A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Έλενα Ακρίτα: «Γιατί δεν μου άρεσε ο Γαβράς»

Το άρθρο της Ελενας Ακρίτα στα Νέα:


Πρώτα βλέπουμε μια ταινία και μετά λέμε τη γνώμη μας. Η δική μου στα Νέα.

Στην ταινία ‘Ενήλικοι στο δωμάτιο’ (δευτερευόντως προκύπτει πως) η μόνη διαφορά ανάμεσα στον Ιησού και τον Βαρουφάκη είναι ότι μόνον ο ένας από τους δυο περπάτησε επί των υδάτων. Ο άλλος ίσως δεν προσπάθησε αρκετά. Τόσο υποκειμενική είναι η ματιά του σκηνοθέτη/σεναριογράφου.

Και πολύ καλά κάνει. Ο σκηνοθέτης δεν είναι ιστορικός, καλλιτέχνης είναι. Κι ως καλλιτέχνης θα κάνει ό,τι γουστάρει με το υλικό του. Πρώτον αυτό. Δεύτερον ο Κώστας Γαβράς είναι γίγας, μη συστηθούμε τώρα με τον άνθρωπο.

Όμως και οι γίγαντες κάνουν μέτριες ταινίες. Και οι ‘Ενήλικοι στο δωμάτιο’ είναι ακριβώς αυτό: μια μέτρια ταινία.

Και είναι μέτρια γιατί, μετά το πρώτο 20λεπτο, στριφογυρνάς στην καρέκλα. Παύει να σε απασχολεί το θέμα: όχι γιατί δεν έχει ενδιαφέρον, αλλά γιατί δεν σε νοιάζει το μυθοπλαστικό σκέλος δηλαδή το ‘τι θα γίνει παρακάτω’. Τόσο απλά.

Εδώ, λοιπόν, μιλάμε αποκλειστικά και μόνον την ταινία. Για την μυθοπλασία, όχι για τις πολιτικοοικονομικές παραμέτρους της υπόθεσης. Μιλάμε για σινεμά. Για σενάριο και σκηνοθεσία. Για το δίωρο που παρακολουθήσαμε.

Ήσσονος βαρύτητας – συγκριτικά με τον Γαβρά - σκηνοθέτες έχουν κάνει πολιτικοοικονομικά θρίλερ που σε κρατούν στην άκρη της καρέκλας. Η ταινία ‘Too big to fail’ αφηγείται συναρπαστικά τα γεγονότα που ακολούθησαν την κατάρρευση της Lehman Brothers. Ή το ‘The margin call’ μια συναρπαστική καταγραφή της διεθνούς οικονομικής κρίσης στην Wall Street του 2007-8.

Για το θεατή της ταινίας ‘Ενήλικοι στο δωμάτιο’ το coup de grâce έρχεται στο τέλος. Εκεί όπου ο ‘Τσίπρας’ βρίσκεται αντιμέτωπος με το bizarre χορευτικό των ‘Δυνατών της γης». Οι οποίοι που τον περικυκλώνουν απειλητικά τύπου ‘Γυμνοί στο δρόμο’ με τον Κούρκουλο στη μέση και του γειτόνους γύρω γύρω όλοι.

Η μουσική του Αλεξαντρ Ντεσπλά - κάτι μεταξύ syrtaki και souvlaki – σε προετοιμάζει για τη φάση που θα μπει η Αλίκη να χορέψει ‘Δημήτρη μου, μού το ‘κλεισες το σπίτι μου’ με φόντο την πορεία Ειρήνης του 1963 του Μαραθώνα.

Ο Χρήστος Λούλης είναι έξοχος. Μα έξοχος. Σηκώνει την ταινία στην πλάτη του αλλά είναι μόνος. Ο Χρήστος Τάρλοου υποδύεται με εντυπωσιακή ακρίβεια τον ρόλου του Τσακαλώτου, αλλά με βάση το σενάριο, λίγα πράγματα έχει να κάνει και τα κάνει καλά. Ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης προσπαθεί αλλά δεν έχει και τίποτα να παίξει. Ο ρόλος του εξαντλείται σε εκστατικά επιφωνήματα όταν μιλάει ο Γιάνις. Έχει το βλέμμα του πιστού σκυλιού – πολύ cute σε κουτάβι αλλά όχι σε πρωθυπουργό.

Εν ολίγοις, αυτό δεν είναι το ‘Ζ’, αυτό δεν είναι το ‘Missing’. Είναι οι ‘Ενήλικες στο δωμάτιο’. Που αποδεικνύονται λίγοι.
Άποψή μου. Ταπεινή.



ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Με το Ν. 4649/16/12/2019 Πρόγραμμα παροχής εγγύησης σε ταυτοποιήσεις ιδρυμάτων, επιδιώκεται από την κυβέρνηση (άρθρο 2) η χορήγηση εγγύησης από το Ελληνικό Δημόσιο ύψους 12.000.000.000 δις ευρώ
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Διαβάζω και ακούω αναλυτές που μοιάζουν πεισμένοι ότι ο κορωνοϊός θα μετασχηματίσει την κοινωνία, θα δημιουργήσει έναν φωτεινότερο και δικαιότερο μεταπανδημικό κόσμο, θα αλλάξει τις προτεραιότητες της πολιτικής και τα δόγματα της οικονομίας.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Το «αιφνίδιον» και «απρόβλεπτον» της εμφάνισης του κορωνοϊού, η ταχύτητα της εξάπλωσής του και οι συνέπειές του μάς παραπέμπουν στο Λοιμό των Αθηνών ή το «σύνδρομο του Θουκυδίδη»
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής είναι ιδιαίτερα ενεργός στα σόσιαλ μίντια κι εκεί, ουκ ολίγες φορές, έχει παρουσιάσει καταθέτοντας τις απόψεις του, μέρος του χαρακτήρα και του ψυχισμού του.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Δυστυχώς, την τραγωδία που βιώνουμε σήμερα, με κάποιες τιμητικές εξαιρέσεις την διαχειρίστηκαν «δημοσιογραφικά», άτομα ανεπαρκή που έφερναν στο νου έναν αξιολύπητο τηλεοπτικό τραμπούκο που μας έφτυνε κατά πρόσωπο τη χυδαιότητά του
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Βιώνουμε εποχές όπου η παρατεταμένη κρίση μοιάζει με Λερναία Ύδρα και κανείς δεν γνωρίζει πώς κι αν ο σύγχρονος άνθρωπος θα καταφέρει, ως άλλος τεχνοκράτης Ηρακλής, να θάψει το «αθάνατο κεφάλι» της, ώστε να σταματήσει την αναπαραγωγή της
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