους και τον αριθμό των μετακινούμενων, εντός του ίδιου χρονικού διαστήματος.

Άλλωστε, ο μέσος όρος των διανυκτερεύσεων, ανά τουρίστα, την τελευταία δεκαετία, έπεσε, από 9,8 διανυκτερεύσεις, σε 6,9, κατά μέσο όρο. Και με την μέθοδο αυτή, μπόρεσαν να αυξήσουν τα εισιτήρια και τα έσοδά τους, απ’ αυτά. Κι ενώ τα βάρη των χαμηλών τιμών, των ξενοδοχείων, τα επιβαρύνονται οι Έλληνες -κι ενώ θα ελαφρύνονται οι άλλες χώρες, απ’ τον φτηνό μας τουρισμό- τα έσοδα των εισιτηρίων -απ’ τα οποία επωφελούνται οι ξένες αεροπορικές εταιρείες- θα αυξάνονται, αυξανόμενου του αριθμού των εισιτηρίων και μόνο. Κι αυτό συμβαίνει ήδη!!! Μπράβο μας. Και πάλι μπράβο!!!

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΕΛΛΑΔΑ
Δείτε όλες τις διαδρομές και τα αξιοθέατα σε ένα νομό όπου έχουν εντοπιστεί τα λιγότερα κρούσματα του covid 19
ΕΛΛΑΔΑ
Με τις πρώτες ψυχρές ανάσες του Φθινοπώρου το τοπίο μεταμορφώνεται στην καρδιά της Πίνδου.
ΕΛΛΑΔΑ
Πάμε να εξερευνήσουμε μια από τις πιο άγνωστες λίμνες της Ελλάδας, τρεις ώρες από την Αθηνά.
ΕΛΛΑΔΑ
Tο πρώτο νησί στην Ελλάδα που είναι φιλικό προς τον ποδηλάτη με το σήμα Bike Friendly Destination
ΕΛΛΑΔΑ
Κακοκαιρία είναι θα περάσει… Σχεδιάστε την επόμενη εξόρμηση σε ένα από τα ομορφότερα σημεία του Σαρωνικού, μόλις 90 λεπτά μακριά από την Αθήνα!
ΕΛΛΑΔΑ
Η διάσημη καστροπολιτεία εδώ στα παράλια του Κορινθιακού κόλπου φαντάζει ιδανικό ορμητήριο για κάθε είδους αποδράσεις.
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x