A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Ανάπλαση; Της Ιωάννας Λαχανά


Όπως όλα τα σχέδια σε θεωρία είναι τέλειο το σχέδιο της πεζοδρόμησης κεντρικών δρόμων της Αθήνας.

Είναι άλλωστε πολύ γοητευτική ή/και ειδυλλιακή η εικόνα κεντρικού δρόμου, όπως παραδείγματος χάριν η Πανεπιστημίου γεμάτη ποδηλάτες ή/και πεζούς.

Βέβαια οι μόνιμοι κάτοικοι περί την Πανεπιστημίου είναι είδος εν ανεπαρκεία, αφού η κυρία χρήση της ζώνης αυτής είναι γραφεία και επαγγελματικοί χώροι και οι εργαζόμενοι σε αυτά δεν βλέπουν την ώρα να επιστρέψουν στα σπίτια τους μετά από ένα κοπιαστικό οκτάωρο τουλάχιστον.

Υπάρχουν βέβαια και οι τουρίστες και σε κάθε περίπτωση η χρήση μέσω πεζοδρόμησης η και ποδηλατοδρόμων του κέντρου μιας μεγάλης πόλης είναι πάντα ευπρόσδεκτη, όμως το πολύ καλό έως άριστο αυτό σχέδιο ανάπλασης παραβλέπει ή/και αγνοεί παντελώς τον μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο που δέχεται η περιοχή λόγω της πολεοδόμησης της Αθήνας.


Το βασικό ερώτημα ποδήλατα και πεζοί ή αυτοκίνητα θα μπορούσε να γίνει και αυτοκίνητα και πεζοί και ποδήλατα και πράσινο με άλλη όμως προσέγγιση και συγκεκριμένα την βύθιση των κεντρικών δρόμων.

Θα μπορούσε πχ να βυθιστεί ενάμιση μέτρο (1,5m) η οδός Πανεπιστημίου και με προσθήκη 70 εκατοστά στην επιφάνεια να δημιουργηθεί ένα τούνελ δύο μέτρων για να διέρχονται τα αυτοκίνητα υπογείως. Το βύθισμα μόνο κατά ενάμιση μέτρο (1,5m) εξυπηρετεί την απρόσκοπτη εκσκαφή του χώρου, αφού συνέχεια γίνεται επίκληση της ύπαρξης αρχαιοτήτων.


Ο χρόνος κατασκευής του υπογείου τούνελ θα μπορούσε να σμικρυνθεί με την προκατασκευή τμημάτων από σκυρόδεμα ούτως ώστε να τοποθετηθούν σε ελάχιστο χρόνο μετά την εκσκαφή του χώρου.


Χωρίς υπόγειους δρόμους με απλή βύθιση των υπαρχόντων, χωρίς δηλαδή απαλλοτριώσεις και κατεδαφίσεις κτιρίων, οιαδήποτε απόπειρα πεζοδρόμησης των κεντρικών αρτηριών θα επιβαρύνει σε απίστευτο βαθμό τον κυκλοφοριακό φόρτο του κέντρου της Αθήνας και βέβαια και την αγανάκτηση των πολιτών.


Δυστυχώς όμως όλα τα σοβαρά πράγματα στην Ελλάδα αντιμετωπίζονται "στο πόδι" με τη λογική των εντυπώσεων και του προσωρινού πολιτικου κέρδους.


Αθήνα 19-6-2020
Ιωάννα Λαχανά
Δικηγόρος

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Αφιέρωμα στα 2.500 χρόνια από την μάχη των Θερμοπυλών και την ναυμαχία της Σαλαμίνας, 480 π.Χ.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Με 90 εκατ. ευρώ θα μπορούσαν να έχουν άμεσα 7.000 επιπλέον εκπαιδευτικούς και να έχουν όλα τα τμήματα 15 μαθητές. Με τα υπόλοιπα, να αγοράσουν για το δημόσιο περίπου 200 πλήρως εξοπλισμένες κλίνες ΜΕΘ
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Αίμα και πυρ, το πετρέλαιο κινεί και θερμαίνει το σώμα της ανθρωπότητας για πάνω από έναν αιώνα.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Το καράβι που λέγεται Ελλάς πέφτει διαρκώς από τη μία φουρτούνα στην άλλη, χωρίς όμως καμία να έχει κοπάσει τελείως.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, απόβλητο σημαίνει οτιδήποτε ο κάτοχος του επιθυμεί ή υποχρεούται να απορρίψει.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες το νέο βιβλίο από τους Ρόμπερτ Πολίν και Νόαμ Τσόμσκι "Κλιματική κρίση καί παγκόσμια πράσινη ανάπτυξη"
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x