Νέους δρόμους για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού ανοίγει μία επιστημονική ανακάλυψη

Μία σημαντική επιστημονική έρευνα, που δημοσιεύτηκε σε ένα από τα πλέον έγκυρα επιστημονικά περιοδικά, το Science, ανοίγει νέους δρόμους για την ανακάλυψη φαρμάκου, ειδικού για την καταπολέμηση του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2, όπως αναφέρει ο καθηγητής Οργανικής Χημείας-Φαρμακοχημείας, ΕΚΠΑ, Κέντρο Αριστείας Σχεδιασμού και Ανακάλυψης Φαρμάκων ΕΚΠΑ, Γιώργος Κόκοτος.

Ομάδα επιστημόνων, με επικεφαλής τον Rolf Hilgenfeld, Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Λούμπεκ στη Γερμανία, ανακοίνωσε την κρυσταλλική δομή της κύριας πρωτεάσης του κορωνοϊού και μάλιστα συγκρυσταλλωμένης με έναν αναστολέα-υποψήφιο φάρμακο.

«Αυτά τα επιστημονικά ευρήματα θέτουν τις βάσεις για τον ορθολογικό σχεδιασμό φαρμάκου, ειδικού για τον κορωνοϊό SARS-CoV-2», τονίζει ο κ. Κόκοτος. Όπως εξηγεί, η κύρια πρωτεάση (Mpro, 3CLpro) του κορωνοϊού αποτελεί ελκυστικό στόχο για την ανακάλυψη νέου φαρμάκου (αναστολέα του ενζύμου) γιατί διαδραματίζει ουσιώδη ρόλο στην επεξεργασία πρωτεϊνών που μεταφράζονται από το ιικόRNA. Η εξειδίκευση της ιικής πρωτεάσης δεν μοιάζει με καμία από τις πρωτεάσες του ανθρώπου και γι' αυτό θεωρείται ότι αναστολείς της δεν θα παρουσιάζουν τοξικότητα. Σημειώνει ότι το ένα τέταρτο των χρησιμοποιούμενων γενικά φαρμάκων αποτελείται από αναστολείς ενζύμων.

Οι αναστολείς που αναπτύχθηκαν στη Γερμανία βασίζονταν σε παλαιότερα ευρήματα του καθ. Hilgenfeld, στο πλαίσιο ερευνών για τον SARS-CoV. Οι τωρινές μελέτες σε εργαστηριακό επίπεδο έδειξαν ότι ο προτεινόμενος αναστολέας (άλφα-κετοαμίδιο) είναι κατάλληλος για χρήση υπό εισπνεόμενη μορφή.

Η ομάδα του καθηγητή Γιώργου Κόκοτου στο Τμήμα Χημείας του ΕΚΠΑ ξεκίνησε συνεργασία με την ομάδα του καθηγητή Hilgenfeld, στο πλαίσιο της οποίας ενώσεις (κετοαμίδια) που είχαν συντεθεί στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και παρουσίαζαν δράση κατά κορωνοϊών θα ελεγχθούν για τη δράση τους στη Γερμανία έναντι του νέου κορωνοϊού.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

Η βιταμίνη D είναι βιταμίνη και λιποδιαλυτή στεροειδής ορμόνη με εκατοντάδες ρόλους στον οργανισμός μας, ρυθμίζει πάνω από 200 γονίδια στο ανθρώπινο σώμα.
Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αποτελέσματα αναμένονται από πρωτοποριακές έρευνες που πραγματοποιούνται από τους επιστήμονες για την εύρεση νέων θεραπειών σε ασθενείς με Κυστική Ίνωση
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ ενημερώνει το κοινό με 23 επίκαιρες ερωτήσεις και απαντήσεις για τις διαγνωστικές εξετάσεις που γίνονται για τον νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2
Ξεκινά η λειτουργία των 500 Κινητών Ομάδων Υγείας για τη λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού σε ύποπτα ή πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19 κατ’ ́οίκον υπό την καθοδήγηση και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
Βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του αγώνα κατά της COVID-19. Δίνουν καθημερινά τη μάχη με έναν αόρατο εχθρό. Οι άνθρωποι τούς αποκαλούν ήρωες και τους χειροκροτούν.
Σύμφωνα με καταγγελία, αν και εντοπίστηκαν τέσσερα κρούσματα θετικά στον νέο κορωνοϊό σε εργαζομένους του νοσοκομείου "Αγία Όλγα", ωστόσο δεν πραγματοποιήθηκε απολύμανση, δεν έγινε ιχνηλάτηση, αλλά ούτε και τεστ για να εντοπιστούν τυχόν άλλα περιστατικά.