Τα δύο συμπτώματα - «κλειδιά» στους ασθενείς με Covid-19

Έξι στους δέκα ασθενείς (το 59%) με λοίμωξη Covid-19 επιβεβαιωμένη με τεστ, ανέφεραν τα συμπτώματα της απώλειας όσφρησης ή γεύσης, σύμφωνα με έρευνα Βρετανών ερευνητών. Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με τους Βρετανούς επιστήμονες, δείχνει ότι πρόκειται για συμπτώματα-κλειδιά για τη διάγνωση της νόσου και όχι για περιθωριακά συμπτώματα. Συγκριτικά, μόνο το 18% όσων βρέθηκαν αρνητικοί στο τεστ για το νέο κορονοϊό, είχαν απώλεια γεύσης ή όσφρησης.

Οι ερευνητές του Βασιλικού Κολλεγίου του Λονδίνου (King's), με επικεφαλής τον καθηγητή Τιμ Σπέκτορ, συνέλεξαν στοιχεία για τα συμπτώματα μέσω μιας εφαρμογής (Covid Symptom Tracker app), που ανέπτυξαν Βρετανοί επιστήμονες και στην οποία έδωσαν στοιχεία περίπου 400.000 χρήστες μεταξύ 24 και 29 Μαρτίου, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς και το BBC.

Από αυτούς, οι 1.702 είχαν κάνει ήδη το τεστ για Covid-19 και οι 579 είχαν βγει θετικοί, ενώ οι 1.123 αρνητικοί. Μεταξύ όσων επιβεβαιωμένα είχαν τη νόσο, η πλειονότητα (59%) ανέφερε απώλεια γεύσης ή όσφρησης.

Οι ειδικοί πάντως θεωρούν ότι τα στοιχεία δεν είναι ακόμη επαρκή και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας δεν έχει έως τώρα προσθέσει αυτά τα συμπτώματα στον κατάλογο των συχνών συμπτωμάτων της Covid-19. Η απώλεια όσφρησης και γεύσης μπορεί να συμβεί και σε άλλες αναπνευστικές λοιμώξεις, ακόμη και στο κοινό κρυολόγημα.

Από την άλλη, οι Βρετανοί ερευνητές, που ανέπτυξαν ένα μαθηματικό μοντέλο για να εντοπίζουν ποιος συνδυασμός συμπτωμάτων είναι πιθανότερο να παραπέμπει σε μόλυνση από τον κορονοϊό, θεωρούν ότι η απώλεια γεύσης ή/και όσφρησης αποτελούν τα πιο χρήσιμα έξτρα συμπτώματα για τη διάγνωση της νόσου, αν συνδυάζονται με πυρετό και βήχα.

«Όταν συνδυάζονται με άλλα συμπτώματα, σύμφωνα με τα ευρήματά μας, οι άνθρωποι με απώλεια όσφρησης και γεύσης φαίνεται να έχουν τριπλάσια πιθανότητα να έχουν μολυνθεί από τον ιό της νόσου Covid-19 και συνεπώς θα πρέπει να αυτο-απομονώνονται για τουλάχιστον επτά μέρες, ώστε να μειώσουν την εξάπλωση της νόσου», ανέφερε ο Σπέκτορ.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

Για μία νέα μέθοδο με την οποία κλωνοποιείται το dna των αντισωμάτων που ένας άνθρωπος αναπτύσσει, μιλάει ο καθηγητής πληροφορικής στον τομέα της γονιδιωματικής και μοριακής ιατρικής στο ΜΙΤ
Η δοκιμή του εμβολίου του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης κατά της Covid-19 έχει μόλις 50% πιθανότητες επιτυχίας καθώς ο νέος κορωνοϊός φαίνεται να εξασθενεί γρήγορα στη Βρετανία
Δεκτή έγινε για δημοσίευση στο περιοδικό Journal of Neurology μία πιλοτική μελέτη παρατήρησης ασθενών-μαρτύρων, με σκοπό την αντικειμενική και ποσοτική εκτίμηση της οσφρητικής λειτουργίας νοσηλευόμενων ασθενών με νόσο COVID-19
Η J&J βρίσκεται αντιμέτωπη με 16.000 αγωγές από καταναλωτές που υποστηρίζουν ότι τα προϊόντα ταλκ της εταιρίας, συμπεριλαμβανομένης και της Johnson's Baby Powder , τους προκάλεσαν καρκίνο.
H Ellen ‘t Hoen, είναι δικηγόρος και ασχολείται με τη διεκδίκηση δικαιωμάτων σε ζητήματα δημόσιας υγείας εδώ και 30 χρόνια
Η μείωση του κινδύνου είναι μεγαλύτερη για τα γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά.