Χαράς ευαγγέλια για τους φίλους του γουακαμόλε! Τι νέο συμβαίνει με το αβοκάντο

Χαράς ευαγγέλια για τους φίλους του γουακαμόλε, της μεξικάνικης σάλτσας με βασικό συστατικό το αβοκάντο, καθώς οι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι αποκωδικοποίησαν το γονιδίωμα του αβοκάντο.

Το επίτευγμα όχι μόνο ρίχνει φως στην αρχαία καταγωγή του αβοκάντο, αλλά θα βοηθήσει στη μελλοντική βελτίωση της καλλιέργειάς του και πιθανώς, μεταξύ άλλων, στην ακόμη καλύτερη γεύση του γουακαμόλε.

Οι Αμερικανοί και Μεξικανοί ερευνητές των πανεπιστημίων Texas Tech (Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Τέξας) και Μπάφαλο, καθώς και του Εθνικού Εργαστηρίου Γονιδιωματικής για τη Βιοποικιλότητα (LANGEBIO) του Μεξικού, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), βρήκαν ότι το σημερινό αβοκάντο -η δημοφιλέστερη διεθνώς και ευρύτερα καλλιεργούμενη από το μεσοπόλεμο ποικιλία Χας- έχει κληρονομήσει το DNA του κατά 61% από παλαιότερες μεξικανικές ποικιλίες και κατά 39% από ποικιλίες της Γουατεμάλα.

Η ανάγνωση του γονιδιώματος θα επιτρέψει τη μελέτη της λειτουργίας επιμέρους γονιδίων, έτσι ώστε τα επόμενα χρόνια να αυξηθεί η παραγωγικότητα του δένδρου του αβοκάντο, να βελτιωθεί η αντίστασή του στις ασθένειες και να δημιουργηθούν καρποί με νέες γεύσεις. Η παγκόσμια αγορά αβοκάντο, που συνεχώς μεγεθύνεται, έχει ετήσιο τζίρο γύρω στα 13 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο μεγαλύτερος παραγωγός παγκοσμίως είναι το Μεξικό, που εξάγει αβοκάντο αξίας περίπου 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως.

Υπάρχουν πολλά είδη αβοκάντο, αλλά ο περισσότερος κόσμος -διεθνώς- έχει καταναλώσει μόνο την ποικιλία Hass. Αυτές οι άλλες ποικιλίες, όμως, σύμφωνα με τους επιστήμονες, αποτελούν σημαντικές γενετικές πηγές για το μέλλον του αβοκάντο.

Αν και διεθνώς έγινε γνωστό στον 20ό αιώνα, το αβοκάντο εδώ και πολλούς αιώνες αποτελούσε βασική τροφή στην Κεντρική και τη Νότια Αμερική. Οι Αζτέκοι π.χ. έφτιαχναν από αβοκάντο μία σάλτσα που ονομαζόταν αχουακαμόλι. Οι επιστήμονες δεν είναι βέβαιοι πόσο παλιό είναι το αβοκάντο και η ανάγνωση του DNA του δεν έχει δώσει σαφή απάντηση μέχρι στιγμής.

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΤΡΟΦΙΜΑ

Ο καρκίνος του παχέος εντέρου εκδηλώνεται, όταν αυτή η ανεξέλεγκτη κυτταρική ανάπτυξη συμβαίνει στα κύτταρα του παχέος εντέρου.

ΤΡΟΦΙΜΑ
Η κατανάλωση μισού αβοκάντο την ημέρα σας βοηθάει να χάσετε κιλά και σας προστατεύει από καρδιακές παθήσεις και διαβήτη, λένε οι επιστήμονες.

ΤΡΟΦΙΜΑ
Τον τρόπο δράσης μιας σημαντικής διαδικασίας που ρυθμίζει την γονιδιακή έκφραση και, μέσω αυτής, την υγεία κατάφεραν να αποκωδικοποιήσουν επιστήμονες.
ΤΡΟΦΙΜΑ
Οι αρχές της Σομαλίας χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά στοιχεία που συλλέχθηκαν χάρη στη διενέργεια τεστ DNA για να καταδικάσουν σε θάνατο τρεις άνδρες
ΤΡΟΦΙΜΑ
Θα μπορούν να ρίξουν φως στην αιτία κάθε καρκίνου με πιο συγκεκριμένο τρόπο, με δεδομένο ότι η αιτία του καρκίνου είναι «γραμμένη» στο DNA του.
ΤΡΟΦΙΜΑ
Το αβοκάντο είναι το μόνο φρούτο που παρέχει μία σημαντική ποσότητα από μονοακόρεστα λιπαρά, είναι γεμάτο φυσικά θρεπτικά συστατικά και περιέχει σχεδόν 20 βιταμίνες και μέταλλα.