A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

ΑΛΚΥΩΝ: Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σήμερα - Υπάρχουν λύσεις

ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ – ΠΩΣ, ΠΟΥ, ΓΙΑΤΙ – ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ   

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΛΚΥΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ Β.Α.Π.Ε.

(Βιομηχανικές Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας)

 

Η Ομοσπονδία μας θεωρεί το ζήτημα της εγκατάστασης αιολικών πάρκων βιομηχανικής κλίμακας στην Ελλάδα κορυφαία σοβαρό, όχι μόνο από περιβαλλοντικής άποψης, που απαιτείται  κατεπειγόντως παρέμβαση.

Θα πρέπει η Ελληνική κυβέρνηση να πράξει ότι είναι απαραίτητο προκειμένου να σταματήσει άμεσα η αντιπαράθεση πολιτείας – πολιτών που  μεγαλώνει  συνεχώς σε έκταση και σε ένταση. Αντιπαράθεση που δηλητηριάζει το δημόσιο βίο  και καταβαραθρώνει  επικίνδυνα πλέον το κύρος της πολιτικής, των  πολιτικών σε όλα τα επίπεδα, των θεσμών και όλων εκείνων των πυλώνων που συντελούν στην ομαλή λειτουργία μιας κοινωνίας.

Η άρνηση επίλυσης συσσωρευόμενων προβλημάτων οδηγεί σε αδιέξοδο. Η ολιγωρία σύνταξης κρίσιμων νομοθετημάτων όπως το σχετικό Χωροταξικό με επαναλαμβανόμενες αναβολές και παράλληλα η χορήγηση άδειών δημιουργίας νέων αιολικών με όλο και πιο μεγάλη συχνότητα, δημιουργεί τετελεσμένα διασφαλίζοντας  ιδιωτικά συμφέροντα, άσχετα με τις επιπτώσεις σε κοινωνίες δεκάδων χιλιάδων πολιτών.

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ - ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ

Την άμεση βραχυπρόθεσμη αναστολή κάθε δραστηριότητας σχετικά με την κατασκευή και αδειοδότηση αιολικών πάρκων με ταυτόχρονο καθορισμό ημερομηνιών διοργάνωσης συζήτησης (εκτιμάμε ότι θα απαιτηθούν πλέον την μίας ημέρας) μεταξύ όλων των εμπλεκομένων στην υπόθεση. Η συζήτηση να διοργανωθεί από το ίδιο το Υπ. Περιβάλλοντος, το οποίο και θα προεδρεύει της συζήτησης με παρουσία των  επιστημόνων του προκειμένου να καταγράψουν τα επιχειρήματα - αντεπιχειρήματα από όλες τις πλευρές και να μεταφέρουν τα συμπεράσματα σε ανώτερο επίπεδο  ώστε αυτή να έχει και το κύρος που απαιτείται.

Στη συζήτηση να κληθούν οι  εκπρόσωποι  των εταιρών κατασκευής και εκμετάλλευσης ανεμογεννητριών και αιολικών πάρκων,  οι επιστημονικοί φορείς  που ασχολούνται με το θέμα, εκπρόσωποι των ΡΑΕ, ΔΕΔΔΗΕ, ΔΕΗ, οικολογικές και κάθε είδους  οργανώσεις που υποστηρίζουν με οποιονδήποτε τρόπο την ανάπτυξη αιολικών καθώς και εκείνες που αντίστοιχα αντιτίθενται με οποιονδήποτε τρόπο στην ανάπτυξή των, με το κάθε μέρος να έχει το δικαίωμα να καλέσει όποιον επιστήμονα κρίνει επιπλέον ως ειδικό. Η συμμετοχή να είναι ελεύθερη και σε όποιον άλλο επιθυμεί μέσα από τις προβλεπόμενες διαδικασίες δήλωσης συμμετοχής. 

Θεωρούμε ότι τα συμπεράσματα της συζήτησης, που θα βιντεοσκοπηθούν και αναρτηθούν στο site του ΥΠΕΝ, θα είναι ισχυρά στην κοινή γνώμη, θα αποκατασταθεί η αναπτυσσόμενη αντιπαράθεση κυβέρνηση πολιτών και η συνέχιση της όποιας Εθνικής πολιτικής στο θέμα αυτό θα είναι ξεκάθαρο ποια συμφέροντα υπηρετεί. Παράλληλα θα σταματήσει το  προκλητικό φαινόμενο να μην υπάρχει μέχρι σήμερα πολιτικός που να μπορεί να υποστηρίξει την ασκούμενη πολιτική  και όποτε έχει «στριμωχτεί» δημόσια να αποκαλύπτει αξιοθρήνητα ότι μόνη πηγή από την οποία έχει διαμορφώσει άποψη και λαμβάνει αποφάσεις, είναι από την ανεύθυνη γενική και αόριστη εκστρατεία προπαγάνδας υπέρ των αιολικών πάρκων συγκεκριμένων ΜΜΕ.

       

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ

Βασική προϋπόθεση ισχύος των θέσεων που ακολουθούν, είναι ο προηγούμενος ακριβής προσδιορισμού των συνολικών συνθηκών  κατά τις οποίες η εγκατάσταση αιολικών μονάδων παραγωγής ενέργειας, Φ/Β  κλπ μονάδων ΑΠΕ έχουν θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα (μείωση της καύσης ορυκτών καυσίμων εξαιτίας της ενέργειας που παράγουν  μεγαλύτερη από αυτή που απαιτήθηκε για την κατασκευή τους), κάτι που σύμφωνα με όλο και περισσότερα στοιχεία    δεν συμβαίνει στις περισσότερες  περιπτώσεις σήμερα.

1) Η βασική μας αρχή, και κάθε τίμιου συνομιλητή, είναι οποιαδήποτε επιλογή να εξασφαλίζει ότι οι ΑΠΕ σαν νέα μορφή παραγωγής ενέργειας θα πρέπει να λειτουργήσουν, πρώτα απ΄ όλα, προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας.

Ποιο συγκεκριμένα  προτείνουμε σχετικά με την συνολική πολιτική της Ελλάδας στις ΑΠΕ:

  i) Σε πρώτη   προτεραιότητα  να προωθηθεί η εγκατάσταση Φ/Β σε οικιακό επίπεδο, σε όλη την επικράτεια (στέγες, ταράτσες κ.λπ.), όπου δεν επηρεάζεται  πιθανή προστατευόμενη αρχιτεκτονική της περιοχής . Ομοίως και σε κάθε άλλη δομημένη επιφάνεια    εργοστάσια, σχολεία, Δημόσιες υπηρεσίες, κλπ ). Αφορά την πρώτη επίσημη Ελληνική Εθνική πολιτική για τις ΑΠΕ στην Ελλάδα. Ξεκίνησε επίσημα το 2007 με πρωτόγνωρα μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία σε κάθε ΜΜΕ. Τα αρχικά προσφερόμενα μεγέθη  ,με κίνητρα όμοια με αυτά που δίνονται σήμερα στις πολυεθνικές  για τα γιγάντια αιολικά πάρκα, υπερκαλύφτηκε από το ενδιαφέρον των πολιτών αλλά χωρίς καμία επίσημη δικαιολογία η διαδικασία πάγωσε και  εγκαταλείφτηκε για να επανέλθει η Ελληνική Κυβέρνηση μετά από λίγα χρόνια με την «πολιτική» που ισχύει σήμερα. 

 ii) Σε δεύτερη προτεραιότητα να καθοριστούν οι όροι και προϋποθέσεις και να προωθηθεί   η εγκατάσταση και μικρών ανεμογεννητριών οικιακής κλίμακας επίσης στις δομημένες περιοχές.

  iii)Σε τρίτη προτεραιότητα να τεθούν οι μικρές αιολικές μονάδες εκτός πόλεων στις μεγάλες γεωργικές περιοχές (όπου έχει ήδη τροποποιηθεί η γη και το οικοσύστημα από την αρχική φυσική μορφή του) με την προϋπόθεση ότι οι μονάδες αυτές δεν θα υποβαθμίζουν το τοπίο των κομβικών περιοχών και των μεταξύ τους αξόνων μεταφοράς, στις τουριστικές και εν δυνάμει τουριστικές περιοχές οποιασδήποτε μορφής τουρισμού. Να εφαρμοστούν οι διεθνών προβλεπόμενοι όροι για ΑΠΕ σε τουριστικές περιοχές.

 Με την πιο πάνω κατεύθυνση, ο κάθε πολίτης θα μπορεί να λειτουργήσει ως καταναλωτής και παραγωγός ταυτόχρονα, πουλώντας το πλεόνασμα της παραγωγής στο Εθνικό δίκτυο. Με την επιλογή αυτή ενδεικτικά:

α) Αποφεύγονται  οι περισσότερες  αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον από την  αλλοίωση του μαγνητικού πεδίου, τους υπόηχους κλπ και οι επιπτώσεις τους στην πανίδα –χλωρίδα, τα μεταναστευτικά ρεύματα κ.λπ.. Αυτά έχουν ήδη προκληθεί και αποτελούν πραγματικότητα στο αστικό περιβάλλον.  

