Το λουλούδι που μπορεί να νικήσει τον καρκίνο

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ έδειξαν ότι είναι δυνατό να παράξουν ένα συστατικό με αντικαρκινικές ιδιότητες κατευθείαν από το λουλούδι Tanacetum parthenium (Τανάτσετο το κοινό) οι κοινές ονομασίες του οποίου είναι: καρυοφύλλι, βαλσαμόχορτο, χρυσάνθεμο και αθανασία.

Οι επιστήμονες δημοσίευσαν τα συμπεράσματα της έρευνάς τους στο MedChemComm.

Το εκχύλισμα του εν λόγω αντικαρκινικού συστατικού προήλθε από τα λουλούδια Tanacetum parthenium και τροποποιήθηκε έτσι ώστε να μπορεί να εξουδετερώσει κύτταρα χρόνιας λεμφοκυτταρικής λευχαιμίας (ΧΛΛ), ένα είδος καρκίνου του αιμοποιητικού συστήματος, ενδοεργαστηριακά.

Το υπό μελέτη συστατικό ονομάζεται παρθενολίδη και έχει ήδη αναγνωριστεί για τις αντικαρκινικές του ιδιότητες πριν αρκετά χρόνια.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ κατάφεραν να εφαρμόσουν μία μέθοδο η οποία όχι μόνο παρήγαγε την παρθενολίδη απευθείας από τα φυτά, αλλά και ένα τρόπο επεξεργασίας της για να παραχθεί ένας αριθμός παραγόντων που σκότωναν τα καρκινικά κύτταρα σε πειράματα που έγιναν in vitro.

Οι συγκεκριμένες ιδιότητες αυτών των συστατικών δημιουργούν μεγαλύτερες προσδοκίες για την φαρμακευτική τους χρήση.

Ο παράγοντας της παρθενολίδης φαίνεται να λειτουργεί αυξάνοντας τα επίπεδα Δραστικών Μορφών Οξυγόνου στα κύτταρα.

Τα καρκινικά κύτταρα έχουν ήδη υψηλότερα επίπεδα από αυτά τα ασταθή μόρια και έτσι η επίδραση της παρθενολίδης είναι η αύξηση των επιπέδων των Δραστικών Μορφών Οξυγόνου σε ένα κομβικό σημείο προκαλώντας τον κυτταρικό θάνατο.

Την έρευνα συντονίζει ο κυπριακής καταγωγής επιστήμονας Δρ. Άγγελος Αγαθαγγέλου, από το Ινστιτούτο Ερευνών για τον Καρκίνο και την Γενετική που μελετά νέους τρόπους θεραπείας της ΧΛΛ, ενός τύπου καρκίνου που συνήθως εμφανίζεται σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας.

«Υπάρχουν αρκετές αποτελεσματικές θεραπείες για ΧΛΛ, αλλά μετά από λίγο καιρό η νόσος σε ορισμένους ασθενείς γίνεται ανθεκτική. Στόχος μας είναι να βρούμε και να μάθουμε περισσότερα για τις προοπτικές της παρθενολίδης. Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία των συνεργατών μας της Σχολής Χημείας καταφέραμε να δείξουμε ότι αυτός ο παράγοντας είναι αρκετά υποσχόμενος και θα μπορούσε να φέρει εναλλακτικές επιλογές θεραπείας για τους πάσχοντες από ΧΛΛ», εξηγεί ο Δρ. Αγαθαγγέλου.

Από την πλευρά του ο καθηγητής John Fossey από το τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου δήλωσε πως «αυτή η έρευνα είναι σημαντική γιατί έχει καταστεί εφικτό να βελτιώσουμε τις ιδιότητες της παρθενολίδης ως προς την εξόντωση των καρκινικών κυττάρων».

«Μετά από δοκιμές και σε άλλα είδη φυτών που ανήκουν στην οικογένεια των Σύνθετων ή Αστεροειδών έγινε εμφανές ότι το Τανάτσετο το κοινό μπορεί να δώσει τα ιδανικά επίπεδα παρθενολίδης», προσθέτει ο κ. Lee Hale επικεφαλής του Βοτανικού Κήπου του Winterbourne.

Πολυετής πόα ύψους έως 1m, με αντίθετα, πλατιά, μικρά, οδοντωτά φύλλα και μικρά άνθη με λευκά πέταλα. Η ανθοφορία και συγκομιδή γίνονται κατά την διάρκεια της άνοιξης και του καλοκαιριού.

Πηγή: υγείαμου

Σύμφωνα με Βρετανούς επιστήμονες, πρόκειται για συμπτώματα-κλειδιά για τη διάγνωση της νόσου και όχι για περιθωριακά συμπτώματα.
«Η συνεχιζόμενη εξάπλωση του νέου ιού SARS-CoV-2 και της νόσου COVID-19 που προκαλείται από το SARS-CoV-2, αποτελεί μια σοβαρή πρόκληση για την ανθρωπότητα»
Η πανδημία του κορωνοϊού έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία και προβληματισμό στις εγκύους, οι οποίες όχι μόνο αναρωτιούνται αν μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την εγκυμοσύνη, αλλά και αν μετά τη γέννηση του μωρού τους θα μπορούν να το θηλάζουν.
Αμερικανοί και Βρετανοί επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι ανέπτυξαν το πρώτο τεστ αίματος που μπορεί -με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης- να ανιχνεύσει με ακρίβεια περισσότερους από 50 τύπους καρκίνου
Μία σημαντική επιστημονική έρευνα, που δημοσιεύτηκε σε ένα από τα πλέον έγκυρα επιστημονικά περιοδικά, το Science, ανοίγει νέους δρόμους για την ανακάλυψη φαρμάκου, ειδικού για την καταπολέμηση του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2
Η νόσος Covid-19, που προκαλείται από το νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2, μπορεί να έχει μοιραίες συνέπειες όχι μόνο για τους ανθρώπους με υποκείμενη καρδιαγγειακή νόσο, αλλά και για ανθρώπους χωρίς τέτοιο ιστορικό, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι προκαλεί μυοκαρδιακή βλάβη ακόμη και σε ανθρώπους με υγιή καρδιά.