Νέους δρόμους για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού ανοίγει μία επιστημονική ανακάλυψη

Μία σημαντική επιστημονική έρευνα, που δημοσιεύτηκε σε ένα από τα πλέον έγκυρα επιστημονικά περιοδικά, το Science, ανοίγει νέους δρόμους για την ανακάλυψη φαρμάκου, ειδικού για την καταπολέμηση του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2, όπως αναφέρει ο καθηγητής Οργανικής Χημείας-Φαρμακοχημείας, ΕΚΠΑ, Κέντρο Αριστείας Σχεδιασμού και Ανακάλυψης Φαρμάκων ΕΚΠΑ, Γιώργος Κόκοτος.

Ομάδα επιστημόνων, με επικεφαλής τον Rolf Hilgenfeld, Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Λούμπεκ στη Γερμανία, ανακοίνωσε την κρυσταλλική δομή της κύριας πρωτεάσης του κορωνοϊού και μάλιστα συγκρυσταλλωμένης με έναν αναστολέα-υποψήφιο φάρμακο.

«Αυτά τα επιστημονικά ευρήματα θέτουν τις βάσεις για τον ορθολογικό σχεδιασμό φαρμάκου, ειδικού για τον κορωνοϊό SARS-CoV-2», τονίζει ο κ. Κόκοτος. Όπως εξηγεί, η κύρια πρωτεάση (Mpro, 3CLpro) του κορωνοϊού αποτελεί ελκυστικό στόχο για την ανακάλυψη νέου φαρμάκου (αναστολέα του ενζύμου) γιατί διαδραματίζει ουσιώδη ρόλο στην επεξεργασία πρωτεϊνών που μεταφράζονται από το ιικόRNA. Η εξειδίκευση της ιικής πρωτεάσης δεν μοιάζει με καμία από τις πρωτεάσες του ανθρώπου και γι' αυτό θεωρείται ότι αναστολείς της δεν θα παρουσιάζουν τοξικότητα. Σημειώνει ότι το ένα τέταρτο των χρησιμοποιούμενων γενικά φαρμάκων αποτελείται από αναστολείς ενζύμων.

Οι αναστολείς που αναπτύχθηκαν στη Γερμανία βασίζονταν σε παλαιότερα ευρήματα του καθ. Hilgenfeld, στο πλαίσιο ερευνών για τον SARS-CoV. Οι τωρινές μελέτες σε εργαστηριακό επίπεδο έδειξαν ότι ο προτεινόμενος αναστολέας (άλφα-κετοαμίδιο) είναι κατάλληλος για χρήση υπό εισπνεόμενη μορφή.

Η ομάδα του καθηγητή Γιώργου Κόκοτου στο Τμήμα Χημείας του ΕΚΠΑ ξεκίνησε συνεργασία με την ομάδα του καθηγητή Hilgenfeld, στο πλαίσιο της οποίας ενώσεις (κετοαμίδια) που είχαν συντεθεί στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και παρουσίαζαν δράση κατά κορωνοϊών θα ελεγχθούν για τη δράση τους στη Γερμανία έναντι του νέου κορωνοϊού.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

Τα «διαβατήρια ανοσίας», δηλαδή πιστοποιητικά ότι κάποιος νόσησε από Covid-19, θα προκαλέσουν περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσουν
Για μία νέα μέθοδο με την οποία κλωνοποιείται το dna των αντισωμάτων που ένας άνθρωπος αναπτύσσει, μιλάει ο καθηγητής πληροφορικής στον τομέα της γονιδιωματικής και μοριακής ιατρικής στο ΜΙΤ
Η δοκιμή του εμβολίου του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης κατά της Covid-19 έχει μόλις 50% πιθανότητες επιτυχίας καθώς ο νέος κορωνοϊός φαίνεται να εξασθενεί γρήγορα στη Βρετανία
Δεκτή έγινε για δημοσίευση στο περιοδικό Journal of Neurology μία πιλοτική μελέτη παρατήρησης ασθενών-μαρτύρων, με σκοπό την αντικειμενική και ποσοτική εκτίμηση της οσφρητικής λειτουργίας νοσηλευόμενων ασθενών με νόσο COVID-19
Η J&J βρίσκεται αντιμέτωπη με 16.000 αγωγές από καταναλωτές που υποστηρίζουν ότι τα προϊόντα ταλκ της εταιρίας, συμπεριλαμβανομένης και της Johnson's Baby Powder , τους προκάλεσαν καρκίνο.
H Ellen ‘t Hoen, είναι δικηγόρος και ασχολείται με τη διεκδίκηση δικαιωμάτων σε ζητήματα δημόσιας υγείας εδώ και 30 χρόνια