β) Βελτιώνεται η ενεργειακή απόδοση ως ΑΠΕ αφού μηδενίζονται οι απώλειες ενέργειας λόγω μεταφοράς σε μακρινές περιοχές όταν υπάρχει υπερπαραγωγή.

γ) Στηρίζεται οικονομικά απευθείας ο Έλληνας πολίτης. 

δ) Πιθανή απαίτηση φορολόγησης της υπεραξίας ως επιχειρηματική δραστηριότητα δεν θα κινδυνεύει από φοροαποφυγή που είναι σχεδόν εξασφαλισμένη σε μικρή έως ολοκληρωτική έκταση  σε ένα μέγεθος επιχειρήσεων και πάνω, όπως οι πολυεθνικές  που εκμεταλλεύονται σήμερα τον κλάδο.

ε) Τα επιχειρηματικά οικονομικά κέρδη θα αφορούν μικρομεσαία Ελληνικά νοικοκυριά, δηλαδή παραμένουν και διατίθενται εξολοκλήρου εντός της Ελληνικής οικονομίας με πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις στο ΑΕΠ, σε αντίθεση με σήμερα που αφορούν στην τάξη του 90%  τα μερίδια των πολυεθνικών που φεύγουν από την χώρα μας στο εξωτερικό, με όλες τις αρνητικές για την εθνική οικονομία συνέπειες.

 στ) Θα εκλείψουν τα κίνητρα για διαπλοκή και διαφθορά, που, όπως είναι γνωστό, αναπτύσσονται σε όλα τα επίπεδα, απόρροια της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης των αιολικών πάρκων, με όλες τους τις επιπτώσεις στο δημόσιο βίο σε όλα τα επίπεδα  και τις πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις στην  κοινωνική και  οικονομική ζωή κάθε περιοχής. Και μόνο το να κυκλοφορούν σήμερα φήμες για εμπλοκή μελών οικογενειών κορυφαίων  στελεχών της κυβέρνησης σε εταιρίες εκμετάλλευσης αιολικών πάρκων στην Ελλάδα  μέσω παράκτιων εταιριών, αποτελεί δηλητήριο στην δημόσια ζωή  με βαρύ αντίτιμο ανεξάρτητα από το ποια είναι ακριβώς η αλήθεια. 

 

 2) Απαιτείται ακριβής προσδιορισμός των συνολικών συνθηκών για την εγκατάσταση αιολικών πάρκων μεγάλου μεγέθους -όπως αυτά που σήμερα εγκαθίστανται αθρόα- για να έχει θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θετικές επιπτώσεις στην  Εθνική και τοπική οικονομία.  Δηλαδή:

Ο οριστικός εξαρχής αποκλεισμός εγκατάστασης αιολικών πάρκων σε κάθε περιοχή όπου απαγορεύεται σήμερα η κατασκευή άλλων υποδομών εξαιτίας Νόμων που προστατεύουν φυσική ή και πολιτιστική κληρονομιά ή και το τοπίο. Είναι προκλητικό και καθιστά φαιδρή την λειτουργία της Ελληνικής Πολιτείας και του επιπέδου της Ελληνικής Νομοθεσίας, να απαγορεύεται σήμερα εξαιτίας της Δασικής ή Αρχαιολογικής νομοθεσίας η κατασκευή μιας μεγάλης ξενοδοχειακής μονάδας εκατοντάδων ή χιλιάδων θέσεων εργασίας συγκεκριμένης οπτικής όχλησης και πεπερασμένων περιβαλλοντικών επιπτώσεων και να αδειοδοτούνται  στην ίδια περιοχή φαραωνικά αιολικά πάρκα μηδενικών θέσεων εργασίας και τεραστίων συγκριτικά αρνητικών επιπτώσεων κάθε είδους.

3) Στο μοναδικό εάν όχι από τα ελάχιστα πράγματα που συμφωνεί η σημερινή Κυβέρνηση με όλες τις προηγούμενες είναι ότι ο Τουρισμός αποτελεί  σήμερα πολύ κρίσιμη συνιστώσα  της Εθνικής οικονομίας. Όλοι συμφωνούμε ότι κάθε παραλιακή περιοχή της Ελλάδας έως και αρκετά χιλιόμετρα ενδοχώρας (που σύμφωνα με τους ξένους καταναλωτές αποτελούν τμήμα του παραλιακού μετώπου), αλλά και κάθε περιοχή της ενδοχώρας που έχει να προσφέρει στοιχεία τουριστικού ενδιαφέροντος στους επισκέπτες του παραλιακού μετώπου, φυσικά ή ανθρωπογενή,  μπορεί στον ένα ή άλλο βαθμό να αναπτύξει κάποια σημαντικής μορφής τουριστική δραστηριότητα ως κύρια ή παράλληλα με οποιαδήποτε άλλη. Βασική προϋπόθεση για οποιαδήποτε προοπτική τουριστικής ανάπτυξης είναι το κατάλληλο ΤΟΠΙΟ μέσα και γύρω από αυτές τις περιοχές. Εάν το Τοπίο θεωρηθεί  «βιομηχανικό» όπως χαρακτηρίζουν επίσημα όλες οι επιστήμες και η κοινή λογική το τοπίο αιολικών πάρκων, Φ/Β κλπ μεγάλου μεγέθους,  αποκλείεται  κάθε μορφής τουριστική ανάπτυξη. Ευνόητο, λοιπόν είναι ότι, μαζί με την προστασία του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, θα πρέπει να αποκλειστούν εξαρχής τα αιολικά πάρκα (μηδενικών θέσεων εργασίας) μέσα και γύρω από περιοχές και σε απόσταση που υποβαθμίζουν  το τοπίο, ήτοι:

α) Παραλιακές περιοχές  κάθε είδους και θέσης. Στις δυτικές χώρες της Ε.Ε. κάθε παραλιακό μέτωπο με δυνατότητα τουριστικής ανάπτυξης προστατεύεται αυστηρά ως πολύτιμος αναπτυξιακός πόρος.

β) Περιοχές όπου το τοπίο προστατεύεται ήδη για άλλους λόγους (φυσικής – πολιτιστικής κληρονομιάς). Να εφαρμοστούν οι διεθνείς επιστημονικοί κανόνες προστασία τέτοιων τοπίων.

γ) Περιοχές γύρω από μνημεία  παγκόσμιας Πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Η ίδια η UNESCO έχει θεσπίσει όρους και κανόνες για αυτή την προστασία. Να γίνουν σεβαστές.

4) Ο οριστικός εξαρχής αποκλεισμός εγκατάστασης αιολικών πάρκων σε περιοχές NATURA 2000 εξαιτίας των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και διότι η ιδιαιτερότητα αυτών των οικοσυστημάτων μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην δημιουργία   θέσεων εργασίας στην βάση ελεγχόμενης επισκεψιμότητας στην θέση των μηδενικών θέσεων που   προσφέρουν τα αιολικά ή Φ/Β πάρκα. Πρόσφατα έχει αρχίσει και με επιχορήγηση από την Ε.Ε. και με ευθύνη της Ελληνικής κυβέρνησης  διαφήμιση στα κρατικά τηλεοπτικά κανάλια, και όχι μόνο, για τις δυνατότητες  οικονομικής ανάπτυξης από την επισκεψιμότητα των περιοχών NATURA. Κάθε μορφής ανάπτυξη θέσεων εργασίας σε περιοχή  NATURA 2000 σχετίζεται με την προσέλκυση επισκεπτών η οποία αποκλείεται εάν η περιοχή μετατραπεί σε βιομηχανικό τοπίο. H διαφημιζόμενη  αντίθεση μεταξύ λόγων και πράξεων εκθέτει ακόμα περισσότερο την πολιτεία και τους θεσμούς της.

5) Άμεσος νέος χωροταξικός σχεδιασμός για τις ΑΠΕ και μάλιστα με λεπτομέρειες κατά Περιφέρεια. Η όποιες επιπλέον μονάδες χρειαστεί να εγκατασταθούν να κατανεμηθούν ισότιμα σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας με τις προαναφερόμενες προϋποθέσεις. Οριστικό αποκλεισμό δημιουργίας ΒΑΠΕ που λόγω μεγέθους τελικά κυριαρχούν στο τοπίο αποκλείοντας κάθε άλλου είδους οικονομική ανάπτυξη. Είναι εμφανές πλέον ότι η συνεχής αναβολή ενός σωστού χωροταξικού σχεδιασμού ακόμη και μετά και την καταδίκη της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2014 για τον τρόπο που αδειοδοτούσε αιολικά πάρκα (και ο οποίος δεν έχει αλλάξει μέχρι σήμερα) αφορά αποτέλεσμα ισχυρής διαπλοκής και μόνο. Μπορεί η γενική και αόριστη προπαγάνδα κάποιων ΜΜΕ να δημιουργεί σύγχυση σε ψηφοφόρους με ελλιπή μόρφωση προκειμένου να κατανοήσουν την αλήθεια, κάθε ψηφοφόρος –πολίτης με την στοιχειώδη απαιτούμενη μόρφωση και πάνω, γνωρίζει ότι δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για την μη ύπαρξη ακόμα κοινά αποδεκτού επίσημου εθνικού Χωροταξικού σχεδιασμού.

Εάν κατά την εφαρμογή των πιο πάνω κριτηρίων, προκύψει ότι περιορίζονται κατά πολύ τα περιθώρια ανάπτυξης άλλων αιολικών πάρκων επειδή θα γίνει εμφανές πως το μεγαλύτερο μέρος της Ελλάδας έχει μεταξύ οποιασδήποτε άλλης αναπτυξιακής δυνατότητας και εκείνη της ανάπτυξης της οικονομίας της φιλοξενίας (τουρισμός, γαστρονομία, τοπικά προϊόντα) , αυτό θα είναι πολύ καλό. Θα σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει επιτέλους ένα συνολικό Εθνικό  αναπτυξιακό σχέδιο στο οποίο δεν υπάρχει κανένας λόγος να καταστρέφουμε τοπικές οικονομίες και να ερημώνουμε τεράστιες επαρχιακές εκτάσεις που κατοικούνταν επί χιλιάδες χρόνια μέχρι σήμερα χωρίς κανένα τεχνοοικονομικό λόγο. Η επιμονή στην καταστροφική κατεύθυνση για το περιβάλλον με εξίσου καταστροφικά αποτελέσματα και στην οικονομία, δεν έχει καμία δικαιολογία. Η χώρα μας έχει καλύψει έστω και για την καλή έξωθεν εικόνα τις υποχρεώσεις της για παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ από τις προαιρετικές διεθνής δεσμεύσεις της. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για την παραμικρή περαιτέρω θυσία στο όνομα μιας αμφισβητούμενης  προσφοράς στο παγκόσμιο πρόβλημα, ιδιαίτερα δε όταν πολλές χώρες και κυρίως οι υπερδυνάμεις του πλανήτη  αδιαφορούν επιδεικτικά με αιτιολογία ότι «δεν τους είναι Εθνικά συμφέρον» ενώ άλλες χώρες που αρχικά συνυπέγραψαν τις συμφωνίες δεν εγκατέστησαν τελικά κανένα αιολικό πάρκο (για λόγους που δεν έχει εξετάσει ακόμα η Ελληνική πολιτεία).

    

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΥ ΚΟΛΠΟΥ ¨Η ΑΛΚΥΩΝ ¨

 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Ως μέλη της Κίνησης Πολιτών για την Προστασία της Οίτης θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με τα σχέδια και τις εξελίξεις για την εγκατάσταση ανεμογεννητριών στο βουνό της Οίτης.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Κατάργηση της πάγιας χρέωσης για όλους τους καταναλωτές, έκπτωση 5 ευρώ για όσους λαμβάνουν ηλεκτρονικό λογαριασμό και επιπλέον 8% για τους ευάλωτους πελάτες και για καταναλώσεις πάνω από 2.000 κιλοβατώρες, θέτει σε εφαρμογή η ΔΕΗ από τις 26 Μαρτίου και για τρεις μήνες.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Καθυστερήσεις στην επίδοση λογαριασμών σημειώνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα (μετά τις 14 Φεβρουαρίου, σε ορισμένες περιοχές της Επικράτειας), ενημερώνει η ΔΕΗ η οποία προχώρησε ήδη στη λήψη μέτρων προκειμένου να μην υπάρξουν επιπτώσεις στους καταναλωτές.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Ψήφο εμπιστοσύνης συνολικά για την ελληνική οικονομία, συνιστά η απόφαση του Ομίλου ΕΛΠΕ να προχωρήσει στη δημιουργία του Φωτοβολταϊκού Πάρκου στην Κοζάνη
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Εμβληματική συμφωνία για την εξαγορά ισχυρού χαρτοφυλακίου Φωτοβολταϊκών έργων της Γερμανικής εταιρείας juwi στη περιοχή της Κοζάνης, συνολικής ισχύος 204 MW
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Η κα Παπαδέδε είναι Πολιτικός επιστήμονας και οικονομολόγος. Εργάζεται 23 χρόνια στη ΔΕΗ, τώρα στον ΑΔΜΗΕ, και είναι γενική γραμματέας του συλλόγου επιστημονικού προσωπικού των εργαζομένων. 

ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x