Ελπιδοφόρα νέα: Ανακάλυψη μπορεί να συμβάλει στη θεραπεία ή πρόληψη της νόσου Covid-19

Κινέζοι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι απομόνωσαν ορισμένα αντισώματα, τα οποία είναι «υπερβολικά αποτελεσματικά» στο να μπλοκάρουν τον νέο κορωνοϊό, ώστε να μη διεισδύει στα κύτταρα και να μολύνει τους ανθρώπους. Η ανακάλυψη μπορεί να συμβάλει στη θεραπεία ή πρόληψη της νόσου Covid-19 μέσω της δημιουργίας ενός νέου φαρμάκου.

Ερευνητές του διεθνούς φήμης Πανεπιστημίου Τσινγκχούα του Πεκίνου, με επικεφαλής τον δρα Ζανγκ Λιντσί, εκτίμησαν ότι ένα φάρμακο με βάση αυτά τα αντισώματα θα ήταν πιο αποτελεσματικό σε σχέση με άλλες υπό δοκιμή θεραπείες όπως η χρήση πλάσματος, που περιέχει επίσης αντισώματα ασθενών οι οποίοι ανάρρωσαν, αλλά έχει περιορισμούς ανάλογα με την ομάδα αίματος.

Από τον Ιανουάριο, η συγκεκριμένη κινεζική επιστημονική ομάδα, σε συνεργασία με γιατρούς στο 3ο Λαϊκό Νοσοκομείο της Σεντσέν, άρχισαν να αναλύουν αντισώματα από αίμα ασθενών που είχαν αναρρώσει από τη νόσο Covid-19. Έτσι, είχαν απομονώσει 206 μονοκλωνικά αντισώματα που είχαν μεγάλη ικανότητα να προσδένονται στις πρωτείνες του ιού.

Το επόμενο βήμα ήταν να ελέγξουν κατά πόσο αυτά τα αντισώματα όντως εμποδίζουν τον ιό να «τρυπώνει» στα ανθρώπινα κύτταρα, κάτι που τώρα επιβεβαίωσαν, σύμφωνα με δηλώσεις τους στο πρακτορείο Ρόιτερς. Βρέθηκαν τέσσερα αντισώματα που μπλοκάρουν τη λοίμωξη από τον SARS-CoV-2 και, από αυτά, τα δύο είναι «υπερβολικά καλά», σύμφωνα με τον δρα Ζανγκ.

Οι ερευνητές εξετάζουν, πλέον, την πιθανότητα να συνδυάσουν τα πιο αποτελεσματικά αντισώματα, ώστε ένα νέο φάρμακο να είναι πιο αποτελεσματικό σε περίπτωση μετάλλαξης του ιού. Αν όλα πάνε καλά, κάποια στιγμή θα αρχίσουν οι δοκιμές -σε ζώα και τελικά σε ανθρώπους- ενός νέου αντιικού φαρμάκου με βάση αυτά τα αντισώματα.

Ήδη, οι ερευνητές έχουν συμμαχήσει με την κινεζο-αμερικανική εταιρεία βιοτεχνολογίας Brii Biosciences για την ανάπτυξη μίας νέας θεραπείας.

φωτο@pixabay

Για μία νέα μέθοδο με την οποία κλωνοποιείται το dna των αντισωμάτων που ένας άνθρωπος αναπτύσσει, μιλάει ο καθηγητής πληροφορικής στον τομέα της γονιδιωματικής και μοριακής ιατρικής στο ΜΙΤ
Η δοκιμή του εμβολίου του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης κατά της Covid-19 έχει μόλις 50% πιθανότητες επιτυχίας καθώς ο νέος κορωνοϊός φαίνεται να εξασθενεί γρήγορα στη Βρετανία
Δεκτή έγινε για δημοσίευση στο περιοδικό Journal of Neurology μία πιλοτική μελέτη παρατήρησης ασθενών-μαρτύρων, με σκοπό την αντικειμενική και ποσοτική εκτίμηση της οσφρητικής λειτουργίας νοσηλευόμενων ασθενών με νόσο COVID-19
Η J&J βρίσκεται αντιμέτωπη με 16.000 αγωγές από καταναλωτές που υποστηρίζουν ότι τα προϊόντα ταλκ της εταιρίας, συμπεριλαμβανομένης και της Johnson's Baby Powder , τους προκάλεσαν καρκίνο.
H Ellen ‘t Hoen, είναι δικηγόρος και ασχολείται με τη διεκδίκηση δικαιωμάτων σε ζητήματα δημόσιας υγείας εδώ και 30 χρόνια
Η μείωση του κινδύνου είναι μεγαλύτερη για τα γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά.