A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Κατάργηση Καλλιτεχνικών Μαθημάτων στην Εκπαίδευση | Tης Ελένης Γούναρη

 

Η λαίλαπα των καλοκαιρινών ημερών στο χώρο της εκπαίδευσης, συνεχίζεται με παράλογες ανακοινώσεις-προτάσεις.

Μετά την κατάργηση ειδικοτήτων, κλάδων, μαθημάτων, ανθρώπων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, ήρθε η ώρα της Τέχνης. Με ακαθόριστες, αψυχολόγητες διαδικασίες καταργείται κάθε μορφή Καλλιτεχνικού μαθήματος από τη Γενική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Τα μαθήματα της Τέχνης που καταργούνται είναι τα Καλλιτεχνικά μαθήματα και η Μουσική.

Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα που ίσχυε μέχρι τώρα, διδάσκονταν στο Λύκειο τα Καλλιτεχνικά Μαθήματα: Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, Ιστορία Τέχνης και Εικαστικά -μάθημα που έχει ήδη καταργηθεί.

Στο Γυμνάσιο διδασκόταν το μάθημα των Καλλιτεχνικών σε όλες τις τάξεις. Με τις νέες προτάσεις παραμένει το μάθημα μόνο στην Α΄ Γυμνασίου. Έτσι εξοστρακίζεται η Τέχνη από το νέο σχολείο. Τι σχολείο είναι αυτό και σε ποια χώρα, στην Ελλάδα;

Προφανώς, για το θεαθήναι, ο κλάδος των Καλλιτεχνικών δε θα καταργηθεί, θα μεταπηδήσει εξ ολοκλήρου στα Δημοτικά σχολεία, ένας κλάδος πενταετούς φοίτησης, θα σταματάει την Τέχνη στο εικαστικό παιχνίδι. Δεν είναι κακό, αρκεί να είχε συνέχεια. Πέρα από την καλλιέργεια, τη γνώση και την αισθητική που θα στερείται ο μαθητής του Γυμνασίου και του Λυκείου, στερείται και τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο, αν και τα μαθήματα αυτά εξετάζονται στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και η επίδοση σ’ αυτά είναι βασική προϋπόθεση για πολλές Ανώτατες Σχολές και Ιδρύματα της χώρας.

Και επειδή αυτά παραμένουν ίδια με κάθε εκπαιδευτικό σύστημα και μάλιστα έχουν πάντα υποχρεωτική τη βάση του 10, καταλαβαίνουμε ότι αυτού του είδους οι σπουδές θα αφορούν μόνο τις πλούσιες οικογένειες. Οι φτωχοί πλέον, δε δικαιούνται να έχουν ταλέντο. Γιατί ο Έλληνας μαθητής να μη μάθει τι ρυθμού είναι ο Παρθενώνας, ενώ ο Γερμανός και ο Γάλλος ξέρουν; Διότι εκπαιδεύεται για να γίνει ο υπηρέτης τους. Είναι η μόνη λογική εξήγηση. Γιατί ο καλλιεργημένος άνθρωπος είναι επικίνδυνος.

Ελπίζουμε στην αναθεώρηση και στην επανεξέταση των προτάσεων του Υπουργείου και παρακαλούμε να ακουστούν οι φωνές της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων, των Συμβούλων Καλλιτεχνικών, του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών και κάθε πολίτη αυτής της χώρας που ανησυχεί και προβληματίζεται για το μέλλον της.

Ελένη Γούναρη
Ζωγράφος, κλάδου ΠΕ08 Καλλιτεχνικών, Mcs
Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Β/θμιας Εκπ/σης Ζακύνθου

ΠΗΓΗ: www.art-teachers.com

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Η Φελίσια Ουίλοου, γενική διευθύντρια της Fawcett Society, μιας οργάνωσης προάσπισης των δικαιωμάτων των γυναικών, εξέφρασε την ικανοποίησή της για την αλλαγή αυτή.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Το Αλληλέγγυο Σχολείο Μεσοποταμίας ανακοινώνει την έναρξη ομάδας ψυχοκοινωνικής υποστήριξης
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Τα παιδιά μου ξεκίνησαν αυτές τις μέρες το Γυμνάσιο. Από τον Ιούνιο, ο Ν. 4692/2020 προβλέπει ότι θα βαθμολογούνται πλέον και για τη διαγωγή τους, όπως σε παλιότερες εποχές.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Όλες οι δράσεις του Ελεύθερου Σχολείου προσφέρονται δωρεάν.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Στην κατάληψη συμμετέχουν μαθητές του σχολείου εκφράζοντας την αντίθεσή τους με την χρήση μάσκας στα σχολεία.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Το περιστατικό έλαβε χώρα στο προαύλιο του σχολείου, όταν μαθητής, συνοδευόμενος από τον πατέρα του, μπήκε στο σχολείο χωρίς να φοράει μάσκα.
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x