Ο κορωνοϊός στην Ιταλία έφθασε μερικές εβδομάδες πριν την διάγνωση του πρώτου κρούσματος

Ιταλοί μοριακοί βιολόγοι μετά από έρευνα που έκαναν κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα πρώτα κρούσματα μόλυνσης από τον κορωνοϊό, σημειώθηκαν στην επικράτεια της Ιταλίας στα τέλη Ιανουαρίου, μερικές εβδομάδες πριν γίνει η διάγνωση του πρώτου ασθενούς. Τα συμπεράσματα τους τα δημοσιεύσαν στην ηλεκτρονική επιστημονική βιβλιοθήκη medRxiv.

«Τα στοιχεία που συλλέξαμε παραπέμπουν στο ότι ο ιός SARS-CoV-2 (είναι ο ίδιος ο νέος κορωνοϊός) διείσδυσε στην επικράτεια της Βόρειας Ιταλίας στο διάστημα μεταξύ του δεύτερου δεκαπενθήμερου του Ιανουαρίου και τις αρχές Φεβρουαρίου, δηλαδή πολύ πιο πριν από την στιγμή που ξεκίνησε η αναχαίτιση του. Παράλληλα, δεν μπορεί να αποκλείσει κανείς το ότι ο ιός μπήκε στην Ιταλία αμέσως ακολουθώντας αρκετές διαδρομές» γράφουν οι επιστήμονες.

Οι μοριακοί βιολόγοι από το πανεπιστήμιο του Μιλάνου και γιατροί από νοσοκομείο Λουίτζι Σάκκο, κατέληξαν σ’ αυτό το συμπέρασμα, αποκωδικοποιώντας τα γονιδιώματα των δειγμάτων του ιού, τα οποία πήραν από τα τρία πρώτα θύματα του Covid-19 στην Λομβαρδία. Εν συνεχεία οι ειδικοί τα συνέκριναν μεταξύ τους, καθώς και με δείγματα SARS-CoV-2 από άλλες περιοχές της Ευρώπης.

Οι υπολογισμοί τους παρέπεμπαν στο ότι όλα τα ιταλικά δείγματα του ιού ήταν το ένα με το όλα πολύ συγγενικά. Εκτός των άλλων έμοιαζαν με εκείνα τα στελέχη του SARS-CoV-2, τα οποία οι γιατροί απομόνωσαν από τον οργανισμό των πρώτων θυμάτων του Covid -19 στην Γερμανία το τελευταίο δεκαήμερο του Ιανουαρίου. Επίσης παρόλο που οι γιατροί πήραν και τα τρία δείγματα του ιού από σώματα των Ιταλών ασθενών την ίδια ημέρα, στα γονιδιώματα τους παρατηρήθηκαν αρκετές διαφορετικές μεταλλάξεις.

ΚΟΣΜΟΣ
Ο συνολικός αριθμός των περιστατικών κορωνοϊού στην Ιταλία είναι 92.472. Οι νεκροί έφτασαν τους 10.023. Παράλληλα, 12.384 άνθρωποι έχουν ιαθεί.
ΚΟΣΜΟΣ
Ο απολογισμός της πανδημίας του νέου κορωνοϊού υπερέβη τους 1.000 θανάτους στη Βρετανία, με 260 νέους θανάτους να έχουν καταγραφεί μέσα σε 24 ώρες, σύμφωνα με επίσημο απολογισμό που δημοσιοποιήθηκε σήμερα.
ΚΟΣΜΟΣ
Web εφαρμογή η οποία προβλέπει την εξέλιξη της εξάπλωσης του κορωνοϊού κατά το επόμενο 10ήμερο, ανά χώρα δημιούργησε το Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης στην Αυστραλία
ΚΟΣΜΟΣ
Εν μέσω πανδημίας, ο πλανήτης βρίσκεται αντιμέτωπος και με τον κίνδυνο παγκόσμιας έλλειψης προφυλακτικών
ΚΟΣΜΟΣ
«Η Τουρκία κατηύθυνε τα επεισόδια στα ελληνικά σύνορα» αναφέρει το Γερμανικό περιοδικό Spiegel επικαλούμενο πληροφορίες της γερμανικής μυστικής υπηρεσίας για εξωτερικές υποθέσεις.
ΚΟΣΜΟΣ
Σε βίντεο που δημοσιεύτηκε πριν από λίγα λεπτά στο Twitter, ο Βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον, επιβεβαίωσε ότι είχε ήπια συμπτώματα - «πυρετό και επίμονο βήχα» - τις τελευταίες 24 ώρες και, αφού συμβουλεύτηκε τον γιατρό του, έκανε το τεστ και βγήκε θετικός στον κορωνοϊό.